Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BULA - The Camper Project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Ja dacht ook al aan het verhogen van onder maar hij clickt daar ergens in vast...dat lukt dan niet meer.
Maar wel aan de zijkanten.....

Beter zal ik het metaal van de instapbak ook maar een ML tectyl behandeling geven :)
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Multivan Generation »

De nieuwe witte pinnetjes die nu te verkrijgen zijn, zijn ruim 10 mm langer,
daar zou je het alsnog mee moeten kunnen klemmen.

Zijn dezelfde als voor de instapbakken aan de voorzijde.
De hard kunststof hoesjes die in de carrosserie zitten, zijn tegenwoordig ook zacht groen rubber..

Doe er je voordeel mee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Hey Peter,

Toevallig nog een adres of ebay zoekwoord voor de witte pinnetjes ?
Onder de bak kan ik het dan uitvullen en de langere pinnetje toepassen....

Heerlijk die kennis hier op het forum :yes
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Multivan Generation »

ja koop gewoon een etka, of ga langs de dealer :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 760
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door limburger »

ik heb de instapbak ook op de houten vloer liggen en opgevuld met een stukje multiplex er onder.
ik heb geen pinnetjes gebruikt maar m6 boutjes aan de instapbak geschroefd (waar je de pinnetjes normaal in schuift), grote gaten in de multiplex geboord waar het moertje dan invalt en van onder (waar normaal je plastic pinnetje klikt) met een groot schijfje en moertje vast gezet.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Endebendebus »

Wat je vloer omhoog komt vul je op met een plaatje multiplex onder de instapbak. Ik heb precies uitgemeten waar de witte pennetjes in de gaatjes vallen, gaatjes geboord om de zwarte kunststof busjes in te doen (passend), en vervolges klikt de bak weer vast. Alleen aan de achterzijde van de instapbak gaat hij bij mij niet meer in de lipjes, daarom heb ik verzonken zwarte schroefjes gebruikt om de bovenzijde vast te zetten. :knipoog
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Ik lees het alweer een legio aan mogelijkheden...

Morgen eens voor een zeiltje gaan kijken voor de vloer en als het goed is krijg ik morgen mijn stof binnen voor de zijwanden en hemel :jump

Dan begint het gefrummel met de hoekjes en randjes en rubbers :)
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Afgelopen weekend weer druk in de weer geweest.

Bij de stoffeerder waar wij meubels laten stofferen een soort suede besteld......Like Suede heet het :), een 35,- de strekkende meterx1,4mtr wel aan de prijs maar kreeg de 3mm schuim erbij.

Van het werk een stalen bol met spuitlijm meegenomen, daar zit contactlijm in en er staat druk op, je hebt dus geen compressor nodig ideaal !
Afbeelding

Begonnen met de 3mm schuim:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen de rol stof erbij gepakt en in de bus voor de wand gehouden en met overlengte afgetekend om vervolgens binnen op een houten plaat af te knippen
(schuifdeurwand was 193cm lang stuks stof (hoogte van 1,4mtr was goed), (de linkerwand van achter gezien had ik op 190cm afgeknipt maar die had ook 180cm lang mogen zijn tot de C-stijl)
Onder het schuifraampje plaats ik alleen stof op de zicht stukken later.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de achterlichten was het een hoop gefrot en er zat geen rek op de strof dus dan maar zo: (is straks toch binnen in een kast dus dat ziet niemand :knipoog
Afbeelding
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Gisteren in Eindhoven naar een feestje geweest en ik zie natuurlijk overal alleen maar T4's rijden :driveT4 :driveT5 :wjw

Natuurlijk parkeer je hem er dan naast, zeker als het ook een verlengde is, zelfde kleur en een spoiler heeft :jump :jump
Afbeelding

Laatst van schoonouders een mok gekregen want als je eenmaal een VW-bus hebt dan ben je natuurlijk die-hard fan....ik merk wel dat je heel snel fan word van alle volkswagen busjes !!
Dus schoonouders kwamen met een mok aanzetten die ik op het werk heb staan, ja ik wil die best elke morgen zien ook al heb ik een ochtend humeur dan nog denk ik niet aan hun ;)
Afbeelding

Toen zei de directeur een keer tegen mij in de kantine dat ik voor hem reclame moest gaan rijden dus een sticker erop geplakt (voor een foto alleen natuurlijk)

Kwam de directeur vanmorgen naar mij met een tas en zei: Ik moest van het weekend aan jou denken en kon hem niet laten staan....

