Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bandbus: de Plunderbus

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Bandbus v2: Nog geen naam

Bericht door matje86 »

Gemberdraak schreef:Mooi busje hoor! En heeft 'ie nu al een naam, of is de naam van dit topic gewoon misleidend? Als je nog een naam zoekt, dan heb je die in je allereerste bericht zelf al genoemd: Baby Blue (Bob Dylan/Rolling Stones/Brian Ferry). Kun je ook laten weten hoe die poetsman in Helmond heet? Altijd nuttig om te weten. Groetjes, Diana

oeps kippevel
maar voor Whizzy is deze oke!
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gemberdraak
Berichten: 242
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:59
Locatie: Rotterdam

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door Gemberdraak »

Whizzy: Dank je wel!
Matje: Gaaf! Die van Them is mooi zeg: kende ik niet.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Inmiddels weer een jaar en ruim 15000 km (nu op 247.971km) verder ben ik na het betalen van bijna €1000 weer door de APK heen :jumpklap

Voor dit jaar was een groot deel van de aandrijving aan vervanging toe. Homokineten, aandrijfashoezen en 1 aandrijfas waren de grootste klappers. Daarnaast ook een complete uitlaat vervangen en het rem/gewicht verdeel ding achter is er tussen uit gehaald.

In de komende weken wordt de roest aangepakt en ga ik wat investeren in mijn audio in de bus (nieuwe radio en speakers voor).

Ook denk ik dat de motor iets te weinig lucht krijgt, want voor mijn gevoel gaat een niet getunede 2.5Tdi van 1 jaar jonger met minder moeite naar de 130 dan die van mij. En dat terwijl ik een gechipte motor heb en de EGR klep zit dicht. Iemand een vermoeden wat dit zou kunnen zijn?
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door Snautzer »

Wanneer is de luchtfilter vervangen?. Het verschil tussen een nieuwe en een vervuilde is aanzienlijk.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Volgens mij is het luchtfilter nog nooit vervangen, ik zal morgen de rekeningen er eens bij pakken en daarna ook even het luchtfilter bekijken in de bus.

Ondertussen ben ik vandaag bij een sociale werkplaats/leerbedrijf/garage geweest hier in Helmond (Styx automotive. Hier werken voornamelijk WA-jong mensen en een aantal begeleiders (echte monteurs). Zij zijn dus met name bezig met zaken als remmen vervangen maar ook schadeherstel.

Vandaag even langs geweest en men gaat daar alle roestplekken op mijn bus behandelen (afschuren, gaten dichtsmeren, tectileren en opnieuw spuiten). Het wordt misschien niet zo mooi als door een 'echt' herstelbedrijf, maar het is met name de bekende roestplekken bij de opstap, wielkasten en rond de voorruit dus als daar een minimaal kleurverschil is zit, niet heel boeiend.

Uiteraard zal ik foto's van voor en na posten, ben wel benieuwd hoe het er uit komt.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Weer even een update na bijna 2800km gereden te hebben in Engeland. Het turbodruk slangetje heeft erg geholpen om de heuvels in Engeland op te komen. Prettige fix.

Gemiddeld met een echt ramvolle bus en 4 mensen erin is toch 1:11.6 .. netjes denk ik?

Ondertussen heb ik de bus gisteren naar Styx gebracht, maar uiteraard nog een aantal 'voor' foto's gemaakt:
Bestuurderskant is al een keer wat op gelast en met een mooie verkeerde kleur overgespoten:
Afbeelding

Afbeelding

De gehele ruit is er vandaag uit gehaald en ik krijg een nieuwe. Ik heb nog geen foto's daar van, maar zoals het er gisteren uit zag verwacht ik daar nogal wat probleempjes:
Afbeelding

Afbeelding

Op de motorkap ook wat roest:
Afbeelding

Bijrijder kant, helaas geen gemaakt met open deur maar het is erg krokant daar:
Afbeelding

Alle plekjes worden opgeschuurd en gaten/scheuren worden gedicht. Hierna tectiel, grondlak en de correcte kleur gespoten. Naar verwachting volgende week klaar en dan ben ik, inclusief BTW, zo'n €300 kwijt (waarvan €75 aan eigen risico voor de ruit vervanging) :proost :jumpklap

