Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4799
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Hanz »

MarkV schreef: 27 apr 2018, 17:22 Op vakantie hebben we altijd een bustent mee, dus daar kan het bankje dan instaan. Dient dan gelijk als bank/kleerhanger.
En als het 3 dagen achter elkaar regent trekken we gewoon verder hoor 😊.
Met een bustent mee inderdaad geen probleem. Wel handig om er een soort zeiltje onder te leggen zodat de glijvoetjes schoon blijven.
Het bankje in en uit de bus zetten moet je wel met z'n tweeën doen, niet echt vreselijk zwaar maar wel een onhandig ding om alleen op te tillen. En zoals je in mijn topic over het bankje kunt zien heb ik van het keukendeurtje een schuifdeur gemaakt. Ook de lade is nog bruikbaar met het bankje erin. Zo kunnen we onderweg in ieder geval nog koffie zetten zonder het bankje eruit te halen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door MarkV »

Dat is wel heel handig gedaan inderdaad, een schuifdeurtje in de keukenkast! Top idee!

Wat betreft de "seizoensprijzen" voor campers: het klinkt logisch dat de prijzen hoger liggen dan in de winterperiode. Met cabrio's net zo is mijn ervaring. Maar het valt me op dat er veel aanbod is, dus ook veel concurrentie. Ik heb er al een aantal zien zakken met de prijs nu.

Intussen druk bezig onze T3 Westfalia verkoopklaar te maken. Dan kan die in de verkoop!
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door MarkV »

Vandaag nog eentje bekeken. Een '99-er, model 2000, 290000 km en binnen het gestelde budget.
Werk aan alle wielkastranden, die van mijn T3 zijn dan toch echt veel beter. De linkerdorpel was eens opgelapt met een opgepast plaatje (en beginnende roest over de eerste 50cm van de dorpel).
Ik ben bang dat die roest slechts het topje van de ijsberg laat zien...
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door MarkV »

Vandaag maar eens een duurdere bekeken, bij VW dealer Heron in Koog aan de Zaan.

http://link.marktplaats.nl/m1274797071? ... ialbuttons

Eerst gebeld en verzekerd dat er geen roest aan zat. Nou... Dat viel dus mooi tegen. De linkerdorpel had aan de binnenkant een roestgat en het voorste deel was aardig krokant. Spatbordranden allemaal redelijk netjes hersteld, maar de bij de overgang van nieuwe lak naar oude slecht voorbehandeld want de nieuwe lak krabde je er zo af met je nagel. Turbodruk leek te laag want trok voor geen meter, koelkast werd niet koud, etcetera.
En dat staat dus in de showroom van een VW dealer... We zijn maar lekker naar het strand gegaan hahaha!
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4799
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California (zoekende)

Bericht door Hanz »

Heb enige ervaring met dat bedrijf en zou daar inderdaad niet meer gaan kijken, hebben naar mijn mening geen snars verstand van campers. De advertentie had al een waarschuwing kunnen zijn; tentdoek steekt op de foto onder het hefdak uit en in de tekst noemen ze ruim 600 euro wegenbelasting per kwartaal, dus van kwarttarief hebben ze ook niet gehoord.
Alleen ... dat tussenbankje in Freestyle uitvoering, daar is iemand op dit forum volgens mij al een tijdje naar op zoek.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door MarkV »

Ja, echt te slecht voor woorden... ongelooflijk dat Heron zulke slechte reclame voor zichzelf wil maken.

Maar er is goed nieuws, we zijn geslaagd :sjaal
Vorige week waren we al een keer naar Josh Schippers in Dalfsen geweest, en de bussen daar waren allemaal erg netjes opgemaakt. Maar wel flink duurder dan wat we eigenlijk in gedachten hadden.

Deze week was het mij wel duidelijk geworden dat de kans om een originele, roestvrije California met airco te vinden voor 15K euro wel heel klein is (lees: onmogelijk). Degene die ik bekeken heb vielen allemaal tegen. Zelfs eentje met maar 116.000 km (die binnenkort bij Koning staat trouwens) zat behoorlijk werk aan alle spatbordranden en dorpels. En dan ook geen airco en de 88 pk versie...

