Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen is leuk

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Transporterboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:23
Locatie: Delft
Contacteer:

Voorstellen is leuk

Bericht door Transporterboy »

Hallo Allemaal, mijn naam is Hans Mouthaan en ik rij sinds 2008 in een T5 van 2004 met nu weer 205 PK.
Veel problemen zijn er geweest maar rijdt nu weer als een jonge hengst.
Het zal later wel ter sprake komen.
Voor nu, als laatste dan, ik ben overgegaan op GTL brandstof, zoek maar op het is het geweldig.
Gelukkig nieuwjaar gewenst en tot een volgend topic.

Hans.
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Voorstellen is leuk

Bericht door Blue Star »

Hoi Hans.

Welkom op ons super forum :wjw :yes .
Blij te horen dat je T5 het nu weer goed doet :toppie
Misschien vind je het ook leuk om naar
de :wjw Nieuwjaars Meeting te komen op 14 januari te Tienhoven :koffie
Je bent van harte welkom :sjaal

Groeten Fred
New Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Transporterboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:23
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen is leuk

Bericht door Transporterboy »

Hallo Fred, ik vind het wel leuk maar mijn vriendin ziet dit geheel anders, ik hou het maar op een zomers uitje.
Toch bedankt voor de uitnodiging.
Hans.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Voorstellen is leuk

Bericht door Snautzer »

Hoi en welkom. Gtl... heb je nog zaken aan moeten passen?
Gebruikersavatar
Transporterboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:23
Locatie: Delft
Contacteer:

Iedereen naar GTL brandstof

Bericht door Transporterboy »

Hallo, even over GTL brandstof, ik heb geen aanpassingen gedaan aan de motor of daar omheen, is ook niet nodig.
In de documentatie heeft men het over eventueel lekken van seals, meer een marine dingetje, ik wacht dit af.
Dit is ook te verhelpen door af en toe V-power diesel te tanken, gewone diesel heeft nu al veel bio spul bij gemengd!?
Er is niets negatiefs over GTL brandstof te vertellen behalve dat het iets duurder is.
Ik heb nu net een reparatie van € 4500,-- achter de rug en dat had voorkomen kunnen worden met schonere diesel.
Ik rij pas drie tanken met GTL maar in ieder geval is het starten beter maar opmerkelijk is dat de motor stiller is.
Dit gedrag is ook beschreven in de technische specificatie. Ik tank bij Shell gewoon aan de pomp #17 op de Binckhorst te `s-Gravenhage.
Aangezien ik geen woon werk verkeer heb blijf ik met GTL rijden, nooit meer vervuilde motoronderdelen, ook beter voor het millieu.
Niet verder vertellen, ik heb gelijk softwarematig de EGR klep uitgeschakeld, daar heb je enkel last van.
Zegt het voort, geen biodiesel maar GTL, nu de politiek nog klaarstomen zodat wij met onze wat oudere diesel schoon in de binnenstad kunnen toeren.
Hans.
Gebruikersavatar
Transporterboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2017, 20:23
Locatie: Delft
Contacteer:

Na het voorstellen gaat de rit verder.

Bericht door Transporterboy »

Even een update omtrent de auto T5 2004, 200 pk, omdat de accu slecht laadde was er een vermoeden van slechte accu,
eerst maar eens vervangen dan.
Later in tijd was het probleem van een lege accu nog steeds daar, dus er is een verbruiker die niet uit gaat of de dynamo is op.
Met 210K op de teller kan dat zeker zo zijn.
In de garage ( EDA de Heus ) de dynamo er uit voor revisie en tevens de waterpomp vervangen,
er bleek ook nog een lek in het airco-systeem te zitten dus gelijk aanpakken.
Omdat de T5 nogal wat koppel heeft en ik trek lekker op ook maar de voorbanden vervangen 255/40yr19 Conti.
Dan natuurlijk nieuwe olie, stuurpomp olie, koelvloeistof, remolie, koudemiddel, en klein goed, zoals ruitensproeivloeistof
Al met al weer een reparatie van € 2480,-- Met APK en een steekproef erbij, maar goed ik rij met GTL brandstof dus geen roet.
Omdat er rondom wat kleine beschadigingen en deukjes heb ik bij de spuiter de bus weer strak in de lak laten maken € 1000,--
Gelukkig krijg ik de BTW terug.
Nu maar hopen dat ze hem niet stelen...
Groet, Hans Mouthaan.
Plaats reactie