Ben ik ook wel benieuwd naarjulien schreef: Ben echt benieuwd naar me rollerbank test voor het chippen...
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
acv motor ombouwen naar 850 TDI
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Intercooler eindelijk, binnen vrijdag netjes inbouwen en ik heb het chippen op maat verzet naar 7 augustus omdat ik anders in tijdnood kom met de puntjes op de i van de motor van de bus.
Ik wil hem wel 100 procent af hebben voor dat ik hem laat chippen.
En ik heb het ook errrrg druk net sinds in 1 juli eigen autobedrijf gestart, maar ik hou jullie op de hoogte.
Ik wil hem wel 100 procent af hebben voor dat ik hem laat chippen.
En ik heb het ook errrrg druk net sinds in 1 juli eigen autobedrijf gestart, maar ik hou jullie op de hoogte.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Nu een mooie doorzichtige gril zodat je die coole IC kunt zien
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Vandaag bezig geweest met intercooler alles uitgemeten en de juiste slangen en buizen besteld en volgende week in een keer plug en play monteren en klaar.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ik zie dat het een ACV IC is ga je niet voor de grotere versie gaan ?
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
@ Jurgen: wat staat er achter?Jurgen VH schreef:Ik zie dat het een ACV IC is ga je niet voor de grotere versie gaan ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Multivan Generation schreef:@ Jurgen: wat staat er achter?Jurgen VH schreef:Ik zie dat het een ACV IC is ga je niet voor de grotere versie gaan ?
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ben nu bezig de intercooler te bevestigen dus morgen foto's, en woensdag naar JD Engineering.
Heb ook een hele berg ruimte over nu onder de kap zonder intercooler en originele inlaatspruitstuk en een veel lager bevestigde turbo.....
Dus volgende project twinturbo setup heb de turbo alvast maar gereserveerd bij degene waarbij ik de slangen vandaag haalde voor m'n intercooler, een groooootttte turbo zegmaar.
Het uitlaatspruitstuk maken we zelf van rvs en de turbo's komen in serie te staan (de kleinere helpt de grotere op te spoelen), op die manier blijf ik ook bij lagere toerentallen druk houden. En dan uiteraard veel grotere verstuivers weer daarna en brandstofpomp wat aanpassen (grotere plunjer).
Maar das voor later, dit project is bijna klaar daar ga ik een tijdje mee rijden tot het vermogen begint te wennen...
Heb ook een hele berg ruimte over nu onder de kap zonder intercooler en originele inlaatspruitstuk en een veel lager bevestigde turbo.....
Dus volgende project twinturbo setup heb de turbo alvast maar gereserveerd bij degene waarbij ik de slangen vandaag haalde voor m'n intercooler, een groooootttte turbo zegmaar.
Het uitlaatspruitstuk maken we zelf van rvs en de turbo's komen in serie te staan (de kleinere helpt de grotere op te spoelen), op die manier blijf ik ook bij lagere toerentallen druk houden. En dan uiteraard veel grotere verstuivers weer daarna en brandstofpomp wat aanpassen (grotere plunjer).
Maar das voor later, dit project is bijna klaar daar ga ik een tijdje mee rijden tot het vermogen begint te wennen...
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Er stonden een paar weken geleden een twin turbo set-up van de 2.0 BITD te koop op ebay.de
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Ok dank voor de info, alleen heb ik die tweede turbo al gereserveerd en betaald kost me 200 euro.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
julien schreef:Ok dank voor de info, alleen heb ik die tweede turbo al gereserveerd en betaald kost me 200 euro.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
kan dan wel even durenjulien schreef:En ik heb het ook errrrg druk net sinds in 1 juli eigen autobedrijf gestart, maar ik hou jullie op de hoogte.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Nu dat zijn nog eens plannenjulien schreef:Ok dank voor de info, alleen heb ik die tweede turbo al gereserveerd en betaald kost me 200 euro.
Is trouwens echt een enorme turbo, wil ik ook echt als ik dat uit ga voeren richting 350 pk ofzo.
En zelf maken is leuker he.
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Denk alleen dat de "slidingdoor" niet meer open wil....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Hele leuke plannen.
Ik ben erg benieuwd naar de resultsten bij JD.
Hopelijk heb je een scanner om de uitdraai hier te posten
Ik ben erg benieuwd naar de resultsten bij JD.
Hopelijk heb je een scanner om de uitdraai hier te posten
T5 GP Multivan Edition 25
Re: acv motor ombouwen naar 850 TDI
Normaal gebruik je de grote turbo om de kleine te voeden. Omdat je namelijk eerst lucht comprimeer, kan je die lucht alleen nog meer comprimeren door een kleinere ruimte te gebruiken. Op die manier kan je dus 2 kleinere turbos gebruiken, die daardoor eerder opspoelen, maar toch meer druk kunnen geven dan een enkele.
Maar dat even terzijde. Heb me hier destijds in verdiept omdat ik het op mijn Peugeot 205 wou gaan proberen, maar ik ben niet verder gekomen dan een 2.1 TD erin leggen en toen ging ie weg...
mvg Rick
Maar dat even terzijde. Heb me hier destijds in verdiept omdat ik het op mijn Peugeot 205 wou gaan proberen, maar ik ben niet verder gekomen dan een 2.1 TD erin leggen en toen ging ie weg...
mvg Rick