Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 up to date maken. nog meer roest

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: T4 up to date maken eindelijk mn wielen 245-40-18''

Bericht door Jurgen VH »

Is echt een hele mooie bus geworden Roel :toppie
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: T4 up to date maken. onderstel compleet

Bericht door Roel van D »

zo vandaag mn stabilisatorstang achter binnen gekregen. en een aangename verassing heb een stang van 26MM binnen gekregen terwijl deze niet meer gemaakt wordt. maar toen ik de sticker op de stang zag snapte ik waarom. deze stang lag ergens bij een VW dealer in NL al sinds 2011 in het magazijn. maar gelukkig voor mij hadden hun hem nooit verkocht. anders had ik een stang van 20MM gekregen. doordatik mn bus al had verlaagd en andere wielen had gemonteerd was het verschil enorm en had nu wel een verschil verwacht, maar dat het verschil zo groot was had ik geen idee van. bij snelle of vooral langzame scherpen bochten veel minder overhangen van de bus. ook rechtuit veel rustiger op de weg liggen zelfs bij drempels of hobbels in de weg. je voelt nu echt duidelijk dat de 2 draagarmen in verbinding staan met elkaar. ook nog mn nieuwe deurpaneel rv gepast met opbergvak. had laast een set l+r met elektrische ramen en spiegels op de kop getikt voor weinig. maar toen een collega laatst vroeg of dat wel zou passen omdat ik een bank had kwam ik erachter dat ik hier helemaal niet over had nagedacht. ik wou een deurvak rv en ook elektrische ramen en als dat soort spul te koop staat op internet dan is het ook weer meteen weg. en via de VW dealer intrieur delen bestellen is haast onmogelijk. veel delen worden niet meer gemaakt. deurvakken zijn nog wel leverbaar maar zonder speaker gaten en de prijs dan nog eens.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 up to date maken. onderstel compleet

Bericht door Multivan Generation »

Rijd lekker he met zo'n stabilisatorstang achter :knipoog

Wat ook nog veel uitmaakt is andere kleur torsiestaven aan de voorzijde.
Wij zijn van groen (de dunste) naar paars (op een na de dikste) gegaan.
Ook een veel rustiger loop. Dus ik weet wat je nu meemaakt :knipoog

Is mooi geworden die bus.. :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 up to date maken. onderstel compleet

Bericht door odorf »

@Jan,
Wringen merk je niet veel van. Maar je moet bijv. een hoge verkeersdrempel of oprit niet te snel SCHUIN over rijden. :ikrij
(bijvoorbeeld oprit op)
De bus schudt dan als een gek heen en weer omdat de stabi dan verkeert corrigeert. :nuts

Verders een aanwinst!
Ik heb vooral in Duitsland met invoegen altijd een uitdaging omdat het 1.9TD-tje niet zo rap op snelheid is. En de meeste opritten daar hebben een 90º draai en dan enorm korte invoeg. Met de stabi kan ik net wat sneller zo'n bocht door en meer op snelheid invoegen.

@Roel,
Mooi geluk als je een dunne stang bestelt en je krijgt een zwaardere mee. Veel plezier ermee! Nog een tip voor als hij ooit losmoet. ((Bij bijvoorbeeld schokbreker wissel.)) 2 van de 4 bevestigings boutjes die de (metaalkleurige) ronde bevestigingsbeugels vastzetten kun je wat langere voor gebruiken. Als je dan onder de auto ligt te prutsen krijg je het ook nog makkelijk vast.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 up to date maken. onderstel compleet

Bericht door Multivan Generation »

@ Jan,
ik dacht dat je in onze bus gereden had :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: T4 up to date maken. onderstel compleet

Bericht door Roel van D »

odorf schreef:@Jan,
Wringen merk je niet veel van. Maar je moet bijv. een hoge verkeersdrempel of oprit niet te snel SCHUIN over rijden. :ikrij
(bijvoorbeeld oprit op)
De bus schudt dan als een gek heen en weer omdat de stabi dan verkeert corrigeert. :nuts

Verders een aanwinst!
Ik heb vooral in Duitsland met invoegen altijd een uitdaging omdat het 1.9TD-tje niet zo rap op snelheid is. En de meeste opritten daar hebben een 90º draai en dan enorm korte invoeg. Met de stabi kan ik net wat sneller zo'n bocht door en meer op snelheid invoegen.

