Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Beetje opfrissen

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Beetje opfrissen

Bericht door sgsdebruijn »

Het is een mooie bus Rick, hoe heb je die plastic kappen aan de bovenkant zo strak erop/om gekregen? ook custom gemaakt?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Beetje opfrissen

Bericht door doka Rick »

Dag Sebastiaan,

In de pick-up bak staat een kist die tussen de wielbakken valt qua breedte; aan de voorkant zitten een paar nokken die in een bak vallen opdat de bak niet schuiven kan (L+R en omhoog) en aan de achterkant zitten een paar schuine nokken die zorgt dat de bak daar ook in het midden staat. De bak wordt door 2 spanbanden aan de achterzijde naar beneden gehouden.

De deksel zit vast aan de kist en is volgt de contour lijnen van de laadbak. Dit is allemaal gedaan opdat de auto Grijs kenteken blijft: de bak met deksel is gewoon lading en kan mbv pootjes afgezet worden: we hebben niet voor niets luchtvering!! vering omhoog >> pootjes er onder >> luchtvering zakken en dat 2 keer (V+A) en het bakje staat.

De deksel is gemaakt van een polyester verhoogd dak van een Iveco daily bestelbus en aan de achterkoeken gemodelleerd.

Ja alles is custom gemaakt: als het niet te koop is moet je het zelf maken of vergeten en dat lukt me vaak niet zo goed, dus dan maar weer aan de slag.

Het enige wat nog niet is aangeraakt is het plaatwerk van de cabine, de rest is allemaal anders dan dat ik hem gekocht heb.

Misschien nog een keer schuiframen in de cabine?!?!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Beetje opfrissen

Bericht door sgsdebruijn »

ok, het ziet er allemaal erg netjes afgewerkt af, dus complimenten daarvoor :toppie
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Beetje opfrissen

Bericht door doka Rick »

Hiermee wil ik de spatbordranden beschermen:
rand V+A -2.jpg
vandaag binnen gekregen, even met een plakbandje aan de auto gehangen, nu nog even tijd nemen om dit mooi te lijmen.
rand V.jpg
rand A.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Beetje opfrissen

Bericht door Multivan Generation »

Is een uitklapbare achterruit geen idee?
Ik heb dat ook al bij T1 doka's gezien ..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie