Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Henriek's T4 bussie
Henriek's T4 bussie
Hallo allemaal.
hierbij zal ik me eens voorstellen. aangezien ik al enige tijd informatie via google op dit forum vond leek het mij dan ook zo netjes om me voor te stellen.
Mn naam is Henriek.
ben helaas slechts 24 jaar oud
woon in het oer saaie oldebroek (12km van zwolle af)
ben al vanaf mn 16e vw liefhebber ( golf mk2 & Jetta mk2) ook nog steeds in bezit.
Daarnaast ben ik al een paar jaar eigenaar van een Prachtige
Volkswagen Transporter T4 DC 332 van 2000
2.5 Tdi Acv 102pk met nu 356.xxxkm op het tellertje
Daarnaast heb ik sinds een maand of 4 ook een Leuke
Volkswagen Transporter T4 DC 292 van 2000
1.9 TD 68pk met nu 280dkm op de teller
om bij het begin te beginnen
mijn 5cillinder heb ik al een aantal jaar gekocht bij een stand van 155dkm van de buurman (vloerbedekking legger)
alle grote en extreme uitgaven op een klein rijdje met kilometerstanden erbij elke 20dkm kleine beurt. om de 60dkm grote beurt gedaan
225dkm Koppeling + DMV
280dkm Nieuwe motor geplaatst door dealer. (distributie foutief gelegd door stagair als compensatie nieuwe motor gekregen)
325dkm Upgrade Turbo + andere nozzels + 2.5inch downpipe + egr delete + software op maat (245pk - 578nm)
342dkm Gereviseerde Bak van een 111kw t4 geplaatst + gebouwde koppeling bij een crosser uit elspeet(was vergeten dat de oem koppeling en acv bak dat niet ken houden
dat waren de mega uitgave's/mods zo wel even. Foto's kom ik zsm op terug moet even mn wachtwoord van mijnalbum opzoeken + foto's uploaden
de 4 pitter bus word groot en deels gebruikt door mijn vader
hier hebben wij enkel nog maar een beurtje aan gedaan en verder rijd hij prima. Maar.
elke x bij koude start lijkt het wel alsof hij rookgordijnen wil maken
na +- 10min houd het op en loopt hij ook weer als een zonnetje
nu begin ik het idee te krijgen dat hij gewoon versleten is (280dkm met onbekende historie)
nu heb ik het volgende plan
de 1.9td motor vervangen voor een 1.9 Tdi af 110pk uit een golf 3.
is er iemand die hier uberhaupt ervaring mee heeft?
Cheerzz. en ik zie de reacties tegemoed
hierbij zal ik me eens voorstellen. aangezien ik al enige tijd informatie via google op dit forum vond leek het mij dan ook zo netjes om me voor te stellen.
Mn naam is Henriek.
ben helaas slechts 24 jaar oud
woon in het oer saaie oldebroek (12km van zwolle af)
ben al vanaf mn 16e vw liefhebber ( golf mk2 & Jetta mk2) ook nog steeds in bezit.
Daarnaast ben ik al een paar jaar eigenaar van een Prachtige
Volkswagen Transporter T4 DC 332 van 2000
2.5 Tdi Acv 102pk met nu 356.xxxkm op het tellertje
Daarnaast heb ik sinds een maand of 4 ook een Leuke
Volkswagen Transporter T4 DC 292 van 2000
1.9 TD 68pk met nu 280dkm op de teller
om bij het begin te beginnen
mijn 5cillinder heb ik al een aantal jaar gekocht bij een stand van 155dkm van de buurman (vloerbedekking legger)
alle grote en extreme uitgaven op een klein rijdje met kilometerstanden erbij elke 20dkm kleine beurt. om de 60dkm grote beurt gedaan
225dkm Koppeling + DMV
280dkm Nieuwe motor geplaatst door dealer. (distributie foutief gelegd door stagair als compensatie nieuwe motor gekregen)
325dkm Upgrade Turbo + andere nozzels + 2.5inch downpipe + egr delete + software op maat (245pk - 578nm)
342dkm Gereviseerde Bak van een 111kw t4 geplaatst + gebouwde koppeling bij een crosser uit elspeet(was vergeten dat de oem koppeling en acv bak dat niet ken houden
dat waren de mega uitgave's/mods zo wel even. Foto's kom ik zsm op terug moet even mn wachtwoord van mijnalbum opzoeken + foto's uploaden
de 4 pitter bus word groot en deels gebruikt door mijn vader
hier hebben wij enkel nog maar een beurtje aan gedaan en verder rijd hij prima. Maar.
