Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mac moll en climatronic?

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
mandolino
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2011, 10:21

mac moll en climatronic?

Bericht door mandolino »

Graag wil ik jullie mening vragen over het volgende:

Mijn vriendin en ik willen graag een camper rijden, nu hebben we een mooie multivan gevonden uit 2002 met 186000 km op de teller.

Het is echt een hele luxe bus met op het moment 7 zitplaatsen, climatronic, cruise control enzo...

Nu komt het volgende het ombouwen. Omdat de bus zoals hij er nu uit ziet gewoon erg luxe is, lijkt het mij zonde om van alles te gaan slopen om er een camper van te bouwen (slopen bedoel ik hier bijvoorbeeld de climatronic). Een klein mac moll dak is een redelijk goedkope oplossing maar dan gaat volgens mij de climatronic eraan. Een hefdak erin laten zetten met behoud van de climatronic is een mogelijkheid maar volgens mij wel wat aan de dure kant.

Kortom heeft iemand tips om een mooie multivan om te bouwen naar een camper zonder er al te veel te slopen?

Groet van Mandolino
mandolino
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2011, 10:21

Re: mac moll en climatronic?

Bericht door mandolino »

Bedankt voor jullie snelle reacties en de welkom op jullie forum.

Inderdaad als je handig bent is het te doen, nu is het niet zo dat ik niet echt handig ben maar ik heb waarschijnlijk niet echt de juiste tools en ruimte om zo een project te ondernemen.
De uitleg van Peter is inderdaad erg gedetailleerd en zijn bus ziet er uiteindelijk super uit maar of ik dit ook kan????

Ik ben dus inmiddels op zoek gegaan naar iemand die eventueel het hefdak met bed erin kan zetten (de keuken en kasten doe ik dan wel zelf) met behoud van de climatronic. De eerste offerte is binnen en er wordt 5000 euro gevraagd voor het plaatsen van het hefdak + bed en afwerking van de hemel (of ze hiermee bedoelen dat de climatronic intact blijft is onduidelijk). Nu is mijn mening dat 5000 euro toch wel erg veel centjes zijn. Nu zit ik te denken misschien toch wel een mac moll erop (die is wat goedkoper), maar kun je dan ook nog de climatronic behouden? Of misschien weten jullie nog wel mensen die een hefdak met bed erin kunnen zetten voor in iedergeval geen 5000 euro?

Graag jullie mening.

groet van Mandolino.
Bossie
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 feb 2007, 12:03
Locatie: OV

Re: mac moll en climatronic?

Bericht door Bossie »

Ik heb mijn hefdak laten plaatsen door Atrion. http://www.dubbelcabine.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben er zeer tevreden over.
Maar of zij de climatronic hemel dan kunnen behouden weet ik niet.

Groeten,
Bossie
T4 2.5 TDI LWB camper 2002
Fox 1.2 2007
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5269
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: mac moll en climatronic?

Bericht door René »

Er zit niks van de climatronic in het dak, er gaat alleen lucht door.

Berrie
Plaats reactie