@Roel,
Mooi geluk als je een dunne stang bestelt en je krijgt een zwaardere mee. Veel plezier ermee! Nog een tip voor als hij ooit losmoet. ((Bij bijvoorbeeld schokbreker wissel.)) 2 van de 4 bevestigings boutjes die de (metaalkleurige) ronde bevestigingsbeugels vastzetten kun je wat langere voor gebruiken. Als je dan onder de auto ligt te prutsen krijg je het ook nog makkelijk vast.

Odorf
ik heb het geluk dat ik niet op de grond lig te prutsen maar gebruik kan maken van een garage. Heb alles aan mn bus zelf gedaan op het spuiten en strak zetten na dan.
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: T4 up to date maken. onderstel compleet

Bericht door Jurgen VH »

Roel van D schreef: ik heb het geluk dat ik niet op de grond lig te prutsen maar gebruik kan maken van een garage. Heb alles aan mn bus zelf gedaan op het spuiten en strak zetten na dan.
Ik heb de opfrisbeurt van men busje ook helemaal alleen gedaan op het spuiten en strak zetten na dan maar vanaf het echt technische/motorische gedeelte er aankomt ga ik toch moeten passen hoor, ik zou wel willen dat ik het allemaal zelf kon. Ik vind het wel leuk om zelf dingen aan mijn moto en busje te doen, als ik dan zie wat sommigen op forums allemaal zelf kunnen dan kun je hier enkel maar respect voor opbrengen :jumpklap

Ikzelf haal gewoon veel info van forums zodat ik zelfs wat kan prutsen, mijn schoolopleiding was nochtans auto-/motomechanica en heb van mijn 13 niets anders gedaan dan aan brommers gesleuteld en nadien zelfs nog aan auto's dit samen met een jeugdvriend die nu trouwens zijn eigen garage heeft :knipoog een brommertje zal me nog steeds wel lukken om dit volledig uitmekaar te halen en terug in mekaar te puzzelen. Een 3-tal weken geleden nog had een vriend van me problemen met de afstelling van zijn honda wallaroo die heel slecht draaide en die hij niet goed kreeg dus effe naar gekeken en het carburatortje wat afgesteld en het probleem was opgelost :yes

Maar een auto met 4, 5 .... cilinders, injectie, pc's, distri, etc. is toch al hele andere koek :nuts :bifun
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: T4 up to date maken. laadruimte afwerken

Bericht door Roel van D »

voordat ik mn laadruimte kon afwerken wou ik een anti slip mat van minimaal 162cm breed omdat mn laadruimte ook zo breed is op het breedste punt. en het probleem in dit geval is dat je zoon mat kan kopen maar standaart is zoon mat niet breder als 150cm. breeder is wel te leveren maar dan moet je een stuk van 10M afnemen +/-350euro en dat is ook gekkenwerk om te doen als je maar 230cm nodig hebt maar na een tijd rond gezocht te hebben heb ik er uiteinddelijk een van 180cm breed en 230cm lang weten te kopen zodat ik 1 mat voor de complete laadvloer op maat kon maken ipv 2 losse delen erin te leggen. ook heb ik in de houten vloerplaat sleuven gefreesd voor de bekabeling van mn led verlichting. die door de tussewand bij voeten schijnt en ook de instap bij de schuifdeur verlicht. ook had ik nog wat M10 draad op een plaat ijzer gelast zodat ik onder mn bank in de laadvloer 2 ogen heb kunnen maken om iets aan vast te zetten ook heb ik het voorste stuk van mn laadvloer aangepast zodat hier een ledstrip in kon. het is veel werk geweest om het zo te krijgen maar met het resultaat ben ik zeer tevredenAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: T4 up to date maken. laadruimte afwerken

Bericht door Jurgen VH »