Super goeie prijs denk ik. Het wordt misschien niet zo mooi als een officiele schadeherstelbedrijf, maar het zal allicht wel iets mooier worden dan dat ik het ga proberen ;). Zodra ik foto's heb, zal ik deze ook weer plaatsen.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Jazeker, minimaal 1x per 2 maanden gooi ik de bus door de wasstraat. Ik ben woensdagnacht teruggekomen (ik was om 03:00 in de ochtend thuis) en heb de bus nog niet gewassen nadat er Engelse meeuwen op gescheten hebben. :gekte
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Lang verhaal, maar ik ben net pas thuis en de bus is voor mijn huis gezet door de garage (top service!). Dus ik heb even een foto met flits waar al te zien is dat er heel wat verbeterd is:
Afbeelding

Morgen meer foto's :D
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door Olaf »

:huilen volgens mij had je beter bij de gamma een blikje verf kunnen halen, was je voor 25 euro klaar.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Er zijn behoorlijk wat stukken ingelast, het is dat de plastic instapbak daar zit. Zonder die instapbak ging je dwars door de vloer heen vanwege de rot. Voor €255 moet ik niet zeuren en ik wist dat de kwaliteit minder zou zijn, wat ook vrij logisch is voor dat geld.

Het belangrijkste is dat alle roestplekken zijn aangepakt, rondom de voorruit, rond de instapbakken en rond de voorwielen.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

Foto's bij daglicht:

Afbeelding

Nieuwe voorruit erin en de gehele sponning schoongemaakt, roest behandeld en opnieuw gespoten:
Afbeelding

Geen roest meer te vinden op de motorkap:
Afbeelding

Rechts voor:
Afbeelding

Rechterkant:
Afbeelding

Linkerkant:
Afbeelding

En mijn favoriete shot van mijn 20 jaar oude T4 :)
Afbeelding

Inmiddels net ingereden met iets meer dan 250.000 km op de teller ga ik de uitdaging aan om naar de 1.000.000km te komen!
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door Blue Star »

Hoi Whizzi.

Je kan zeggen wat je wilt, maar je bus ziet er weer netjes uit. En zeker voor dat geld :yes
Op naar de 1.000.000 km :gekte

Grüße aus Schwarzwald, Fred.
Blue Star Bulli XXL :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door Snautzer »

De Plunderbus rides again, tuurlijk een beetje ruw maar wat had je dan verwacht van een piraat..

Not all treasure is silver and gold :yes
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door whizzi »

en goud is niet te verzekeren joh :P
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
M-J
Berichten: 37
Lid geworden op: 21 aug 2016, 11:39

Re: Bandbus: de Plunderbus

Bericht door M-J »

whizzi schreef:Weer even een update na bijna 2800km gereden te hebben in Engeland. Het turbodruk slangetje heeft erg geholpen om de heuvels in Engeland op te komen. Prettige fix.

Gemiddeld met een echt ramvolle bus en 4 mensen erin is toch 1:11.6 .. netjes denk ik?

Ondertussen heb ik de bus gisteren naar Styx gebracht, maar uiteraard nog een aantal 'voor' foto's gemaakt:
Bestuurderskant is al een keer wat op gelast en met een mooie verkeerde kleur overgespoten:
Afbeelding

Afbeelding

De gehele ruit is er vandaag uit gehaald en ik krijg een nieuwe. Ik heb nog geen foto's daar van, maar zoals het er gisteren uit zag verwacht ik daar nogal wat probleempjes:
Afbeelding

Afbeelding

Op de motorkap ook wat roest:
Afbeelding

Bijrijder kant, helaas geen gemaakt met open deur maar het is erg krokant daar:
Afbeelding

Alle plekjes worden opgeschuurd en gaten/scheuren worden gedicht. Hierna tectiel, grondlak en de correcte kleur gespoten. Naar verwachting volgende week klaar en dan ben ik, inclusief BTW, zo'n €300 kwijt (waarvan €75 aan eigen risico voor de ruit vervanging) :proost :jumpklap

Super goeie prijs denk ik. Het wordt misschien niet zo mooi als een officiele schadeherstelbedrijf, maar het zal allicht wel iets mooier worden dan dat ik het ga proberen ;). Zodra ik foto's heb, zal ik deze ook weer plaatsen.


Mooi bus geworden Whizzy. :toppie

Bijna net zo mooi nu als de mijne... :bifun
Bijlagen
Lichtblauwe T4 Whizzy 2.jpg
Lichtblauwe T4 Whizzy 2.jpg (19.81 KiB) 1289 keer bekeken
Lichtblauwe T4 Whizzy verkleind.jpg
Lichtblauwe T4 Whizzy verkleind.jpg (33.75 KiB) 1289 keer bekeken
Laatst gewijzigd door M-J op 19 feb 2017, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Lichtblauwe VW T4 2.5 TDI, 1999, verlengd :toppie
Plaats reactie