elke x bij koude start lijkt het wel alsof hij rookgordijnen wil maken
na +- 10min houd het op en loopt hij ook weer als een zonnetje
nu begin ik het idee te krijgen dat hij gewoon versleten is (280dkm met onbekende historie)
nu heb ik het volgende plan
de 1.9td motor vervangen voor een 1.9 Tdi af 110pk uit een golf 3.
is er iemand die hier uberhaupt ervaring mee heeft?
Cheerzz. en ik zie de reacties tegemoed
Re: Henriek's T4 bussie
Hoi Henriek,
Welkom op ons Super Forum
En zo jong en nu al in bezit van 2 T4's
Mijn zoon Mitchell zal jaloers op je zijn
Wij wensen je veel plezier met je Bulli's en suc6 met de ombouw.
Misschien beter om deze vraag te stellen bij de Rubriek VW T4,
denk dat je daar meer response krijgt
Mocht je en natuurlijk je vader ook, zin hebben om op de Nieuwjaars Meeting op 14-01-2018 te Tienhoven komen,
dan zijn jullie van harte welkom
Grüsse Fred
New Blue Star Bulli XXL
Welkom op ons Super Forum
En zo jong en nu al in bezit van 2 T4's
Mijn zoon Mitchell zal jaloers op je zijn
Wij wensen je veel plezier met je Bulli's en suc6 met de ombouw.
Misschien beter om deze vraag te stellen bij de Rubriek VW T4,
denk dat je daar meer response krijgt
Mocht je en natuurlijk je vader ook, zin hebben om op de Nieuwjaars Meeting op 14-01-2018 te Tienhoven komen,
dan zijn jullie van harte welkom
Grüsse Fred
New Blue Star Bulli XXL
No road ? Not a problem !
Re: Henriek's T4 bussie
Ik zou heel graag willen. Maar helaas is van mijn eigen bus de dieselpomp naar de maan (of de bedrading)
Heb de foutcode Sensor regelschuifslag inspuitpomp (G149). Motor slaat erg over en is niet meer rijdbaar dus daar moeten we eerst maar eens in duiken.
Ik zal als ik tijd heb van het weekend eerst eens foto's hier neer zetten en wat updates plaatsen.
Ik ga verder met puzzelen
Heb de foutcode Sensor regelschuifslag inspuitpomp (G149). Motor slaat erg over en is niet meer rijdbaar dus daar moeten we eerst maar eens in duiken.
Ik zal als ik tijd heb van het weekend eerst eens foto's hier neer zetten en wat updates plaatsen.
Ik ga verder met puzzelen
Re: Henriek's T4 bussie
Hierbij een update en wat foto's dan ook direct.
zoals ik al zei ga ik komend weekend de bekabeling bij mijn ACV motor eens na kijken (ik denk zelf dat het dieper zit aangezien bij nader inzien hij al langer raar deed)
anders gaan we kijken wat een dieselpomp revisie kost.
hier wat foto's van mijn 102pk acv die nu gemapt is naar 198pk
Daarnaast de TD van mn vader (word wss verkocht om ook een knappe acv op te zoeken)
En dan mijn nieuwe aanwinst die ik afgelopen weekend heb opgehaald. Staat nu tekoop aangezien mijn eigen bus voorrang heeft. maar word niet verscheten uiteraard.
Transporter T4 van 1999
2.5 tdi 88pk
386.000km gelopen
met een defecte 5e versnelling.
deze was bedoeld om op te knappen maar mijn eigen bus heeft nu eerst voorrang
zoals ik al zei ga ik komend weekend de bekabeling bij mijn ACV motor eens na kijken (ik denk zelf dat het dieper zit aangezien bij nader inzien hij al langer raar deed)
anders gaan we kijken wat een dieselpomp revisie kost.
hier wat foto's van mijn 102pk acv die nu gemapt is naar 198pk
Daarnaast de TD van mn vader (word wss verkocht om ook een knappe acv op te zoeken)
En dan mijn nieuwe aanwinst die ik afgelopen weekend heb opgehaald. Staat nu tekoop aangezien mijn eigen bus voorrang heeft. maar word niet verscheten uiteraard.
