Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

kurt&oxana schreef:prachtig resultaat Jurgen :yes , je hebt eer van jou werk , wel hem wel natuurlijk eens live kunnen bewonderen ook hé :zwaai
Thx Kurt en komt zeker wel is in orde :zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Deze morgen effe langs geweest bij Multivan Generation (Peter), om veertjes op te halen. Mijn verlagingsveren zijn namelijk net iets te zwak onder volle belading en dit hoop ik te compenseren met deze :knipoog
Na de tips en kleine inspectie van Peter hebben we een toerke met Peter zijn mooie rooie gedaan en die bus rijd zoals te verwachten super zowel in de onderste als de bovenste toerentellerschaal en dit komende van een standaard 88pk blok :toppie
Peter zag ook meteen dat mijn schakelbolletje volledig weg was :ie nu de laatste 3 wkn schakelde hij wat moeilijker in zijn 1 maar verder schakelt mijn busje nog super :nuts --> direct thuis naar de VW-dealer en schakelbolletje is besteld en volgende week vrijdag wordt het geplaatst door mijne maat de garagist.

Ook het misterie van het vervelende tikkend geluid is opgelost vacuümpomp dient vervangen te worden, aangezien het enkel vervelend is en verder niet hindert zal het besteld worden en bij het volgend onderhoud vervangen worden :knipoog

Wat het toch niet allemaal doet als je effe met je bus langs de perfectionist langs rijd, bedankt voor de tips en de vlotte babbel Peter :jumpklap :zwaai
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Multivan Generation »

graag gedaan hoor Jurgen.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Nog eens bedankt voor de staaltjes Peter, nu nog de tijd en weer ervoor vinden :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Multivan Generation »

Vanmiddag was het er perfect voor geweest,
maar ja nu al weer aan het omslaan.

Neem je tijd er voor.
Is wel lekker dat je even wat kunt uitproberen, zonder de gehele verpakkingen te moeten kopen..

Later hoor je wel, wat je gekregen hebt.. :knipoog

Wellicht wassen buiten en de rest binnen?
Hoeft ook niet in eens helemaal he :knipoog
Zwart zou ik ook niet doen, eventueel alleen met dat paarse spul als je over hebt..

Succes en groeten

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:Vanmiddag was het er perfect voor geweest,
maar ja nu al weer aan het omslaan.

Neem je tijd er voor.
Is wel lekker dat je even wat kunt uitproberen, zonder de gehele verpakkingen te moeten kopen..

Later hoor je wel, wat je gekregen hebt.. :knipoog

Wellicht wassen buiten en de rest binnen?
Hoeft ook niet in eens helemaal he :knipoog
Zwart zou ik ook niet doen, eventueel alleen met dat paarse spul als je over hebt..

Succes en groeten

Peter
Buiten wassen en de rest binnen is voor mij geen optie spijtig genoeg, tenzij ik in een openbare parking de rest ga poetsen ken ik niemand waar ik met de T4 binnen geraak. Tenzij bij mijn garagist maar dan dient er een plaats vrij te zijn aan 1 van de 3 bruggen wat meestal niet het geval is :muur
Deze namiddag zou het mss gekunt hebben maar ik had opleiding deze week voor mijn werk en moest hierdoor ruilen met de golf 4 van mijn vriendin wegens parking en vervoer van meer dan 3 personen :bonk

Hopelijk komt er nog een zonnig/droog dagje wanneer ik het zou kunnen doen :gekte
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Schakelbolletje gisteren opgehaald na mijn opleiding van het werk en vandaag effe langs bij mijne maat de garagist toen ik hem vertelde om het bolletje op te warmen zei hij weet ik en legde het bolletje effe op het warme motorblok voor een minuutje of 10 terwijl hij het ijzeren brugje waar het bolletje in zit verwijderde alles wat proper gemaakt en wat speciaal vet (weet niet welk maar hij heeft effe achter het busje moeten zoeken), neemt het schakelbolletje en drukt het er met de hand gewoon op :jumpklap
Toen ik hem vroeg of hij hier een speciaal gereedschapje voor had om het bolletje op het asje te drukken zei hij dit "een geoefende duim" waarop ik :bifun :bifun maar tot mijn verbazing deed hij het volgende 'neemt het schakelbolletje en drukt het er met de hand gewoon op' :jumpklap
Ik vertel hem zelfs dat er speciaal gereedschapjes op het forum gemaakt worden om dit klusje te klaren moest hij effe :bifun :bifun
Nu volgt zijn geheim hij heeft volgens hem een stevige duim van zijn vriendin 's avonds mee te bewerken :bifun :bifun

Busje schakelde weer als nieuw, en heeft trouwens op de tijd dat ik hem heb nog nooit zo soepel geschakeld als nu. Nu we er toch aan bezig waren heb ik ook direct alle bewegende delen gesmeerd zoals Peter MV in zijn filmpje gepost had :ikrij :yes

Kosten 4,95€ voor het bolletje en de rest was een vriendendienst :toppie

Weer een stapje verder :T44EVER
Gebruikersavatar
mot
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:27
Locatie: Antwerpen

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door mot »

