Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Jurgen VH

Re: Opfrisser

Bericht door Jurgen VH » do jun 20, 2013 11:32

Roel van D schreef:is ook flink onder handen genomen. hoeveel uur werk denk je er al mee kwijt geweest te zijn? vind de voorkant niet mijn smaak, maar die achterlichten zijn echt vet. en dat achterste gedeelte ook mee zwart laten spuiten ziet er ook goed uit. ik heb hier zelf ook aan zitten denken maar niet gedaan.
Bedankt Roel, hoeveel uren werk ?? Als ik moet schatten +/- 85 u dat ik er zelf aan besteed zal hebben tot nu toe. Dit houd in demonteren, schuren (bijna alles met de hand), monteren en ik moet nog een paar dingen afwerken en plaatsen. Daarbij komt nog dat de spuiter alle onregelmatigheden zelf heeft bijgewerkt en gespoten heeft dus deze uren niet meegerekend, ivm de zwarte (raam) vlakken dit was een tip van de spuiter zelf en deze had dit bij zijn T4 gedaan dus kon ik kijken hoe dit me beviel en ik vind het echt super meevallen :yes er zijn al veel mensen gestopt bij mijn huis die de bus hiervoor hadden gezien en vroegen of ik er ramen in geplaatst had :lach dus dit is dus echt geslaagd als glas look :knipoog

Thx 4 the comment Roel :zwaai

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » do jun 20, 2013 11:35

vw_camper schreef:Hoi Jurgen,
Ik bedoelde de velgen met veel "spaken", is gewoon niet mijn smaak dus trek het je niet aan.
Je bent heel goed bezig! :yes
Die met de veel spaken zijn dekseltjes op de staat velgen, de velgen die eronder moeten komen heb ik zondag in mijn bezit :knipoog en zijn replica's 17" Porsche turbo cups en zullen gespoten zijn in antraciet. Heb deze kleur genomen omdat ik niet kon kiezen tussen originele grijs en zwart :bifun

:zwaai

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » do jun 20, 2013 11:41

Ok, ik heb een AB setje gekocht en wel deze http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV004" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand al zo'n setje ingebouwd en zo ja kan je me dan zeggen welke draden ik moet verbinden. Heb me 2d geleden al aangemeld op het forum maar kan me wel inloggen maar geen topics bekijken en dus ook de betreffende info niet opzoeken :muur

Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog

Alle info is welkom natuurlijk :zwaai

kurt&oxana

Bericht door kurt&oxana » do jun 20, 2013 18:26

Jurgen VH schreef:Ok, ik heb een AB setje gekocht en wel deze http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV004" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand al zo'n setje ingebouwd en zo ja kan je me dan zeggen welke draden ik moet verbinden. Heb me 2d geleden al aangemeld op het forum maar kan me wel inloggen maar geen topics bekijken en dus ook de betreffende info niet opzoeken :muur

Heb al wel gevonden dat vw een pneumatische sturing heeft en niet de elektrische sturing die dan nog eens + of - zou kunnen zijn :knipoog

Niet alle VW's zijn pneumatisch Jurgen , de T4 ook niet , zal eens kijken bij de mijne of ik het nog zie welke draden ik verbonden heb
T4 Multivan 2.5 TDI

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » do jun 20, 2013 20:04

kurt&oxana schreef:
Jurgen VH schreef:Ok, ik heb een AB setje gekocht en wel deze http://www.spy-europe.nl/epages/6165772 ... ucts/CV004" onclick="window.open(this.href);return false; heeft iemand al zo'n setje ingebouwd en zo ja kan je me dan zeggen welke draden ik moet verbinden. Heb me 2d geleden al aangemeld op het forum maar kan me wel inloggen maar geen topics bekijken en dus ook de betreffende info niet opzoeken :muur

Niet alle VW's zijn pneumatisch Jurgen , de T4 ook niet , zal eens kijken bij de mijne of ik het nog zie welke draden ik verbonden heb
Ok bedankt Kurt das :toppie ik weet al van Oskar dat het een positieve sturing is :knipoog

Volgens het SPY positieve sturingsschema:

Sturingen:
Oranje = niet in gebruik
Wit = sluiten (op welke kleur van de bestaande cv ??)
Geel = +12V (dus constante + samen met Geel/zwart)
Oranje/zwart = niet in gebruik
Geel/zwart = +12V (dus constante + samen met Geel)
Wit/zwart = open (op welke kleur van de bestaande cv ??)

Bruin = knipperlicht L + R = (aan welke kleur bestaande bedrading ??)
Rood/zwart = kofferbak (welke ik niet ga gebruiken wegens aanmaak stekkers en bedrading die afgetakt zijn via het schuifdeurcontact)
Rood (dun) = is enkel mogelijk via comfortrelais sluiting ramen (heb ik deze ?? denk het niet zo ja aan welke kleur draad koppelen ??)
Zwart = massa -
Rood (dik) = constante +

odorf

Bericht door odorf » do jun 20, 2013 21:29

Ben je de spierpijn al weer wat vergeten ... met zo'n mooi resultaat?

