Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kurt&oxana
Berichten: 547
Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)

Re: Opfrisser

Bericht door kurt&oxana »

Jurgen VH schreef:
Multivan Generation schreef:
Gretschi schreef:Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Ik zou er toch minstens een setje banden om heen doen,
rijdt anders zo moeilijk :knipoog
:bifun :bifun en mss nog onder de bus steken want op mijn terras kan ik er ook ni veel mee doen :bifun
Velgen en banden heb ik in de bandencentrale binnen gegooid en haal ik morgen wel terug op :knipoog
Tja goed , da binnen gooien vindt ik ook maar niks , al dat mooie spuitwerk voor niks , ik zou ze gewoon afgeven :bifun :bifun :bifun
T4 Multivan 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

kurt&oxana schreef:
Tja goed , da binnen gooien vindt ik ook maar niks , al dat mooie spuitwerk voor niks , ik zou ze gewoon afgeven :bifun :bifun :bifun
:bifun :bifun :zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Vandaag nog wat verder gepruld voorste trekoog, slotvanger acherklep en de trekhaak zwart gespoten en de achteruitrijcamera opnieuw geïnstalleerd.
Centreerringen zijn nog steeds niet binnen, velgen liggen nog mooi te blinken in de laadruimte :muur
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser

Bericht door Multivan Generation »

Op camperjam veel look a likes gezien :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:Op camperjam veel look a likes gezien :lach
Al een geluk dat die allemaal in de UK zitten, anders moest ik weer :werkaanT4 voor een ander kleurtje :bifun :bifun
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Vandaag een antislip betonplex van 18mm dik gehaald, volgende week gaan we dan wat isoleren en de binnen kant wat verder afwerken :knipoog Mijn vriendin heeft een week congé en ik ben zelf ook een paar dagen thuis, zo kan zij zich wat bezig houden met onze gast van 5j en zijn neefje en nichtje die ook een paar dagen komen logeren (vandaar dat ik de klus wat uitgesteld heb :bifun ). De pillen voor de hoofdpijn liggen al klaar :nuts :bifun :bifun
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Gisteren nog een halve dag (14-22u wegens met de nacht gewerkt) doorgewerkt aan de laadruimte: betonplex laadvloer op maat gezaagd en de vloer geïsoleerd foam dat men onder laminaat legt en de rubbervloer die ik vroeger op de platen liggen had heb ik ook bijgesneden en eronder gelegd :knipoog zijwanden met geluidsisolatie matten geïsoleerd en het zelfgemaakt tussenschot terug geplaatst.
Moet ik nog doen bestuurderscabine isoleren en cv pomp plaatsen in de achterklep en de bedrading naar het cv pompje nog maken en trekken en dan ben ik klaar denk ik :yes

EN de velgen staan er eindelijk onder :yes :yes :yes

Ivm de velgen moet ik nog de torsieveren laten zakken, lichten afregelen en laten uitlijnen :adhd :werkaanT4

Foto's volgen nog wanneer ik wat meer tijd heb :zwaai
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Gisteren nog is :werkaanT4 de bestuurderscabine geïsoleerd daarvoor heb ik het voorbeeld van MV op http://eldiape.com/" onclick="window.open(this.href);return false; grotendeels gebruikt. Dus bestuurders zetel en bijrijdersbankje, instapbakken, opbergvakje van de zekeringkast, bovenste gedeelte van de schakelpook, afwerking handrem, onderstuk middenconsole verwijderd en dan alle plastic schroefdopjes die de vloermat op zijn plaats houden verwijderd zodat nadien de gehele vloermat eruit gesloopt kan worden :knipoog

Nadien heb ik het met grijze geluidsisolatiematten (eierdopjes matten) op maat gesneden en de gehele vloer hiermee bekleed en nadien alles terug gemonteerd hiervoor mag je ongeveer 3 a 4u :werkaanT4

2do list:
- beplating laadruimte verven en de scheidingswand langs de kant van de laadruimte bekleden met dezelfde grijze geluidsmatten.
- CV pompje + draad trekken voor pompje naar de achterklep
- instapbak schuifdeur plaatsen

2do list Ivm de velgen:
- torsieveren omlaag schroeven
- lichten afregelen
- uitlijnen

En dan alles is grondig poetsen en foto's maken want dan zijn we klaar voor dit jaar :yes

