Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zwarte t4 2000

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
kikker

Re: zwarte t4 2000

Bericht door kikker » zo mar 22, 2015 18:16

Je moet gewoon stuk voor stuk doen. ik heb delen van ongeveer 30cm per keer geplakt.
Ik heb eerst de stof recht gelegd en geklemd.
Daarna heb ik vlak naast wat ik geklemd ingesmeerd met lijm, als het plakt krijg je het niet zo makkelijk meer los, maar door het geklemd zat ben ik gelijk recht begonnen. Ik heb eerst de rechte vlakken gelijmd, daarna die hoekjes stuk voor stuk op maat geknipt en geplakt.
Ik heb de stof net onder het rubber door laten lopen, de laatste 2 cm zitten niet eens gelijmd

Afbeelding
Afbeelding
Als je goed kijkt zie je hier een naad zitten, dat zijn de enigste plekken waar ik moest knippen.

Afbeelding
Hier heb ik eerst de rechtse kant geplakt, daarna heb ik het linkse deel ingesmeerd met lijm en gewoon gevouwen, zelf had ik het ook niet verwacht, maar het ging zonder knippen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Luiken heb ik later uitgesneden. De luikringen heb ik er gewoon opgeschroefd, zonder stof weg te halen.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

VWZN

Bericht door VWZN » zo mar 22, 2015 18:29

Mooi gedaan :yes

kikker

Bericht door kikker » vr apr 03, 2015 20:17

Afbeelding
Achterkant van de vloer had ik al eens afgewerkt. Met een oude afwerkkap, en deze op maat geslepen en voorzien van glasvezel.
Deze liep best schuin omhoog vergeleken de rest van de vloer, en ook kraakte die erg als je erop stond.
Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik deze eruit heb getrokken.

Afbeelding
Stukje staal gehaald, netjes ingefreest op de vloer.
Nu loopt de vloer wel vlak door.

Afbeelding
Kopschot bekleed, dit was nog een best werk om het netjes te krijgen met al die hoeken van de dubbel cabine.
Vloer ligt er nog los in, maar is wel al op maat.

Nou hoeft alleen de klep nog en dan ben ik klaar met bekleden, het valt me alles mee qua werkzaamheden en hoe netjes ik het krijg.
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

mohendiz

Bericht door mohendiz » zo mei 31, 2015 19:27

Waw zeg, dat is wel mooi afgewerkt!
Alsof ie zo de fabriek is uitgerold. Ga deze thread echt wel blijven opvolgen

kikker

Bericht door kikker » do okt 22, 2015 19:05

En dat was het einde van me verbreed staal :huilen
Afbeelding
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

Gretschi

Bericht door Gretschi » do okt 22, 2015 20:29

Een scheur in de velg, hoe lang heb je ze er onder?
Je weet dat ik ze er ook onder heb zitten, Mercedes velgen. Ik heb nu 16" ers van VW laten verbreden, dit is weer een projectje,moet o.a. gestraald enz. worden.

Groetjes

kikker

Bericht door kikker » do okt 22, 2015 21:25

Deze hebben er net geen zomerseizoen onder gezeten. Waar heb jij ze laten verbreden? Ik heb ze bij GVS in borne laten doen, maar die is na deze foto onmiddelijk gestopt met het verbreden van velgen voor busjes. Het bevalt me super qua rijden ook. Dus ik zit nog te twijfelen of ik een andere set laat opmaken of ik naar een andere set velgen moet kijken.
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

Gretschi

Bericht door Gretschi » do okt 22, 2015 21:50

Bij het AMC in de buurt, bij Henk de Vries. Ik heb indertijd voor m'n Volvo Amazone de velgen laten verbreden en was daar tevreden over toen de Vito velgen en nu die VW velgen zijn.origineel van een transporter. Wat voor velgen zijn die van jou?

kikker

Bericht door kikker » za jun 11, 2016 18:01

Lange tijd hier niets gepost.
Ondertussen nieuwe set verbreden stalen velgen laten maken en die zitten er al een tijd onder.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn achterbumper was ook aardig verroest. Dus hier ook een andere op gemonteerd
Afbeelding
Afbeelding

mistlampen en lampjes onder de bumper gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Ik irriteer me alleen nog aan het kleurverschil, maar dat wordt van de week opgelost.
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

kikker

Bericht door kikker » za jun 11, 2016 19:47

Ik heb al een tijdje zitten te kijken voor Xenon lampen in mijn dubbele koplampen.
Project van Multivan en Rene al meerdere malen doorgelezen. Alleen dan heb je geen angel eyes meer.
Die wilde ik wel behouden. Nu heb je tegenwoordig meerdere site waarop je een projector kan kopen die plug and play is.
Ik heb de set mini h1 gekocht.

Glas eraf en projector erin, klein beetje stellen en klaar. zo leek het.

Afbeelding
Probleem was dat het schroefdraad niet lang genoeg was om hem goed vast te kunnen maken.
Afbeelding
Afbeelding
Dus de dremel erin, die 2 palletjes daarna nog weggeslepen tot circa 3mm, anders gaat de bevestiging van de projector er niet langs.Op de foto zie je de strepen al te staan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Cirkels later maken, zodat het gat tussen de orignele reflector en de projector niet zo erg opviel.

Afbeelding
Afbeelding
Projector stak wel er ver uit, maar zou moeten gaan.
En het ging ook precies, ik kreeg het glas er fatsoenlijk op, maar toen ik de stelmotor erin wilde zetten kwam ik toch zeker 2 cm tekort. De projector zat tegen het glas aan en daarmee was me stelmogelijkheid ook zeer beperkt.

