Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Harry62
Contacteer:

Re: Opfrisser MET foto's en T4 4ever stickers

Bericht door Harry62 » do aug 15, 2013 22:19

Dat is supermooi gedaan :toppie
Ik vind de kleur ook prachtig, mooie T4.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig

Oviivo

Bericht door Oviivo » do aug 15, 2013 22:45

Hahaha, ik zie nu pas wat die "grafitti" op de houten binnenpanelen betekent :bifun
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » vr aug 16, 2013 3:45

Thx Harry62
@ Oviivo doordenk graffiti :bifun toen ik het erop spoot dacht ik wel graffiti aan de binnenkant zou wel cool zijn, zo iets als dit Afbeelding :zwaai

kurt&oxana

Bericht door kurt&oxana » ma aug 19, 2013 23:58

prachtig resultaat Jurgen :yes , je hebt eer van jou werk , wel hem wel natuurlijk eens live kunnen bewonderen ook hé :zwaai
T4 Multivan 2.5 TDI

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » ma sep 02, 2013 15:17

kurt&oxana schreef:prachtig resultaat Jurgen :yes , je hebt eer van jou werk , wel hem wel natuurlijk eens live kunnen bewonderen ook hé :zwaai
Thx Kurt en komt zeker wel is in orde :zwaai

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » za okt 19, 2013 14:15

Deze morgen effe langs geweest bij Multivan Generation (Peter), om veertjes op te halen. Mijn verlagingsveren zijn namelijk net iets te zwak onder volle belading en dit hoop ik te compenseren met deze :knipoog
Na de tips en kleine inspectie van Peter hebben we een toerke met Peter zijn mooie rooie gedaan en die bus rijd zoals te verwachten super zowel in de onderste als de bovenste toerentellerschaal en dit komende van een standaard 88pk blok :toppie
Peter zag ook meteen dat mijn schakelbolletje volledig weg was :ie nu de laatste 3 wkn schakelde hij wat moeilijker in zijn 1 maar verder schakelt mijn busje nog super :nuts --> direct thuis naar de VW-dealer en schakelbolletje is besteld en volgende week vrijdag wordt het geplaatst door mijne maat de garagist.

Ook het misterie van het vervelende tikkend geluid is opgelost vacuümpomp dient vervangen te worden, aangezien het enkel vervelend is en verder niet hindert zal het besteld worden en bij het volgend onderhoud vervangen worden :knipoog

Wat het toch niet allemaal doet als je effe met je bus langs de perfectionist langs rijd, bedankt voor de tips en de vlotte babbel Peter :jumpklap :zwaai

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » za okt 19, 2013 18:38

graag gedaan hoor Jurgen.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » di okt 22, 2013 17:25

Nog eens bedankt voor de staaltjes Peter, nu nog de tijd en weer ervoor vinden :toppie

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » di okt 22, 2013 17:39

Vanmiddag was het er perfect voor geweest,
maar ja nu al weer aan het omslaan.

Neem je tijd er voor.
Is wel lekker dat je even wat kunt uitproberen, zonder de gehele verpakkingen te moeten kopen..

Later hoor je wel, wat je gekregen hebt.. :knipoog

Wellicht wassen buiten en de rest binnen?
Hoeft ook niet in eens helemaal he :knipoog
Zwart zou ik ook niet doen, eventueel alleen met dat paarse spul als je over hebt..

Succes en groeten

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » do okt 24, 2013 10:44

Multivan Generation schreef:Vanmiddag was het er perfect voor geweest,
maar ja nu al weer aan het omslaan.

Neem je tijd er voor.
Is wel lekker dat je even wat kunt uitproberen, zonder de gehele verpakkingen te moeten kopen..

Later hoor je wel, wat je gekregen hebt.. :knipoog

Wellicht wassen buiten en de rest binnen?
Hoeft ook niet in eens helemaal he :knipoog
Zwart zou ik ook niet doen, eventueel alleen met dat paarse spul als je over hebt..

Succes en groeten

Peter
Buiten wassen en de rest binnen is voor mij geen optie spijtig genoeg, tenzij ik in een openbare parking de rest ga poetsen ken ik niemand waar ik met de T4 binnen geraak. Tenzij bij mijn garagist maar dan dient er een plaats vrij te zijn aan 1 van de 3 bruggen wat meestal niet het geval is :muur
Deze namiddag zou het mss gekunt hebben maar ik had opleiding deze week voor mijn werk en moest hierdoor ruilen met de golf 4 van mijn vriendin wegens parking en vervoer van meer dan 3 personen :bonk

Hopelijk komt er nog een zonnig/droog dagje wanneer ik het zou kunnen doen :gekte

