Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zwarte beer stelt zich voor

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Zwarte beer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2018, 04:12

Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Zwarte beer »

Hallo,

Ik ben Roy en heb sinds 1 week een T4. :T44EVER

Hij is zwart 1x verlengd en heeft een wijsneus, terwijl ie van 1994 is. Verder heb ik dashboard met blauwe achtergrond en rode wijzer

Ik heb al veel gelezen op dit forum, zeer interssant daar de beer ook onderhoud nodig heeft.

Binnenkort meer.

Bedankt voor het toevoegen van mij.

Groet Roy

Þþ
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1157
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door brugseb »

welkom
veel leesplezier
en vooral: :ikrij :ikrij :ikrij
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4787
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum. Een bus van 1994 met wijsneus en blauwe dashboardverlichting, daar is dan aardig aan gesleuteld, want beide niet origineel voor dat bouwjaar.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Zwarte beer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2018, 04:12

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Zwarte beer »

Ja leesplezier heb ik idd op dit forum. Maar ik leer steeds meer over de T4

Er is idd flink aan gebeund. Eerder veel kennis opgedaan mbt vwlt1, T4 is nieuwe hobby. Tussendoor nog lr discovery1 als hobby gehad, maar miste het bus gevoel toch teveel. Vandaar de oude T4 gekocht. Ben me erin aan het verdiepen, eerst maar eens wat basis op orde krijgen.

Zal binnenkort eens foto plaatsen

Groet Roy
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1157
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door brugseb »

Vermoedelijk volledige donorneus inclusief motor en bijbehorende tellerwerk gemonteerd, in één trek door.
Als het goed uitgevoerd is, kan het alleen maar een pluspunt zijn lijkt me. Maar origineel is ie zeker niet meer - who cares :knipoog
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Zwarte beer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2018, 04:12

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Zwarte beer »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Multivan Generation »

Zwarte beer schreef: 15 sep 2018, 10:57 Afbeelding
Afbeelding

Eerst op de afbeelding gaan staan en dan rechts klikken, afbeeldingslocatie kopiëren en dan hier tussen {img] en [/img} plaatsen :knipoog
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4787
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Hanz »

Zwarte beer is niet alleen flink verbouwd maar heeft de afgelopen 9 jaar ook al 8 baasjes gehad. Hij heeft wel wat rust verdiend, het is te hopen dat de vorige eigenaren niet teveel ellende hebben achtergelaten. Succes en plezier ermee.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Zwarte beer
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 sep 2018, 04:12

Re: Zwarte beer stelt zich voor

Bericht door Zwarte beer »

@Peter bedankt voor de tip.

Ja onze beer, is niet altijd netjes behandeld denk ik...zoals zoveel andere busjes. Onderhoud is geen historie van bekend. Ik vond hem mooi, was 1x verlengd, had de accessoires rondom en geen ramen, ik wilde geen ramen erin. Dus was gekocht uit liefde en op gevoel, of het slim was? Ik zie het als een hobbyproject en elke hobby kost nu eenmaal geld. We gaan er wat moois van maken.

Nu heb ik de distributie kap los gehad, de riem zag er redelijk uit voor wat het waard is. De riem aan de andere kant ook. Maar je weet het maar nooit, dus dat wordt op korte termijn een klusje o p zich. Ben nu aan het inlezen op dit forum hoe ik een tegenhouder ga maken ivm losmaken van de centrale krukasbout.

Er is een olielekkage RV aan het blok, ik verdenk de oliekoeler aansluiting op het blok dat het vandaar naar beneden loopt. De keerring nokkenas tandwiel en krukas kon ik voor zover niet goed zien.

Het enige wat ik tot nu toe echt vervangen heb is de versnellingsbak olie, dit omdat ie nu nog lekker schakelt zonder bijgeluiden draait. En ik dit nog even zo wil houden.

Km teller is trouwens ook kaduuk, ik verdenk de pulsgever na alles los gehad te hebben.

Nu ik dit zo schrijf, denk ik misschien moet ik maar een project beginnen in de forumsectie projecten....over onze zwarte beer.

Uiteindelijk moet het een betrouwbaar bedrijfs met een beetje kampeer busje inrichting worden......

Groet Roy
Plaats reactie