Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

opknapper multivan westfalia

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door LAYCA »

Arjan jou wielen staan op mijn topic viewtopic.php?f=12&t=47265&start=90#p351310

Groetjes Wim :T5cruisin
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
arjanzevenaar
Berichten: 494
Lid geworden op: 03 mar 2012, 19:43

Re: opknapper multivan westfalia

Bericht door arjanzevenaar »

ik zal het topic nieuw leven inblazen. Meer dan 6000 hits, :ie Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad.

Wij gebruiken de bus als camper dus voor het eerst dit jaar uit de wegenbelasting gegooid. Het kriebelt dan wel steeds dat je niet kan gaan rijden met de bus.

Ben bezig geweest om de schakelbolletjes te vervangen. Heb hiervoor het hele schakelmachaniek onder de bus eruit gehaald, koste mij 3 avonden. Alle kunsttofdelen vervangen met een setje van http://www.transporteile.com. Erg handige site, binnen 48 uur in huis. Het inelkaar zette is zeker geen makkelijke klus, je moet het kunsstof helemaal vervormen. Maar bus schakelt weer als een nieuwe, ik heb weer een klik klak bak..

Verder blijft de roestduivel nog steeds opduiken. Ik probeer het netjes bij te houden en de bus zo droog mogelijk te stallen.

Verder heb ik de velgen gespoten zoals al aangegeven in Wim zijn project(je), dit vind ik aardig goed gelukt. Ik zal een foto toevoegen.
20150406_140657small.jpg
20150406_140657small.jpg (57.05 KiB) 849 keer bekeken
Vorige week wilde ik nog naar de meeting komen echter de APK zorgde ervoor dat ik niet mocht rijden. Mijn veren achter waren gebroken, chassisnummer was niet goed leesbaar, ( de lak is in ieder geval dik genoeg erop gespoten :bifun ) Alleen de rotste klus besteed ik uit, de bovenste fuseekogel vervangen.

Veren heb ik van week erop gezet en ook tegelijkertijd nieuwe rubbertjes bij VW gehaald, deze waren ook compleet op. Veren zijn op aanraden van dit forum Eibachs pro geworden. Verlagen wilde ik toch al een keer doen. De eerste indruk is erg goed, maar heb daar nog wel een vraag over, zal ik stellen in het T4 forum.
20150424_191750small.jpg
Als je kan zien op de foto er wordt druk gewerkt aan Wim zijn bus.

woensdag is de herkeuring dus op hoop van zegen.
Plaats reactie