Das weer :toppie afgewerkt Roel :jumpklap
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: T4 up to date maken. spatlappen voor

Bericht door Roel van D »

zo mooi een setje spatlappen voor gemonteerd om het smerig worden van mn bus tegen te gaan met regenachtig weer en om de lak ook te beschermen tegen opvliegend vuil. en ik moet zeggen ze werken echt goed. hoef mn bus nu niet na elk spatje regen of water op de weg te wassen. nu alleen nog een nieuw setje voor achter want die zijn toch een beetje dof geworden na 15 jaar. had al een setje binnen gekregen maar niet de goeie. ik had een set met het vw logo zwart erop en ik wil het logo er wit op hebben staan. en hetgene waar ik echt van baal zijn mensen die zn deur tege je pas gespoten bus aangooien en doodleuk aan te rijden. en minder leuk voor mij een deuk erin en de lak beschadigd achter laten. maar dit schijnt jammer genoeg de manier te zijn van tegenwoordig. :ie AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: T4 up to date maken. laadruimte afwerken

Bericht door Jurgen VH »

Damn Roel, idd sommige mensen hebben voor niets respect :muur Die van ons wilt nu met mijn busje niet meer naar haar werk gewoon omdat haar golf 4 al verschillende beschadigingen opgelopen heeft op hun parking :gif
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: T4 up to date maken. raamspoilers en spatlappen

Bericht door Roel van D »

zo eindelijk mn raamspoilers en spatlappen achter binnen en gemonteerd. iemand nog op zoek naar een stetje achter?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Roel van D
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57

Re: T4 up to date maken. spatlappen raamspoilers

Bericht door Roel van D »

zo het is al weer even geleden dat ik een update heb geplaats. maar de snelheid die er in het begin inzat is er een beetje uit aan het gaan. zit eigenlijk nog met mijn interieur en wat ik ermee wil doen. want ik zit met 2 problemen voordat ik dat echt kan aanpakken. 1 een bijrijdersdeur paneel met opberg vak en luidspreker gat dat ik wil plaatsen maar omdat ik een bank heb past dat niet, en ik wil een bank blijven behouden. 2 een dubbel din radio maar vanwege een dwarsbalk achter mn dashboard past dat niet. hier kwam ik achter nadat ik een motor bodem beschermplaat bij pascal 141 ging ophalen.een mooie plaat voor een mooie prijs.
AfbeeldingAfbeelding
maar het kleine beetje roest wat erop zat moest ik toch wegwerken vond ik zelf.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ook heb ik nog wat luidspreker kistjes mooi afgewerkt (en mn basskist die niet in het begin plan zat.) en een 2e versterker ingebouwd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
ook had ik nog net op tijd gezien dat mn ijzere koelvloeistof leiding haast doorgeroest was en toen ik hem ging vervangen zaten er al koelvloeistof druppels aan de buitenkant op. was gewoon een scheur van 3cm doorgeroest.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
en als het een beetje meezit is dit weekend mn uitgeschakelde EGR er compleet tussenuit. en zitten de RVS afdekplaatjes op zn plaats met nieuwe pakkingen.
Afbeelding
heeft er iemand nog een oplossing voor de problemen waar ik nog mee zit. bv een dubbel din dwarsbalk voor achter het dashboard? want origineel van de dealer is geen grapje. en ventilatieroosters boven de radio eruit halen is niet de manier die ik zoek. misschien heeft iemand van jullie hier al eens ervaring mee opgedaan??
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 up to date maken. spatlappen raamspoilers

Bericht door Multivan Generation »

@ Roel,
ik zat met hetzelfde en heb toch besloten om voor een originele balk met dubbel din te gaan.
Via ebay.de worden ze wel eens aangeboden..

Afbeelding
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tokojomi
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 nov 2013, 13:25

Re: T4 up to date maken. afwerking interieur.

Bericht door Tokojomi »

Mooi project. Waar haal je de onderdelen vandaan. Ik ben mijn transporter aan het ombouwen naar camper met klapdak maar kan geen afwerklijsten voor de b, c en d stijl vinden.
Plaats reactie