Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Endebendebus reloaded...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

..
Bijlagen
IMG_2937.JPG
IMG_2935.JPG
IMG_2932.JPG
IMG_2931.JPG
IMG_2929.JPG
IMG_2926.JPG
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

>>
Bijlagen
IMG_2989.JPG
IMG_2987.JPG
IMG_2983.JPG
IMG_2980.JPG
IMG_2978.JPG
IMG_2967.JPG
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Nog wat..
Bijlagen
IMG_3014.JPG
IMG_3013.JPG
IMG_3009.JPG
IMG_3008.JPG
IMG_3007.JPG
IMG_2990.JPG
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

En..
Bijlagen
IMG_3025.JPG
IMG_3020.JPG
IMG_3019.JPG
IMG_3016.JPG
IMG_3014.JPG
IMG_3009.JPG
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Snautzer »

:ie mooi werk hoor
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Zo, motor heeft weer gelopen. Meetklokje was binnen en gelijk pomp afgesteld op 0,55 mm. Kan de timing alleen niet zien in de grafiek. Op gegeven moment zag ik een waarde van 3 voorbij schuiven :ie en hij liep best aardig....snap ik dan weer niet.
Kan het zijn dat die waarde niet klopt omdat de motor nog niet warm is?
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door LAYCA »

Bij ons Arjan zijn bus en de mijne inspuitmoment altijd binnen bereik Vag com, motor koud.
En warm op 60 stationair.

Groetjes Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Ik ga van de week nog maar eens opnieuw met het meetklokje in de weer. Het is nogal gepriegel...Ondertussen eerst nog de verlichting van mijn volvo repareren (geen dimlicht meer) :huilen
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Dank zij support van Wim en Arjan :kus is het uiteindelijk gelukt om de timing goed te krijgen. Waarvoor dank!!
Inmiddels de motor verder afgebouwd en ook een nieuwe pendelsteun gemonteerd. Dat ding was redelijk versleten na 50000 km
(Was een originele vw)
Inmiddels ook de verstuivers toch laten reviseren in Harderwijk, kost een klap geld was ik even misselijk van, maar de motor loop als een zonnetje zonder rook. :jumpklap en daar doen we het voor.
Nu nog niet de bodemplaat eronder, ik wil de komende tijd nog kunnen kijken of er ergens nog iets lekt van olie of water, ben ik redelijk allergisch voor geworden (moet even slijten) en nu eerst maar even de winterbanden eronder vandaan en het camperinterieur oppoetsen, ruikt namelijk naar garage in de wagen :lach
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door LAYCA »

En dan op vakantie toch?

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

LAYCA schreef: 22 mei 2017, 02:11 En dan op vakantie toch?

Groeten Wim :zwaai
Heerlijk weekendjes weg en in augustus een lange trip :ikrij zal tijd worden. Ben het gesleutel klein beetje zat.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Morgen (12/6) naar Ismet :knipoog Kijken of er nog meer forumleden rondhangen..Ben benieuwd, zo veel positieve reacties :jumpklap
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

IMG_3349.JPG
IMG_3349.JPG (35.01 KiB) 2852 keer bekeken
Gewoon met het handje eronder weg en ook weer even terug onder geduwd. Ismet is wel 6 uur bezig geweest met de koppeling wissel. Pech was dat de op Ebay aangeschafte Sachs koppelingset (Eigenlijk LUK,dus oplichting!) voorzien was van 8 bevestigingsboutjes die dus 2mm te LANG waren :bonk Bij het monteren (met lucht uiteraard, in deze garage ben ik geen momentsleutel tegengekomen) braken er dus spontaan 5 af. Ismet, niet voor een gat te vangen, laste er moeren op en kreeg de draadeindjes er wel weer uit. (De nieuwe krukaskering was wel al gemonteerd :ie )Uiteindelijk is alles wel gelukt! Respect voor die gene die dit op de oprit thuis gedaan hebben. Ik ben best handig maar het schoot me spontaan in de rug. :bifun
Ik moest wel even wennen aan de onorthodoxe manieren, je bent het niet gewent in een garage tegenwoordig, geen handschoenen, geen netjes gesorteerd gereedschap, geen gefriemel, geen locktite, geen poetslappen (alles wordt zeker keurig schoongemaakt met een plantenspuit met ontvetter en schoongeblazen) geen schone wc of wachtruimte :lach
Maar wel; super aardige mensen, gewoon meekijken of helpen, groentenboer aan de deur (op z'n Turks), niet de deur uit zonder proefrit en even aan de diagnose, huishoudfolie op stuur en pook, en 6 uur sleutelen zonder pauze, soms met 2 man, voor......300 euro :yes. Waar vind je zoiets nog...
De auto rijdt als nieuw. Nu even pauze...en genieten :wjw
Laatst gewijzigd door Endebendebus op 19 jun 2018, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door Endebendebus »

Zo net even een proefrit gemaakt van 5400 km :jump ...De bus heeft het fantastisch gedaan, was best even spannend bergen door, woestijn met bijna 40 graden (waar je echt geen pech wilt krijgen) en met volle bepakking! Het enige minpuntje was dat er bij wegtrekken een kling/klang geluid uit de (iets te goedkope imitatie) uitlaat komt. Kennelijk is alles zo schoon gefikt dat er van alles gaat rammelen. Wat een toppertje deze auto! :driveT4
Op naar het volgende project: * Zuheizer zit geen leven meer in * Heb nog een aandrijfas in de schuur met versleten homokineten (Wie weet welke kineten het beste zijn om een kale as op te bouwen?)* Gasveer achterklep stuk * gasveren hefdak, en nog wel een aantal kleine klusjes...
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

Re: Endebendebus reloaded...

Bericht door slopelrijder »

Voor het kling/klang geluidje, even nakijken of de uitlaat goed op de steun rust, tussen het roetfilter en de bocht omhoog naar het uitlaatspruitstuk toe....
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Plaats reactie