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » vr okt 25, 2013 16:08

Schakelbolletje gisteren opgehaald na mijn opleiding van het werk en vandaag effe langs bij mijne maat de garagist toen ik hem vertelde om het bolletje op te warmen zei hij weet ik en legde het bolletje effe op het warme motorblok voor een minuutje of 10 terwijl hij het ijzeren brugje waar het bolletje in zit verwijderde alles wat proper gemaakt en wat speciaal vet (weet niet welk maar hij heeft effe achter het busje moeten zoeken), neemt het schakelbolletje en drukt het er met de hand gewoon op :jumpklap
Toen ik hem vroeg of hij hier een speciaal gereedschapje voor had om het bolletje op het asje te drukken zei hij dit "een geoefende duim" waarop ik :bifun :bifun maar tot mijn verbazing deed hij het volgende 'neemt het schakelbolletje en drukt het er met de hand gewoon op' :jumpklap
Ik vertel hem zelfs dat er speciaal gereedschapjes op het forum gemaakt worden om dit klusje te klaren moest hij effe :bifun :bifun
Nu volgt zijn geheim hij heeft volgens hem een stevige duim van zijn vriendin 's avonds mee te bewerken :bifun :bifun

Busje schakelde weer als nieuw, en heeft trouwens op de tijd dat ik hem heb nog nooit zo soepel geschakeld als nu. Nu we er toch aan bezig waren heb ik ook direct alle bewegende delen gesmeerd zoals Peter MV in zijn filmpje gepost had :ikrij :yes

Kosten 4,95€ voor het bolletje en de rest was een vriendendienst :toppie

Weer een stapje verder :T44EVER

mot

Bericht door mot » za nov 02, 2013 20:54

Opvallend kleurtje !! Ziet er netjes uit :yes

Achterlichten zijn ook nieuw vermoed ik? Zijn deze met ingebouwde reflectors en ben je er al mee naar de keuring geweest?
Afbeelding
Afbeelding

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » zo nov 03, 2013 1:06

mot schreef:Opvallend kleurtje !! Ziet er netjes uit :yes

Achterlichten zijn ook nieuw vermoed ik? Zijn deze met ingebouwde reflectors en ben je er al mee naar de keuring geweest?
Nope nog niet mee naar de keuring geweest en de lichten hadden bijgeleverde reflectors die je er moet opplakken :knipoog
Wss keuring afkeur:
- ledachterlichten
- voorste lichten
- voorlopig de veren, maar hier heb ik al een oplossing voor namelijk de originele 650kg verlagingsveren van VW. Ik hoop enkel dat deze gaan voldoen voor mijn belading meestal 1ne moto (soms een 2de) wielen, banden, gereedschap etc. en indien het een verdere verplaatsing is de caravan :knipoog
- velgen en banden deze zijn 17" en mijn GVA laat enkel 15" toe :muur

Tja da hebt ge als ge in apenland B woont alle onderdelen hebben E-keur maar voor B telt deze shit natuurlijk niet en zeker niet op een LV, want aan een LV mag niks veranderd worden :bonk :bonk

Voor de keuring zullen enkel de veren veranderd zijn en de reflectors op de achterbumper geplakt worden, de rest laat ik zo en ga ik zien waarvoor hij afgekeurd wordt dan weet ik ineens waar ik op moet letten voor de komende jaren :knipoog en ben ik geen 2 x bezig :nuts

jan2009

Bericht door jan2009 » zo dec 15, 2013 10:23

Jurgen VH schreef: Ook het misterie van het vervelende tikkend geluid is opgelost vacuümpomp dient vervangen te worden, aangezien het enkel vervelend is en verder niet hindert zal het besteld worden en bij het volgend onderhoud vervangen worden :knipoog
Hoi Jurgen
Heb je bij de volgende link nog gelezen over de tikkende vacuümpomp.
iets voor jou?
viewtopic.php?f=2&t=44420#p315500" onclick="window.open(this.href);return false;
BASIC T4 2,5 TDI / 88 PK 2002 nr. 1182
Kampeer Bus Projekt : --> http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=26491"

Afbeelding

Jurgen VH

Bericht door Jurgen VH » zo dec 15, 2013 23:46

jan2009 schreef:
Jurgen VH schreef: Ook het misterie van het vervelende tikkend geluid is opgelost vacuümpomp dient vervangen te worden, aangezien het enkel vervelend is en verder niet hindert zal het besteld worden en bij het volgend onderhoud vervangen worden :knipoog
Hoi Jurgen
Heb je bij de volgende link nog gelezen over de tikkende vacuümpomp.
iets voor jou?
viewtopic.php?f=2&t=44420#p315500" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip Jan :toppie
Maar heb het even gegoogled en er zijn zowel pro's als con's en ga het denk ik toch houden op het vervangen van de vacuümpomp :knipoog Mijn blokje heeft er bijna 3ton opzitten dus de kans dat er iets verstopt kan geraken door het loskomende vuil is denk ik wel reëel :zwaai

Plaats reactie