Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door MarkV »

Hallo, ik ben Mark en heb ook dit leuke forum gevonden.
:wjw

Sinds 2010 hebben we een oranje T3 Westfalia uit 1986, en omdat we in 2012, 2014 en 2016 kinderen hebben gekregen is het in 2018 tijd voor een T4!
Ik heb mijn best gedaan het leven met T3 te rekken, maar om extra, goedgekeurde zitplaatsen met driepuntsgordels op kenteken te krijgen is op zijn minst heel erg lastig...

Momenteel dus druk zoekende naar een T4! Tips zijn welkom 😉
Een originele California met hefdak vanaf 1996, met 2.5tdi en airco moet het gaan worden. Een VR6 mag het ook zijn (we rijden alleen vakantiekilometers ermee), maar die zijn super zeldzaam heb ik gemerkt.

Ik hoop binnenkort dit topic uit te kunnen breiden met foto's van een T4 😊
Laatst gewijzigd door MarkV op 12 mei 2018, 10:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: van T3 naar T4 (zoekende)

Bericht door Multivan Generation »

Welkom op weetjewel.
Een T4 california coach heeft een 2 zits achterbank met dus maar 2 gordels. Misschien handig om nu al te weten met het oog op de kinderzitjes.

Eventueel op te lossen door een los 2 zits bankje te plaatsen tussen eerste en 2de zit rij of een 2 zits bankje van voren te zetten ipv bijrijders stoel.

Wellicht is een multivan met hefdak een betere keuze voor de langere termijn, want 3 zits bank achterin.

Wat is je budget ongeveer?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 naar T4 (zoekende)

Bericht door MarkV »

Dankjewel voor het welkom, Peter!
Het is inderdaad de bedoeling een middenbankje te gaan gebruiken. Voor onze T3 Westfalia bestaan die trouwens ook, maar deze hebben alleen heupgordels.

Budget is ongeveer 15K.
Ik heb er al een aantal gezien die binnen budget vallen, maar ben ook al tot California omgebouwde Multivans tegengekomen (en zelfs eentje met een Duitse politiebus als basis).
Bouwjaren van '96 tot '99 en kilometerstanden van rond de 3 ton kom je dan op uit denk ik. Een modeljaar 2000 zal helaas niet gaan lukken voor dat geld denk ik, maar je moet ergens een grens trekken natuurlijk.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: van T3 naar T4 (zoekende)

Bericht door Hanz »

MarkV schreef: 26 apr 2018, 07:42 Het is inderdaad de bedoeling een middenbankje te gaan gebruiken. Voor onze T3 Westfalia bestaan die trouwens ook, maar deze hebben alleen heupgordels.

Budget is ongeveer 15K.
Houd er wel rekening mee dat er al gauw 500 euro van het budget naar dat middenbankje gaat.
MarkV schreef: 26 apr 2018, 07:42 Ik heb er al een aantal gezien die binnen budget vallen, maar ben ook al tot California omgebouwde Multivans tegengekomen (en zelfs eentje met een Duitse politiebus als basis).
Als de bus is omgebouwd naar een California dan is er van het Multivan concept niets meer over. De keuze is denk ik een California met vier zitplaatsen en eventueel een tussenbankje (dat heeft tijdens het camperen overigens wel wat nadelen) of een Multivan met meer zitplaatsen en een wat eenvoudiger camperuitrusting.

Zie ook mijn topic over een tussenbankje viewtopic.php?f=23&t=57715&hilit=tussenbankje#p414509

Succes met zoeken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Even voorstellen: van T3 naar T4 (zoekende)

Bericht door arjanzevenaar »

Hoi Mark.

Welkom op het forum. Ik heb een multIvan westfalia met op kenteken 7 zitplaatsen. Hiervan heb ik 1 zitplaats opgeofferd en daar een keuken neergezet met standkachel, vaste watertank maar met behoud van de 3 zitsbank. Daar zitten allemaal voor of nadelen achter maar lijkt mij voor jouw doel prima geschikt. Hij staat niet te koop hoor maar een multIvan met hefdak is weer een paar euro goedkoper. Ook een multIvan importeren en een hefdak laten zetten is een prima optie wat binnen jouw budget wel te passen valt. Ik woon in omgeving Arnhem voor het geval je wilt komen kijken.

Succes met je zoektocht.

Arjan.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door MarkV »

Hanz schreef:Houd er wel rekening mee dat er al gauw 500 euro van het budget naar dat middenbankje gaat.
Het bankje is al aanwezig :knipoog
Het was eerst de bedoeling die in de T3 te bouwen, maar om dat op kenteken te krijgen blijkt heel lastig.
Dus dan maar een T4 kopen om dat bankje in te plaatsen haha!

@Arjan:
Bedankt voor je spontane aanbod :)
Wij zijn echter grote fans van de praktische kneuterigheid van een fabrieks-camper, dus we zoeken specifiek een California.