De conclusie was dat het dan maar wat meer mag kosten. Met het naar boven stellen van het budget, wat er gek genoeg moeiteloos insluipt, werden de eisen ook wat strenger. Het 2000-model waarbij de tank niet meer in de kofferbak zit vonden we toch wel erg handig. Dus gisteren teruggegaan naar Schippers, en uitgebreid gekeken en een proefrit gemaakt. En uiteindelijk een mooie deal kunnen maken voor een California uit 2000!!
T4_1.jpg
De eerlijkheid en nette behandeling van Junior en Senior Schippers verdienen een dikke pluim. Met een week of 2 kunnen we hem ophalen :ikrij
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33780
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door Multivan Generation »

Mooie auto.. Proficiat.

Maar waarom nog twee weken wachten en niet meteen mee kunnen nemen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door MarkV »

Thanks!
Onder de mooie deal vallen onder andere een onderhoudsbeurt met vervanging van distributieriem, en daarnaast wordt de koppeling nog vervangen. Die begon wat te slippen als bij 80 kmh in de vijfde versnelling flink gas werd gegeven. Dit dan wel op voorwaarde dat het dan 2 weekjes mocht duren. Daar kan ik dan wel mee leven.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3219
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door J vd Pal »

Gefeliciteerd en veel veilige en leuke km's en campeerwinkel dagen toegewenst!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door MarkV »

Bedankt Jasper!
Ik heb jouw topic over de homologatie van een extra bankje al doorgespit, aangezien zo'n bankje bij de koop is inbegrepen :)

Nu nog een topic vinden over inbouw van airco, want dat zit er niet in maar een complete set krijg ik erbij. Ik mag het ook wel zelf uitbouwen uit een donorbus, en dan weet ik gelijk hoe het zit natuurlijk. Maar extra info is altijd welkom.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33780
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door Multivan Generation »

MarkV schreef: 12 mei 2018, 22:15
Nu nog een topic vinden over inbouw van airco, want dat zit er niet in maar een complete set krijg ik erbij. Ik mag het ook wel zelf uitbouwen uit een donorbus, en dan weet ik gelijk hoe het zit natuurlijk. Maar extra info is altijd welkom.
hopla, meteen je hele dashboard er uit bij je nieuwe aanwinst.. niet iets voor de tere kinderzieltjes :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door MarkV »

Och, ik zie dat wel zitten hoor. Bovendien moet die projectenafdeling hier op het forum ook gevuld worden toch 😉
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3219
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door J vd Pal »

Staat er op het kentekenbewijs het aantal zitplaatsen vermeld? Zo niet dan kan je het bankje zo gebruiken!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
BasT4
Berichten: 239
Lid geworden op: 14 jun 2009, 17:11
Locatie: 020
Contacteer:

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door BasT4 »

MarkV schreef: 12 mei 2018, 22:15 Bedankt Jasper!
Ik heb jouw topic over de homologatie van een extra bankje al doorgespit, aangezien zo'n bankje bij de koop is inbegrepen :)

Nu nog een topic vinden over inbouw van airco, want dat zit er niet in maar een complete set krijg ik erbij. Ik mag het ook wel zelf uitbouwen uit een donorbus, en dan weet ik gelijk hoe het zit natuurlijk. Maar extra info is altijd welkom.
Airco inbouwen is een BERE klus vraag maar aan Josh die heeft het een tijdje terug voor mij gedaan.
Josh is minder druk in de winter dus wellicht kan hij het voor jouw ook doen.
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 615
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Even voorstellen: van T3 Westfalia naar T4 California GESLAAGD!

Bericht door MarkV »

Staat er op het kentekenbewijs het aantal zitplaatsen vermeld? Zo niet dan kan je het bankje zo gebruiken!
Helaas, er staan 4 zitplaatsen op kenteken. Dus dat wordt nog even langs de RDW.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Plaats reactie