Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Leven in een busje

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
yoshz

Re: Leven in een busje

Bericht door yoshz » zo apr 29, 2018 18:52

Sta ruimte kan ik me in vinden als reden om voor een H2 te gaan. Maar uiteindelijk is de binnenhoogte geloof ik nog steeds 162cm met de verhoogde variant toch? Dus echt staan lijkt me niet mogelijk.
Ik hoop met een kleine hefdak wel te mogelijkheid te hebben om in ieder geval staand te kunnen koken.

Ik wil ook mijn bus zo stealth houden als mogelijk zodat ik onopvallend ook in steden kan parkeren.

Bedankt voor het doorgeven van de sites die ik nog niet kende, dat vergroot het aanbod enorm.
Nieuwsgierige leek in het bezit van een T4 Syncro L2H2 2.5 TDI

Snautzer

Bericht door Snautzer » zo apr 29, 2018 20:02

Ik ben 189 en kan omhoog springen in mijn hoogdak. Ook heb je dan de mogelijkheid een bed te maken in het dak zodat je leefruimte hebt in de bus. Als je een beetje in de buurt van Leiden bent kan je komen kijken. Zet ik mijn lange syncro ernaast en kan je goed vergelijken. De syncro zit een zeer plat atrion dakje in. Kan je die ook gelijk bekijken.
Wv1, Wv3

yoshz

Bericht door yoshz » ma apr 30, 2018 21:16

Ik had even de foto's opgezocht van je verhoogde bus, mooie bus hoor! Kleur houd ik ook van!
Ik geloof dat er verschillen zijn tussen T4 en T5 qua hoogte van de L2. De T5 heeft namelijk ook een L3 die even hoog is als de T4 L2.

Ik stuur je wel een PB als ik in de buurt kom van Leiden, ik ben wel benieuwd namelijk.

Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » ma apr 30, 2018 22:07

yoshz schreef:
ma apr 30, 2018 21:16
Ik had even de foto's opgezocht van je verhoogde bus, mooie bus hoor! Kleur houd ik ook van!
Ik geloof dat er verschillen zijn tussen T4 en T5 qua hoogte van de L2. De T5 heeft namelijk ook een L3 die even hoog is als de T4 L2.

Ik stuur je wel een PB als ik in de buurt kom van Leiden, ik ben wel benieuwd namelijk.
Ik denk dat je een en ander verward...
Een T4 en T5 zijn er in 2 lengtes , dus L1 of L2 . Geen L3 .
En de hoogte bij de T4 : H1 of H2 , bij de T5 heb je er 3 H 1,2 of 3 . De T5 heeft ook een "middelhoogdak" , en dat is een extra t.o.v. de T4 , die had dat niet. :knipoog
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

yoshz

Bericht door yoshz » di mei 01, 2018 6:50

Ik bedoel inderdaad de H1, H2 en H3. Erg leuk al die afkortingen :).

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » di mei 01, 2018 15:57

Je kunt beter spreken van een korte of lange wielbasis qua lengte.
En voor de hoogte: standaard dak, midden hoog dak, vast hoog dak en een klap of slaap hefdak.

Dat is duidelijker voor iedereen.

De termen L2 en H2 etc zijn verkoopsbenamingen die geïntroduceerd werden vanaf de T5.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

yoshz

Bericht door yoshz » vr mei 04, 2018 16:59

Toch wel aan het twijfelen om toch voor een hoogdak te gaan na jullie berichten :bonk, bedankt!
Nu zijn deze transporters vrij schaars dus dat zal een uitdaging worden.
Het is natuurlijk makkelijker om voor een Crafter, Sprinter of Trafic te gaan, maar daar mis ik echt de charme van een transporter en voelen deze nog logger aan.
Pfff, nog genoeg om uit te zoeken dus.

Snautzer

Bericht door Snautzer » vr mei 04, 2018 19:05

Zoals ik al had aangeboden kom eens kijken bij de mijne. Dan kan je het zien en erin rijden. Ohja de bus is een ex gehandicapte vervoerder en lekker geisoleerd en met oprijplank hydraulisch knik mechanisme 2 pit gas fornuis , klapdakje in het hoogdak, en nog wat dingetjes. Ik denk echt dat waar jij een bus voor wil gaan gebruiken een hoogdak het meest praktisch is.
Wv1, Wv3

Wilfried T5

Bericht door Wilfried T5 » di mei 22, 2018 18:48

Tof idee om in een busje te gaan wonen. Twintig jaar geleden heb ik zo een jaar in een Ford Transit geleefd, nog wel eentje met een huif, niet eens een gesloten busje.

Groeten, Wilfried.

Plaats reactie