Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Chris stelt zich voor

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Chris stelt zich voor

Bericht door Chris1974 »

Hallo allemaal, hier een nieuw lid uit het hoge noorden. Ik ben sinds deze zomer met het virus besmet en heb mezelf toen maar een t4 uit 1991 gekocht. Oud beestje maar tot nu toe doet ie het super. Interieur is nog heel netjes, allen uiterlijk mag het nog wel wat strakker. Het roestmonster heeft deze nog relatief weinig last van, maar de vorige eigenaar heeft de bus zelf als parkeersensor gebruikt en dat is te zien helaas. Maar goed, dan is het ook minder erg als de kinderen hun fietsje er tegen aan laten vallen per ongeluk

Ik ben 43 jaar jong en heb 2 kindjes van 6 en 8 en we komen uit Harkstede, vlak naast groningen. Heb een hele zoektocht gehad om een goede camper te vinden en heel Nederland door geweest en uiteindelijk deze gevonden. Een originele t4 westfalia camper uit 1991 met nu zo'n 210.000 op de teller en weinig roest.

Afbeelding

Ik heb er ondertussen het nodige aan verbeterd / toegevoegd en hij is nu zoals ik het wil... We zijn er tot nu toe drie keer mee weg geweest en dat was steeds genieten!

Ik hoop hier nog veel te leren en als er vragen zijn hoor ik dat wel.

Groeten,
Chris
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Chris stelt zich voor

Bericht door J vd Pal »

Welkom Chris,

Bus ziet er prima uit! Ben wel nieuwsgierig wat je eraan hebt aangepast om hem naar jouw zin te maken.

Veel plezier met jouw bus en natuurlijk ook op dit forum.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Chris stelt zich voor

Bericht door Henk-1 »

Welkom Cris,

Webmaster woont ook in het Hoge Noorden :yes :ikrij :zwaai
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: Chris stelt zich voor

Bericht door Chris1974 »

Bedankt voor de leuke reacties...

Wat ik er allemaal aan gedaan heb? Nou komt ie:
Ik kreeg er een nieuw tentdoek bij dus dat laten monteren, nieuwe bumper gekocht en geplaatst, nieuwe linker buitenspiegel gekocht en geplaatst, schakelaar elektrische spiegels vervangen (heeft nog steeds een eigen willetje), LM velgen vervangen voor stalen wielen, veiligheidsnet geïnstalleerd, ISO top geïnstalleerd, eindkappen van de luifel vervangen (helemaal verweert), LED verlichting strip in het campergedeelte gemaakt, middenconsole gerestaureerd (viel van ellende uit elkaar), Radio geïnstalleerd, speakers vervangen door nieuwe, achteruitrijd camera en scherm geïnstalleerd, gordijnen gewassen, matras overtrek boven gewassen, interieur laten reinigen, nieuwe vloermat gemaakt, stoelhoezen gemonteerd... etc. etc. etc.... Genoeg gedaan al zeg ik het zelf. Heb er deze week nog een voortent bijgekocht via marktplaats (Obelink Trinity) om eens uit te testen of het wat is.

Hopelijk volgende week in de herfstvakantie nog een keertje weg met de kids... Kijken of de iso top en de voortent een beetje warmte bieden.

Ik zou graag nog de roest laten verwijderen en de bus weer strak en netjes maken want van veraf lijkt het heel wat maar van dichtbij zie je wel alle krassen en deuken die ik van de vorige eigenaar erbij kreeg... Verder is ie tot nu toe prima. Net fluitend door de apk gekomen en nog geen problemen gehad. Enige is dat hij wel snel warm loopt tijdens het rijden. Dat de temperatuur boven de 90 graden uitkomen. Gewoon goed in de gaten houden helpt ook al een hoop.

Zie hier wat fotos voor een indruk van de werkzaamheden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Chris stelt zich voor

Bericht door brugseb »

Hoi Chris, welkom hier en geniet van je vondst.
Ga wel niet te licht over die temperatuur - boven de 90°C is écht niet OK; lees alle tips hier maar even na, te beginnen met nakijken of ventilatoren aanslaan, de roosters daarbij opengaan, thermostaat evt. vervangen door eentje die sneller open gaat enz.
Zou zonde zijn om die 2.4 de vernieling in te rijden, zou niet de eerste zijn.
grtz
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: Chris stelt zich voor

Bericht door Chris1974 »

Oke, dank je voor de tip. De ventilatoren werken goed, die slaan wel aan alleen lammellen had ik nog nooit van gehoord. Zal eens kijken. Een extra digitale meter lijkt me ook wel wat. Als ik wat rustiger ga rijden zakt de temp wel weer tot 90 graden enblijft daar dan ook mooi hangen dus het systeem werkt wel goed zou ik zeggen?
Plaats reactie