Volgend jaar gaan we dan is bekijken hoe we het motorisch wat beter kunnen maken :zwaai

:T44EVER
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Deze namiddag bij mijne maat op de brug de torsieveren omlaag geschroefd vooraan heb ik ze nu staan op 39cm en achteraan op 40cm spatbordrand tot wielcenter :yes spijtig dat er een morgan in de weg stond om de lichten tegelijk af te regelen dus das voor later in de week :knipoog

Achterste spatlappen zijn ook verwijderd en vind het zelf :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opfrisser

Bericht door Multivan Generation »

waar blijven de foto's met de velgen er onder,

of kom je langs om je bankje te laten schoonmaken?
Dan kan ik het meteen zien :knipoog
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Multivan Generation schreef:waar blijven de foto's met de velgen er onder,

of kom je langs om je bankje te laten schoonmaken?
Dan kan ik het meteen zien :knipoog
Nu effe geen tijd (werken weetjewel :nuts ) begin volgende week effe spulletjes ophalen bij Pascal CV pompje achterklep en bekabeling bijplaatsen hemelplaat, schuifdeur- en achterklepplaat plaatsen nadien alle binnenplaten verven en de achterkant van het zelfgemaakt tussenschot met geluidsisolatiematten bekleden.

Dan kan ik de bus grondig poetsen (binnen- en buitenkant) en foto's nemen, anders moet ik nu de buitenkant poetsen om foto's te nemen en dat vind ik wat zonde van mijn tijd :knipoog :bifun

Maar foto's komen er nog voor ik op vakantie vertrek :zwaai

Het grijze bankje en bestuurdersstoel passen qua kleur niet echt meer bij het groen/zwarte busje en ga ik wss overtrekken met zwarte hoesjes tot ik echt weet wat ik ermee wil doen :knipoog
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Dinsdag effe wat spulletjes opgehaald bij Pascal achterklep cv pompje en korte zwarte instapbak voor de schuifdeur :yes enkel spijtig dat ik nog een ander slot nodig heb om het cv pompje te installeren wegens geen gaatje om het cv-stangetje op te monteren :muur dus voorlopig heb ik alles effe dicht gemaakt (achterste hemelplaat en achterklep plaat).
Instapbak schuifdeur direct gemonteerd en dit ziet er toch weer een stuk beter uit.
Gisteren mijn zelfgemaakt tussenschot bekleed met grijze isolatiematten (eierdopmatten) dus dit ziet er ook weeral een stuk beter uit.
De andere panelen van de laadruimte (zij-/plafondplaten) verven ga ik niet meer aan toe komen voor ik op vakantie vertrek spijtig genoeg :nuts
Stickers grote :wjw en 2 :T44EVER besteld en Henk ging deze nog op de post doen zodat ik ze mss nog voor het verlof op de bus kon hangen :yes bedankt Henk :zwaai

Nu nog de tijd vinden om mijn busje is helemaal te kuisen en de lang beloofde foto's te posten :zwaai En anders worden het vakantie foto's van de bus :wjw
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH »

Daarstraks effe langs mijne maat/garagist om de lichten af te regelen na het verlagen was dit nog niet gebeurt dus dit is ook weeral iets van de 2 do list :yes

Morgen of overmorgen (zal een beetje van het weer af hangen) busje kuisen en foto's nemen :knipoog
Gebruikersavatar
Jurgen VH
Berichten: 945
Lid geworden op: 02 feb 2011, 23:43

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Jurgen VH »

Busje is gekuist dus hebben we de zo lang beloofde foto's ook maar ineens genomen :jump

Het zwarte dak
Afbeelding

Staat al iets beter zo laag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De T4 4ever stickers :yes door een ongelukje met de :wjw sticker (net als ik hem wou plakken kwam er wind op waardoor de sticker tegen het raam aan ging en de W op een andere plaats plakte) :muur heb hem nog proberen te redden maar het was :gif :nuts
Afbeelding

Zelf gemaakt tussenschot bekleed met geluidsisolatie de rest van de panelen (dak en zijwanden) zullen een metalic grijs kleurtje krijgen na de welverdiende vakantie :zwaai
Afbeelding
jaccomega
Berichten: 288
Lid geworden op: 22 jul 2011, 14:06
Locatie: Krabbendijke zuidwest

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door jaccomega »

Netjes!!
Plaats reactie