Transporter T4 van 1999
2.5 tdi 88pk
386.000km gelopen
met een defecte 5e versnelling.
deze was bedoeld om op te knappen maar mijn eigen bus heeft nu eerst voorrang
Re: Henriek's T4 bussie
Helaas weinig updates.
En ik begin zelf ook aardig het einde zoek te raken.
Ben al 3 weken aan het puzzelen met het problerm van mn dieselpomp, enkel tot de dag van vandaag krijg ik het echt niet voorelkaar.
En ik begin zelf ook aardig het einde zoek te raken.
Ben al 3 weken aan het puzzelen met het problerm van mn dieselpomp, enkel tot de dag van vandaag krijg ik het echt niet voorelkaar.
Re: Henriek's T4 bussie
Ik lees dat je hem hebt laten re mappen (198pk!) En dieselpomp problemen hebt. Zou dat niet met elkaar te maken hebben?
Re: Henriek's T4 bussie
Dan zou dat al 40dkm terug aan het licht gekomen moeten zijn.
We gaan een goeie (33dkm)oude dieselpomp van een schade t4 monteren en kijken of dan de storing weg blijft. Anders gaan we graven in de ecu.
Word vervolgd
We gaan een goeie (33dkm)oude dieselpomp van een schade t4 monteren en kijken of dan de storing weg blijft. Anders gaan we graven in de ecu.
Word vervolgd
Re: Henriek's T4 bussie
Update
Gelukkig op laatste moment besloten om de pomp toch niet te vervangen. En de hele motorkabelboom gedemonteerd voor inspectie.
En wat kwam daar uit. 17 kabelbreuken verdeeld over de hele kabelboom. Alles gerepareerd en de boom terug geplaatst.
En ze doet weer spinnen als een katje...
Nu verder met modificeren
Gelukkig op laatste moment besloten om de pomp toch niet te vervangen. En de hele motorkabelboom gedemonteerd voor inspectie.
En wat kwam daar uit. 17 kabelbreuken verdeeld over de hele kabelboom. Alles gerepareerd en de boom terug geplaatst.
En ze doet weer spinnen als een katje...
Nu verder met modificeren
Re: Henriek's T4 bussie
Waren echt breukjes. Geen sporen van marters gezien.black bulli schreef: ↑24 jan 2018, 22:49 Dat lijkt op een hongerige marter die op bezoek is geweest.....
Maar we zijn er nog niet. Ik heb waarschijnlijk het relais 109 probleem. Starten vergt soms veel moeite en slaat rond alsof het lijkt dat compressie weg is/verkeerde brandstof getankt. Lampjes op het dash gaan zwak branden. Of staan heel flauw te knipperen.
Dus puzzelen maar weer.
Re: Henriek's T4 bussie
Hey henriek, welkom om het forum nog!
Mooie upgrades heb je daar.
Ik heb ook wat aanpassingen gedaan maar ik ben gelimiteerd door de versnellingsbak.
Mag ik vragen hoe heb je die 111kw bak passend gekregen? Zijn die asdiktes niet verschillend?
Groetjes Roy.
Mooie upgrades heb je daar.
Ik heb ook wat aanpassingen gedaan maar ik ben gelimiteerd door de versnellingsbak.
Mag ik vragen hoe heb je die 111kw bak passend gekregen? Zijn die asdiktes niet verschillend?
Groetjes Roy.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Henriek's T4 bussie
Daar ben ik dan eindelijk weer.
Alle problemen verholpen tot op heden. Het slechte starten bleek een defect contact blokje te zijn
Nu stormen me langzaam richting de 4ton en hebben we enkel het probleem nog dat mn brandstofmeter zo nu en dan dienst weigert.
Als dat je vraag beantwoord.
Alle problemen verholpen tot op heden. Het slechte starten bleek een defect contact blokje te zijn
Nu stormen me langzaam richting de 4ton en hebben we enkel het probleem nog dat mn brandstofmeter zo nu en dan dienst weigert.
Ik heb de bak + hele koppelings set en vliegwiel overgepakt samen met de assen.
Als dat je vraag beantwoord.