Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

LWB 2.5 TDI

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
mot
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:27
Locatie: Antwerpen

LWB 2.5 TDI

Bericht door mot »

Misschien mij eerst even voorstellen, Tom uit Antwerpen, België. Ik lees hier al een tijdje mee en droom al lang van een eigen bus. Afgelopen weekend een T4 gekocht, een blauwe 2.5 TDI 102 pk LWB, bj. 2000 met 180.000 km op de teller. De bedoeling is deze mooi in orde te krijgen en een basic ombouw naar camper. En daarna hopelijk vele zorgeloze kilometers afleggen...

Nu is er nog wel wat werk aan, vandaar dat ik ineens in projecten post. Ik heb nog geen ervaring met mechanica in het algemeen, maar ben van plan zoveel mogelijk zelf te doen. Volgens de verkoper zou de distributieriem net vervangen zijn, alsook de koppelingsplaten.

Nog te gebeuren:

* Gereedschap & vraagbaak aanschaffen. :nuts

* Het eerste wat moet gebeuren zijn andere velgen en banden, deze zijn versleten.

* De ophanging en remsysteem aanpakken.

* Volledige checkup en groot onderhoud.

* Koetswerk bijwerken en enkele accesoires toevoegen.

* Basic ombouw naar camper.

Ik heb ook enkele vragen. Heeft er iemand nog een set stalen velgen te koop? En dan voor de belgische weetjewellers, na het importeren naar de douane gaan en bij D'ieteren een gelijkvormigheidsattest aanvragen en dan naar de keuring? En mag ik alvast de dubbele cabine eruit halen en de bus wat verlagen? (wordt ingeschreven al lichte vracht)

Alvast bedankt !

Grtn,

Tom

Hier enkele foto's na de eerste poetsbeurt :jumpklap

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mot op 28 mei 2015, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: mijn eerste bus !

Bericht door Harry 341 »