Vandaag deze bekeken die op marktplaats staat. Maar behalve dat hij geen airco had zoals toegezegd, een beste deuk linksvoor (spatbord en raamstijl), zat er een deuk in de schuifdeur en de dorpel had een tikje gehad. Bovendien beginnende roest aan de spatbordranden.
Wit is wel de Wunschfarbe, maar deze had 2 tinten wit. Achterklep en bumpers waren gespoten in een wat geler wit.
Ik heb hem laten staan en speur verder.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Multivan Generation »

MarkV schreef: 26 apr 2018, 20:50
Wij zijn echter grote fans van de praktische kneuterigheid van een fabrieks-camper, dus we zoeken specifiek een California.
Jij gaat vrienden maken hier :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Hanz »

Iets boven het budget maar wel met garantie en in de gewenste kleur. En een nette kilometerstand voor deze leeftijd. En er zit al een bearlock in, iets dat veel verzekeringen als eis stellen. Scheelt ook weer een paar honderd euro.
Ik heb wel het idee dat de prijzen weer wat beginnen te stijgen nu het camperseizoen aanbreekt.
http://www.koningmobiel.nl/portfolio-vi ... irco-1998/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door MarkV »

Jij gaat vrienden maken hier :bifun :bifun
Lachen is gezond, Peter :toppie

Bedankt Hanz, mooie km-stand inderdaad en dat is ook wel wat waard. We rijden typisch maar maximaal 4 a 5000 km per jaar met de camper, dus heel hard zal de km-stand ook niet oplopen.

Hoe nuttig is garantie met een T4? Ik koop normaliter altijd zonder garantie, dus wellicht kan de prijs wat naar beneden dan.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 496
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door arjanzevenaar »

Multivan Generation schreef: 26 apr 2018, 21:13
MarkV schreef: 26 apr 2018, 20:50
Wij zijn echter grote fans van de praktische kneuterigheid van een fabrieks-camper, dus we zoeken specifiek een California.
Jij gaat vrienden maken hier :bifun :bifun
:bonk :bifun :bifun
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door J vd Pal »

Die bij Koning Mobiel staat ziet er erg netjes uit, ook fijn dat een goede fietsendrager, casetteluifel, nieuwe accu's en een nieuw tentdoek op zit. Allemaal kostbare zaken waarvan de laatste twee bij een California van deze leeftijd aan vervanging toe zijn.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Hanz »

MarkV schreef: 26 apr 2018, 22:45
Hoe nuttig is garantie met een T4? Ik koop normaliter altijd zonder garantie, dus wellicht kan de prijs wat naar beneden dan.
Met garantie koop je een stukje zekerheid maar je weet van tevoren natuurlijk niet of dat ook iets op gaat leveren. Ik heb mijn California wel met garantie gekocht en binnen de garantietermijn zijn de Zuheizer (motorkachel) en de uitlaat gerepareerd en ik heb nieuwe sloten gekregen op mijn fietsenrek. Ik was er achteraf dus wel blij mee.
Garantie laat ook zien dat de verkoper er vertrouwen in heeft dat de auto goed is. Overigens wel altijd checken of de verkoper betrouwbaar is en of de garantievoorwaarden iets voorstellen. Iets van de prijs afsnoepen door geen garantie te vragen is ook een mogelijkheid, bij sommige handelaren scheelt dat al gauw 1000 euro op de prijs.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Multivan Generation »

Als je gaat kijken,
neem dan je eigen bankje even mee, en zet het er in.
Bedenk je dan dat je dat extra bankje altijd mee neemt, omdat je de zitplaatsen nodig hebt.

Kijk dan hoeveel ruimte je in kampeermodus over houdt,
en hoe gemakkelijk je dan bij de kastjes kunt en hoe gemakkelijk slapen gaat.

Tel daarbij op dat het interieur van een T4 california krapper wordt gevonden door mensen die vanuit een T3 komen.
En dan kan kneuterigheid wel eens als bekrompenheid aan gaan voelen, vooral als het 3 dagen aan het regenen is op vakantie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 27 apr 2018, 09:16 ... Kijk dan hoeveel ruimte je in kampeermodus over houdt,
en hoe gemakkelijk je dan bij de kastjes kunt en hoe gemakkelijk slapen gaat.
Dat is inderdaad het nadeel van het bankje, tijdens het rijden extra zitplaatsen maar als je op de camping staat moet het eruit om woonruimte en slaapruimte te creëren. Want met het bankje erin kan je bijna nergens meer bij. Ik heb van stevig plastic een hoes gemaakt zodat het in dergelijke gevallen buiten gezet kan worden maar als we meerdere dagen gaan kamperen blijft het bankje in principe thuis.
Ik rijd regelmatig naar familie in Zweden en dan gaat het wel mee. Bij onze vaste tussenstop in Denemarken kan het onder een afdakje staan en in Zweden heb ik de extra zitplaatsen nodig. Maar dat is dus voor één nachtje, dan is dat te doen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door MarkV »

De Koning was gesloten op Koningsdag... Hoe bedenk je het :jump Zal ze morgen eens bellen voor wat meer info.

Op vakantie hebben we altijd een bustent mee, dus daar kan het bankje dan instaan. Dient dan gelijk als bank/kleerhanger.
En als het 3 dagen achter elkaar regent trekken we gewoon verder hoor 😊.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Plaats reactie