Helaas project mislukt, maar toch zou het moeten kunnen. Tip van Peter gekregen om boutjes te boren net zoals op zijn site staat. Set van heartbeat? geloof ik

Afbeelding
Afbeelding
Boormalletjes gemaakt om recht te boren. Ik heb de 3 stelpunten gebruikt. Precies op die punten een dunne spijker erin geslagen, zodat het schroefgat daar precies op bleef hangen.
Afbeelding
Afbeelding
Schroefgaten (die je op de eerste foto ook ziet) omgeboord naar m5. Ik wilde naar m6, maar dan paste het kopje van de schroef niet meer langs de projector. Nu zat deze al een klein beetje scheef.
Afbeelding
Projector afgesteld. En met een kolomboor de gaten geboord, je hebt hier wel een lange boor voor nodig. En het is raadzaak om het met zijn 2e te doen. Projector wilde bij mij iets gaan draaien, en dan kom je een hand tekort

Afbeelding
Gaten geboord.
Afbeelding
Achterkant afgetekend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kan nog een paar mm meer naar achteren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Bouten gefixeerd met metal bound
Afbeelding
Afbeelding
Even testen
Afbeelding
oud vs nieuw.

Afbeelding
Het voordeel wat ik had is dat ik 2 sets reflectors had. Dus ik kon met de ene set blijven rijden tijdens het aanpassen. Toen de reflectors klaar waren moest toch de set uit de bus. Momenteel rij ik dus weer met de originele koplampen rond. En, nee deze 2e set staat niet te koop.

De reflector moest naar achter, maar nu werd het aan de achterkant spannend. Het zal net kunnen gaan, maar dan zit de bedrading wel erg dubbel, daarom heb ik de achterkant met ongeveer 4 cm verlengd.
Afbeelding
Er moest ongeveer 1mm af voordat die paste
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dop past er redelijk op.

Afbeelding
Klein randje eraf geveild, mocht ik die ooit moeten vervangen wordt dit anders lastig
Afbeelding
Plaats zoeken voor de ballasten
Afbeelding
Nu netjes in kleur
Afbeelding
Overtollige lengte van de boutjes verwijderd

Het resultaat. Nu nog inbouwen en afstellen
Afbeelding
Afbeelding
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » za jun 11, 2016 20:32

Is mooi geworden Arjan :toppie

Geweldig spul he, dat metalbond :knipoog

Dit soort projecten is niet simpel, dus respect voor je handwerk :yes

Groeten Peter

kikker

Bericht door kikker » ma jun 13, 2016 19:14

Ik durfde het eerst ook niet aan. Toen ik eenmaal de dremel in de reflectors had gezet, had ik de reflectors toch al 'vernield' kon er verder toch niets meer mee. Dus toen toch maar doorgegaan. En gelijk weggelegd zodra het even niet lukte. Gewoon de tijd ervoor nemen. Totale project heeft 2 maanden geduurd. Nou moet ik wel zeggen dat het de laatste 2 weken toch wel snel vorderde.

Ja, dat metal bound is er ideaal voor. :yes
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

Snautzer

Bericht door Snautzer » di jun 14, 2016 21:53

Ik blijf me verbazen over de handvaardigheid van sommige WJW ers. Mooi werk hoor :yes
Wv1, Wv3

Gretschi

Bericht door Gretschi » wo jun 15, 2016 7:22

Toch maar weer verbreden ondanks die scheur, waar heb je ze nu laten verbreden en welke maat banden zitten er nu onder?

Groetjes

kikker

Bericht door kikker » wo jun 15, 2016 22:11

Snautzer schreef:Ik blijf me verbazen over de handvaardigheid van sommige WJW ers. Mooi werk hoor :yes
Dank je :toppie
Gretschi schreef:Toch maar weer verbreden ondanks die scheur, waar heb je ze nu laten verbreden en welke maat banden zitten er nu onder?

Groetjes
Ja, ik heb zitten twijfelen. Maar het beviel me zo goed. Ik ben bij Henk de Vries geweest.

8j 195/65
9j 215/60

8j had voor het mooie net iets verder getrokken mogen liggen.

Ik zal van de week eens kijken voor wat foto's te maken.

Vandaag was de bedoeling om de xenon af te stellen.
Helaas viel tijdens het stellen de reflector naar beneden. Het leek erop dat het kogeltje van de reflector uit de houder was geklikt.
Dus snel naar huis toe, glas eraf. Alles weer aangedrukt. Geprobeerd. En ik zag de reflector weer verschuiven. Glas erop en weer naar de garage. Daar aangekomen weer proberen, maar de reflector bleef op zijn (verkeerde) plek en bewoog niet meer.

Weer het glas er dan maar af.
Toen kwam ik erachter dat het stelwieltje dol was. Met een beetje wrikken en een schroevendraaier met bithouder erop gezet. Tikje van de hamer er hij was eruit. Uit me reserve onderdelen maar een andere gepakt. En het probleem was opgelost.
Afbeelding
De boosdoener

Afbeelding
Afbeelding
Licht komt een beetje groen over. De angel eyes zijn niet de kleur die ik had gehoopt. Morgen maar even tijdelijk weer de originele lampjes erin en ik heb net ledjes besteld. Rechtse lamp is afgesteld, linkse moet morgen nog even. Hij staat nu ongeveer. Ik heb hem bewust iets lager gezet dan de rechtse zodat ik zeker weet dat er morgenochtend niemand last van heeft.

Nu alleen nog op zoek naar mistlampen in xenon kleur en dan is alles weer egaal van kleur.
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

Plaats reactie