:adhd :adhd :adhd :jump :jump :jump :adhd :adhd :adhd
Afbeelding
Afbeelding
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 358
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door starfire »

Herkenbaar :bonk iedereen denkt dat je met een T4 ook vast later een T1 gaat rijden :nuts
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
Bacon
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 jul 2013, 23:02
Locatie: Arnhem

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bacon »

starfire schreef:Oplossing is gewoon een simpele zijzit bouwen zonder gordels. Hier kun je mbv de tafel dan ook een bed van maken.
Dan nog een simpel keukentje en hefdak.
Keuren door de RDW. Met de zijzit krijg je gewoon je zitplaatsen op kenteken.
Kun je later gewoon de stoelen/bank die je hebt inbouwen op de juiste plaats
Misschien niet netjes, maar er zijn er meer die dat doen...

Als je een WV1 chassisnummer hebt krijg je met geen mogelijkheid de zitplaatsen achter op kenteken, omdat er geen deugdelijke bevestigingspunten in de bus zitten.
Op mijn kenteken (T4 uit 1993) staan na een RDW-keuring voor camper 5 zitplaatsen. Het 3-zitsbankje heb ik er nu uit gehaald en nu bouw ik inderdaad een zijzit. Begrijp ik het goed dat een zijzit geen gordels hoeft te krijgen? Of MOET ik nu juist 5 zitplaatsen hebben, allemaal met een gordel? Ik heb een WV2-chassisnummer.

Alvast bedankt voor de hulp...
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Een zijzit hoeft geen gordel te krijgen...of je nu perse 5 zitplaatsen moet maken weet ik niet maar wil je 5 zitplaatsen?

Je chassis nummer is alvast bedoelt voor personen uitvoering en niet voor bedrijfswagen dat schijnt al makkelijker te zijn.

Als je de vraag in het T4 forum stelt zul je denk ik meer reactie krijgen.

Succes
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door matje86 »

:werkaanT4 stoel foam wissel http://www.mijnalbum.nl/Album=J7BBH7E7" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

:yes mooi klusje voor s'avonds aangezien het voort steeds vroeger donker word....
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: BULA - The Camper Project

Bericht door Bart H »

Weer een update en wat voor een:

Deze week druk geweest met de electra en veel hulp gehad via een ander topic in "T4".

Heb een 90 A accu van Varta Deep Cycle aangesloten middels een scheidingsrelais van Victron de 120A versie.
Het signaal krijgt hij nu via de KL15 wat werkt na contact maar iemand vertelde dat het op de D+ moet zodat je hhaccu je start accu niet leeg trekt als je per ongeluk je sleutel op contact laat staan.

Wat betreft de electra nog niet veel foto's gemaakt maar dat volgt nog wel
Zekering voor de Cyrix:
Afbeelding

Van de week meteen de zijruiten en de achterruit laten blinder in Eindhoven, 15% licht doorlatendheid, garantie zolang de ruit heel blijft en voor €180,- hele scherpe prijs in vergelijking met de rest maar daar kwam dan ook bij dat ze geen pinautomaat hadden maar je moest cash afrekenen :knipoog
Wel zeer aardig, netjes verwerkt en wel gewoon een bon ontvangen:
Afbeelding
Afbeelding

5 weken geleden de bus omgekeurd BPM betaald en ik hoorde maar niks..... belastingdienst gebeld waarom het zolang duurde voordat ik nieuwe kenteken papieren ontving.......oeps foutje geld is ontvangen maar het is niet verwerkt bij ons....binnen 2 dagen de papieren in de bus en nieuwe nummer platen gehaald:
Afbeelding

Meteen aan de slag met het interieur want ik vertrek vanavond voor een weekje naar Biarritz om te bodyboarden !!! Hij moest dus gebruiksklaar zijn:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

afgelopen nacht om 02:30 was ik klaar :nuts .....zometeen mijn spullen pakken en nog even het kraantje aansluiten en me teen halve camper op pad :D !!

Tot over een week :zwaai
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Plaats reactie