Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuw hier

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Marco Busje
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2021, 15:45
Locatie: Oude-Tonge

Nieuw hier

Bericht door Marco Busje »

Goedemorgen weetjewellers, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen.
Mijn naam is Marco woon in Zuid-Holland op Goeree-Overflakkee en rij 3 jaar een VW T4 Camper 1.9 TD uit 1999 met 310 000 km inmiddels.
Mijn hobby,s zijn met de T4 bezig zijn en er lekker mee weg en motorrijden.

Allen een fijne dag verder en de groeten uit Zuid-Holland, Marco.
Bijlagen
20200919_101137.jpg
Laatst gewijzigd door Marco Busje op 04 mar 2021, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9TD / Honda ST1100 Rijden beide Buutegeweun !!!
:T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Nieuw hier

Bericht door J vd Pal »

Goedemorgen Marco,

Welkom op dit forum. Mooie woonomgeving (ik zit in de Hoeksche Waard) en leuke hobby's, ik rijd naast mijn T4 op een Versys 650.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Nieuw hier

Bericht door krekwakwol »

Welkom Marco.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Marco Busje
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 jan 2021, 15:45
Locatie: Oude-Tonge

Re: Nieuw hier

Bericht door Marco Busje »

Jasper en Arnold bedankt voor de reacties.

Jasper mooie Kawa en hoor er goede berichten over, ben aan het kijken naar een lichtere motor en wie weet....
Ik rij nu naast me T4 een Honda Pan-European ST1100 en dat rijd zeer goed en vooral lange afstanden.

Groeten, Marco.
VW T4 1.9TD / Honda ST1100 Rijden beide Buutegeweun !!!
:T44EVER :driveT4
janschilder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2020, 21:37

Re: Nieuw hier

Bericht door janschilder »

Goeiemiddag allemaal, ik zal me ook even voorstellen. Mijn naam is Jan en ik woon in Emmen. Sinds vorige maand heb ik een T5 van 2014
met mooie inbouw van A. camperbouw. Ben er heel blij mee.
Omdat er geen achteruitrijcamera in zat heb ik er een complete set voor gekocht en die ben ik nu aan het aansluiten.De verbinding met de monitor werkt gelukkig goed.
Maar de uiteinde van de bekabeling om die op het kabeltje voor de sigarettenaansteker aan te sluiten voor de voeding is voor mij nog een vraagteken.Ik kan het rode kabeltje in de tulpstekker steken en het zwarte kabeltje met het "vorkje" tegen de buitenkant aanhouden en ik heb beeld! Maar er zal vast een betere en slimmere oplossing zijn. Weet iemand welke??
Ik hoop dat iemand een goeie raad heeft. Alvast bedankt!
vriendelijke groet,Jan
Bijlagen
aansluiting op dashboard.jpg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw hier

Bericht door Hanz »

Het lijkt mij dat dat zwarte plugje, wat jij een tulpstekker noemt, rechtstreeks in de monitor geprikt moet worden. Heeft de monitor daar geen opening voor? Die rode draad en die zwarte draad met vorkje zijn beslist niet bedoeld om in de zwarte plug te steken.
Over welk merk en type achteruitrijcamera gaat het en heb je er geen montagehandleiding bij?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
janschilder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2020, 21:37

Re: Nieuw hier

Bericht door janschilder »

Bedankt voor je snelle reactie! Van het kroonsteentje had ik ook al gehoord van afd.verkoop van Van Zwitserland waar ik de set gekocht heb.Dat kan ik altijd nog doen.Ik zocht naar iets wat wat stabieler is voor jaren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw hier

Bericht door Hanz »

Die rode en zwarte draden zijn bedoeld voor permanente aansluiting, bijvoorbeeld aan de contacten aan de achterkant van je sigarettenaansteker of een ander voedingspunt achter je dashboard. De zwart/witte kabel met plug is bedoeld om met de dikke stekker direct uit je aansteker de voeding te halen. Maar dan moet dat plugje ergens in de monitor geprikt kunnen worden.
De zwarte en rode draden aansluiten kan natuurlijk met een kroonsteentje maar de rode draad heeft een pen voor een pen-bus verbinding. Als je daar een bus opschuift met een stukje draad dat je aan je aansteker kunt schroeven dan kan dat ook.
Zo'n bus(je) ziet er ongeveer zo uit en kan je bij een goede bouwmarkt of een electronicazaak kopen.
faston-70.jpg
(11.33 KiB) Nog niet gedownload
faston-76.jpg
(10.84 KiB) Nog niet gedownload
De informatie op de site van van Zwitserland is inderdaad heel summier. Zat er geen aansluitinstructie bij de set?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
janschilder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2020, 21:37

Re: Nieuw hier

Bericht door janschilder »

Hanz, ontzettend bedankt, hier kan ik wat mee! Was die fabrikant maar zo klantvriendelijk geweest...er zat ook geen aansluitinstructie bij.
Ik ga deze dagen het een en ander proberen. Ik laat hier weten welke oplossing het is geworden.
groeten Jan
janschilder
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2020, 21:37

Re: Nieuw hier

Bericht door janschilder »

Een paar weken ertussen uit geweest.Nu eindelijk camera definitief geplaatst en aansluiting gemaakt zoals ik m uitgeprobeerd had. Dus rode draadje in het busje gestoken dat met kabeltje in de sigarettenaansteker uitkomt. Het zwarte kabeltje aan de buitenkant van datzelfde busje met tape vastgemaakt.Het geheel maak ik toch onderaan de dashboardombouw vast en valt niet op. Nu de verdere bekabeling weg werken.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Nieuw hier

Bericht door Hanz »

Mooi dat het gelukt is maar ik blijf me toch verbazen dat er een kabel meegeleverd wordt (die zwart/witte met dikke aanstekerplug en klein plugje) die je niet rechtstreeks in je monitor kunt prikken. Heeft de monitor echt geen aansluitpunt voor dat kleine plugje?
Meestal zit dat ergens aan de zijkant, als voorbeeld een foto van mijn eigen monitor.
20160128_111242.jpg
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie