Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van micro camper naar t5 KWB hefdakcamper

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Plouman
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2021, 19:20

Van micro camper naar t5 KWB hefdakcamper

Bericht door Plouman »

Hoi,

Ik ben Paul Louman woon in Ter Apel en ben sinds 2 dagen eigenaar van een 2011 T5 103 KWB bus Ex- politie. Een 5 Zits personenauto uitvoering met wat bijzonderheden die ik gaande weg wil tackelen. Tot nu toe was ons vehikel voor het kamperen een Kangoo(KWB) die ik met kunstgrepen heb omgebouwd tot microcamper/ we liggen op een bed van 2 meter lang op de vloer van de kangoo, de camper unit staat op een uitschuifbare, aangepaste laadvloer uit een Mercedes vaneo, en wordt uit de auto geschoven en met een tunnel verbonden met de auto. Verder maatwerk ronde kasten en opbergsystemen.
Als corona project wordt nu de t5 aangepakt

Kabels moeten in de aanbieding geweest zijn toen dit ding geleverd werd. Er zit ettelijke overbodig meters van van alles in. Ook zijn er 2 extra accu’s voorzien, waarvan één een gelacccu van 120 AH. Mode andere accu te zien moet ik de bestuurdersstoel demonteren, dat komt later De accu’s worden op peil gehouden door een Victron multiplus 12/1200/50 . De normale aansluiting die onder de bestuurdersstoel zitten zijn verhuisd naar de passagierstoel. Beide voorstoelen zijn voorzien van een draaischotel. Er is een extra ventilator gemonteerd(???) aan de linker zijkant van de bus is een gedeelte ingericht voor de victron, de accu en de groepen.
De leasemaatschappij heeft alle politie parafernalia verwijderd, daarbij is de Victron uitgeschakeld. De binnenverlichting van de bus zelf werkt niet. Op een paar plekken in de bus zijn 220V stopcontacten aangebracht. In het plafond zijn 2 plafonnières aangebracht met een een knopje in de buurt. Er is een usb uitgang in het achterste gedeelte geplaatst.
De radio lijkt te ontbreken maar is in het Dashboardkastje geplaatst. Er is ook een 220 buitenverbinding voorzien met een non standard formaat.

Het moet een hefdak camper worden met een op ons toegesneden inrichting. Er is een plan maar sommige details zijn flexibel, om niet te zeggen vloeibaar.

Ik wil graag gebruik maken van de kennis en kunde van de forumleden. Zodra er gelegenheid is post ik een project.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Van micro camper naar t5 KWB hefdakcamper

Bericht door Snautzer »

Welkom en een leuk project busje zo te lezen. Is hier dacht ik paar keer eerder zo een bus voorbijgekomen. Misschien kan je die projecten terug vinden als mogelijk naslag werk gebruiken.
Succes
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Van micro camper naar t5 KWB hefdakcamper

Bericht door Angelo-anneveld »

Welkom.
Ex-politie busjes altijd leuk. Het probleem is dat de lease bedrijven kris kras vaak kabels doorknippen daar zul je achter komen, heb er zelf ook 2 omgebouwd.. overal vind je kabels die afgeknipt zijn of afgedopt dmv een stukje tape..
Succes met je project!
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Van micro camper naar t5 KWB hefdakcamper

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier en succes met je project, heb zelf ook een T5 camper gebouwd met veel informatie van dit forum.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Van micro camper naar t5 KWB hefdakcamper

Bericht door Multivan Generation »

Angelo-anneveld schreef: 14 jan 2021, 21:24 Welkom.
Ex-politie busjes altijd leuk. Het probleem is dat de lease bedrijven kris kras vaak kabels doorknippen daar zul je achter komen, heb er zelf ook 2 omgebouwd.. overal vind je kabels die afgeknipt zijn of afgedopt dmv een stukje tape..
Succes met je project!
Je moet hier gewoon de schema's voor de politie specifieke kabelbomen hebben, anders kun je wel eens verrast worden.


Welkom op weetjewel..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie