Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mn t4 in de steigers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
frankyman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2010, 21:26

mn t4 in de steigers

Bericht door frankyman »

hallo , na nu een maand mn t4 in bezit te hebben is er al het een en ander veranderd , Zo zijn de bumpers en spiegels in de kleur gespoten en is de auto 5 cm verlaagd . Mn achterlichten en voor knippers zijn vervangen en mn 18 inch porsche velgen zitten erop .Tevens heb ik vandaag een setje bi xenon 6000k gemonteerd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De buitenkant vind ik voorlopig even prima en nu dus tijd voor de binnenkant . De plannen zijn een paar m-stoelen van een bmw e46 coupe te plaatsen . Ik kan van een bevriend garagehouder een vijftal van de zelfde stoelen uit zon auto krijgen waarvan er twee electrisch verstelbaar zijn . Ga deze week even proberen hoe t past en hoe t staat . Dan zoek ik nog bekleding voor t metaal dat in de dubbele cabine te zien is . Ook centrale vergrendeling en electrische ramen staan in de planning . Ik zal jullie de komende tijd van de veranderingen op de hoogte houden en foto's van dit alles plaatsen :yes

Zal morgen ook eens een paar betere foto's nemen van t resultaat tot nu toe
:T44EVER
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door kurt&oxana »

al serieus veranderd , doe zo verder zou ik zeggen , wat een stel alu velgen en verlagen al niet doet hé :yes
T4 Multivan 2.5 TDI
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door Harry 341 »

Mooi! Begint erop te lijken..vooral de wielen getuigen van goede smaak!!! :bifun :bifun :bifun
grtz.Harry
Bijlagen
Kopie van IMG_5921.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door Ron---63--- »

Nette bus Frank, wordt een gaaf project zo :toppie
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door rick_k »

Toch geen Xenon in de originele koplampen?
Dan krijg je van mij toch netjes een grootlicht feest in je gezicht.

Dat geeft zo ongelofelijk veel strooilicht, heel erg irritant is dat.

Verder is ie wel leuk, zo ja.

mvg Rick
frankyman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2010, 21:26

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door frankyman »

ja heb ze wel in de originele lampen gezet en volgens de garage die ze vanmiddag netjes afgesteld heeft zijn zowel dimlicht als grootlicht in orde . Lichtbeeld was perfect volgens de monteur . Hij had ook vaker xenon afgesteld en vond dat bij setjes met bi xenon dat het lichtbeeld beter was als gewoon h4 xenon . Ik moet wel zeggen dat het een pilot set is. Had eerst een goedkopere maar die lampjes pasten niet fijn en bij het aansluiten ging direct 1 balast kapot , dus toen ik terug ging naar de winkel hadden ze geen goedkope set meer maar kon ik voor echt een hele kleine bijbetaling toch de dure set krijgen en die pastte super . Vond erg goede service want er zat toch 100 euro verschil in en ik heb maar 30 erbij moeten doen. Plus dat ik witte stads;icht ledjes kado kreeg . :jumpklap
:T44EVER
Gebruikersavatar
DomBo
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2007, 22:38
Locatie: Friesland

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door DomBo »

frankyman schreef:ja heb ze wel in de originele lampen gezet en volgens de garage die ze vanmiddag netjes afgesteld heeft zijn zowel dimlicht als grootlicht in orde . Lichtbeeld was perfect volgens de monteur . Hij had ook vaker xenon afgesteld en vond dat bij setjes met bi xenon dat het lichtbeeld beter was als gewoon h4 xenon . Ik moet wel zeggen dat het een pilot set is. Had eerst een goedkopere maar die lampjes pasten niet fijn en bij het aansluiten ging direct 1 balast kapot , dus toen ik terug ging naar de winkel hadden ze geen goedkope set meer maar kon ik voor echt een hele kleine bijbetaling toch de dure set krijgen en die pastte super . Vond erg goede service want er zat toch 100 euro verschil in en ik heb maar 30 erbij moeten doen. Plus dat ik witte stads;icht ledjes kado kreeg . :jumpklap
Kan je ook zeggen wat voor set je gekocht hebt ik ben ook op zoek naar iets anders in de ogen van mijn T4. :werkaanT4

Jan
Wie steeds met beide benen op de grond staat, komt geen stap vooruit.
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door Ron---63--- »

Gewoon de pilot slim set erin zetten. Zijn erg goed en heb nog nooit een lamp of ballast stuk gehad. Zijn wel wat duurder dan de goedkopere merkloze sets maar daar hoor je toch wel eens rottige dingen over helaas.

Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door rick_k »

Ja kan zijn dat je lichtbeeld in orde is. Daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over strooilicht. Dat wat je niet op het afstelapparaat zie.

Dat is het probleem met diffuse koplampen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
DomBo
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2007, 22:38
Locatie: Friesland

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door DomBo »

rick_k schreef:Ja kan zijn dat je lichtbeeld in orde is. Daar heb ik het toch ook niet over?
Ik heb het over strooilicht. Dat wat je niet op het afstelapparaat zie.

Dat is het probleem met diffuse koplampen.

mvg Rick
Daar heb je geen last van als je achter de koplampen zit. :zwaai

Jan
Wie steeds met beide benen op de grond staat, komt geen stap vooruit.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
frankyman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2010, 21:26

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door frankyman »

ja strooilicht zal die best wel hebben maar dat is net zo hinderlijk als tegenwoordig de dagrijverlichting zoals audi :nuts heeft en natuurlijk alle imitators daarvan. Maar ik ben in ieder geval niet meer bang in t donker :bifun
:T44EVER
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door dennisvt4 »

moet je eens in de mist rijden....kan je zien hoeveel last je kan hebben van je eigen strooilicht
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
frankyman
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 nov 2010, 21:26

Re: mn t4 in de steigers

Bericht door frankyman »

Zo na een paar jaar van alles en nog wat te hebben gereden maar weer eens een t4 aangeschaft . Ditmaal een 2.5 tdi automaat uit 1998 . We gaan deze ombouwen tot camper . Ik ga eerst de wanden betimmeren en bekleden en snel een bed erin maken zodat we over een maand al een beetje kunnen gaan camperen.

Ik zal zsm weer wat foto s plaatsen
:T44EVER
Plaats reactie