Opvallend kleurtje !! Ziet er netjes uit :yes

Achterlichten zijn ook nieuw vermoed ik? Zijn deze met ingebouwde reflectors en ben je er al mee naar de keuring geweest?
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

mot schreef:Opvallend kleurtje !! Ziet er netjes uit :yes

Achterlichten zijn ook nieuw vermoed ik? Zijn deze met ingebouwde reflectors en ben je er al mee naar de keuring geweest?
Nope nog niet mee naar de keuring geweest en de lichten hadden bijgeleverde reflectors die je er moet opplakken :knipoog
Wss keuring afkeur:
- ledachterlichten
- voorste lichten
- voorlopig de veren, maar hier heb ik al een oplossing voor namelijk de originele 650kg verlagingsveren van VW. Ik hoop enkel dat deze gaan voldoen voor mijn belading meestal 1ne moto (soms een 2de) wielen, banden, gereedschap etc. en indien het een verdere verplaatsing is de caravan :knipoog
- velgen en banden deze zijn 17" en mijn GVA laat enkel 15" toe :muur

Tja da hebt ge als ge in apenland B woont alle onderdelen hebben E-keur maar voor B telt deze shit natuurlijk niet en zeker niet op een LV, want aan een LV mag niks veranderd worden :bonk :bonk

Voor de keuring zullen enkel de veren veranderd zijn en de reflectors op de achterbumper geplakt worden, de rest laat ik zo en ga ik zien waarvoor hij afgekeurd wordt dan weet ik ineens waar ik op moet letten voor de komende jaren :knipoog en ben ik geen 2 x bezig :nuts
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

jan2009 schreef:
Jurgen VH schreef: Ook het misterie van het vervelende tikkend geluid is opgelost vacuümpomp dient vervangen te worden, aangezien het enkel vervelend is en verder niet hindert zal het besteld worden en bij het volgend onderhoud vervangen worden :knipoog
Hoi Jurgen
Heb je bij de volgende link nog gelezen over de tikkende vacuümpomp.
iets voor jou?
viewtopic.php?f=2&t=44420#p315500" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip Jan :toppie
Maar heb het even gegoogled en er zijn zowel pro's als con's en ga het denk ik toch houden op het vervangen van de vacuümpomp :knipoog Mijn blokje heeft er bijna 3ton opzitten dus de kans dat er iets verstopt kan geraken door het loskomende vuil is denk ik wel reëel :zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Tis effe geleden dat ik nog online geweest ben (beetje ziek en wat aan de moto geprutst), laatste update is dat ik onlangs naar de keuring geweest ben en dat we weer een jaartje verder kunnen :yes

Nu zoek ik nog het slotmechanisme van de bestuurdersdeur want mijn zit helemaal geblokkeerd en hierdoor werkt mijn cv zelfs niet meer naar behoren :nuts en het slotmechanisme voor de achterklep want dit dient nog steeds vervangen te worden door 1tje met een gaatje voor de cv sturing want dit heeft mijne niet :knipoog
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Net voor ik op vakantie vertrokken ben heb ik het slotmechanisme uit de bestuurdersdeur gehaald en de bekabeling helemaal nagekeken omdat mijn cv bijna niets meer deed.
Conclusie cv pompje passagiersdeur defect en cv pompje van de bestuurdersdeur werkte ook nog maar half met heel rare bijgeluiden.
Opgelost door 2 nieuwe cv pompjes bij de dealer gaan halen en het slotmechanisme opgekuist en terug los gekregen door wat te smeren maar alles werkt terug pikobello :yes

Nu nog het slotmechanisme voor de achterklep met het gaatje voor het cv-stangetje (wat het mijne niet heeft) vinden en de cv pomp plaatsen en alles is dan :toppie
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door kurt&oxana »

inderdaad lang geleden nog iets gelezen van jou Jurgen :zwaai heb ondertussen ook het een en het ander besteld om me bezig te houden (sinterklaas komt vroeg dit jaar ), hoop nu dat mijn gezondheid het mij toelaat om weer wat te beginnen knutselen
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

OK, tis al effe geleden dat ik nog online geweest ben :nuts

Busje heeft het altijd goed gedaan tot een dikke week geleden ... was mijn zoontje gaan ophalen van school en onderweg naar huis stotterde hij ineens, na een paar meter reed hij terug normaal ... enkele kms verder terug stotteren gevolgd door veel witte rook en daarna direct veel zwarte rook en als ik zeg veel ... heel veel !! :groteogen :groteogen direct stilgelegd en naar mijne maat de garagist gebeld hij vroeg of ik hem nadien nog aan de praat kreeg, helaas niks meer en bij het starten komt er een geklop onderaan in de motor :huilen

Busje naar de garage gesleept en van de week het nieuws gekregen dat er iets afgebroken is in het blok, komt erop neer dat het resultaat hetzelfde is als een distirbutieriem die overvliegt waarbij alles geraakt is :huilen

Het plan is dus om een deftige occasie motor te vinden 2.5 TDI 102pk ACV en deze erin te bouwen omdat wanneer de kulas vervangen zou worden en er mss nog meerdere dingen naar boven zouden kunnen komen kleppen bouten die afbreken etc.

Als er iemand een deftige motor occasie of ruilmotor weet zijn voor mijn busje mag je altijd iets laten weten :knipoog
Plaats reactie