Ziet er heel netjes uit, frontje is kwestie van smaak. Mooi detail ook in de spiegels.
Zeker als dadelijk het trekoog ook zwart is.

Geniet ervan!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » vr jun 21, 2013 9:29

odorf schreef:Ben je de spierpijn al weer wat vergeten ... met zo'n mooi resultaat?

Ziet er heel netjes uit, frontje is kwestie van smaak. Mooi detail ook in de spiegels.
Zeker als dadelijk het trekoog ook zwart is.

Geniet ervan!
Odorf
De spierpijn en vooral vinger pijn was na 3d weg, 1 x de bus terug was en ik kon beginnen met monteren werd het weer 2d :adhd :werkaanT4 de rest doe ik met kleine beetjes. Het belangrijkste was dat de bus zo snel mogelijk rijdbaar was en dit is gelukt :yes

Bedankt Odorf :zwaai

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » vr jun 21, 2013 15:58

Jurgen VH schreef:De spierpijn en vooral vinger pijn was na 3d weg

Heb jij je gehele bus gevingerd dan? :ie

:bifun :bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » vr jun 21, 2013 16:38

Multivan Generation schreef:
Jurgen VH schreef:De spierpijn en vooral vinger pijn was na 3d weg

Heb jij je gehele bus gevingerd dan? :ie

:bifun :bifun :bifun :bifun
:bifun :bifun als ik iets vinger Peter zal het toch iets anders zijn dan mijn busje :knipoog :feest :bifun

Mijn duim was anderhalve x zo dik als normaal van met mijn nagel in de kleine randjes te duwen om te schuren, dus ik kan toch wel zeggen dat ik in de kleine randjes van de bus gezeten heb :bifun

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » vr jun 21, 2013 16:54

CV setje is geplaatst (wegens tijdsgebrek heb ik de knipperlichtaansturing nog niet gevonden), bedankt Oskar voor de bijsturing :knipoog
Hier wat uitleg hoe je het setje aansluit in de T4 die een positieve aansturing heeft :knipoog

Deze worden NIET gebruikt en dienen voor een negatieve aansturing:
Oranje = afknippen en afplakken
Oranje/zwart = afknippen en afplakken

Deze worden NIET door mij gebruikt:
Rood/zwart = kofferbak en dient voor de kofferbak appart te sturen (welke ik niet ga gebruiken wegens aanmaak stekkers en bedrading die afgetakt zijn via het schuifdeurcontact)
Rood (dun) = is enkel mogelijk via comfortrelais en dient voor sluiting van de ramen (heb geen comfortrelais)

Sturingen voor CV:
Geel = +12V en komt samen met Geel/zwart op een constante + op de T4
Geel/zwart = +12V en komt samen met Geel op een constante + op de T4
Wit = sluiten pulse en komt op de gele draad van de T4
Wit/zwart = open pulse en komt op de witte draad van de CV besturing

Bruin = knipperlicht L zwart/witte en R zwart/groene (bedankt Oskar)

Zwart = massa -
Rood (dik) = constante +

:zwaai

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » za jun 22, 2013 22:35

Morgen heb ik de rest van de spulletjes: tankklepje, velgen en dakspoiler :yes

Heb enkel een probleem met de levering van de vijzen en centreerringen voor de velgen die ik via ebay besteld had en nog steeds niet aangekregen heb (wss verloren gegaan tijdens verzending) :ie verkoper gaat ze maandag nogmaals op de post doen dus heb ik morgen wel velgen maar kan ik ze wss pas eind van de week er onder zetten :muur

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » zo jun 23, 2013 20:02

Velgen zijn super, maar zijn niet in antraciet gespoten maar zwart. Misverstand tussen mij en de spuiter maar denk dat het mss toch nog beter zal staan indien niet dan mag ik ze terug geven en worden ze alsnog in antraciet gespoten :yes Als dit geen service is weet ik het niet.
Heb geen foto's meer kunnen maken omdat ik ze pas thuis gekregen heb en ik nadien direct door moest om te gaan werken, dus deze hebben jullie nog te goed :knipoog

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » ma jun 24, 2013 14:39

Hier zijn de foto's, de naafkapjes ga ik voorzien van VW stickers :knipoog
Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

:yes Nu ist nog wachten op de bouten en centreerringen die ik 14d geleden al besteld had en al minstens een week in mijn bezit had moeten hebben :nuts

Gretschi

Bericht door Gretschi » ma jun 24, 2013 16:58

Jurgen VH schreef:Velgen zijn super, maar zijn niet in antraciet gespoten maar zwart. Misverstand tussen mij en de spuiter maar denk dat het mss toch nog beter zal staan indien niet dan mag ik ze terug geven en worden ze alsnog in antraciet gespoten :yes Als dit geen service is weet ik het niet.
Heb geen foto's meer kunnen maken omdat ik ze pas thuis gekregen heb en ik nadien direct door moest om te gaan werken, dus deze hebben jullie nog te goed :knipoog
Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » ma jun 24, 2013 19:25

Gretschi schreef:Ziet er strak uit Jurgen, ik zou 't zo laten,

groetjes
Ik zou er toch minstens een setje banden om heen doen,
rijdt anders zo moeilijk :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Plaats reactie