Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
nieuw project van Pascal-141
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: nieuw project van Pascal-141
Sorry pascal, dan moet ik je toch teleurstellen, de BF Goodrich AT ko2 heeft ook dat vlokje, maar desondanks glijden ze al bij nat weer...Pascal-141 schreef: ↑13 dec 2017, 12:49 Deze kunnen ook als winterband gebruikt worden (hebben ook het wintersymbool ) , in tegenstelling tot andere AT banden .
Groet, Bart
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
Dat weet ik , daar staat de BF Goodrich dan ook voor bekend . (Snel glijden bij nat weer). De General Grabber is stukken beter . En naar wat ik tot nu ervaren heb , is deze Yokohama nóg beter dan de G Grabbers . Veel betere grip op nat wegdek.busbart schreef: ↑14 dec 2017, 13:22Sorry pascal, dan moet ik je toch teleurstellen, de BF Goodrich AT ko2 heeft ook dat vlokje, maar desondanks glijden ze al bij nat weer...Pascal-141 schreef: ↑13 dec 2017, 12:49 Deze kunnen ook als winterband gebruikt worden (hebben ook het wintersymbool ) , in tegenstelling tot andere AT banden .
Het verschil (in grip) zit hem hierin :
De Yokohama's zijn "gesyped" in de blokjes in het profiel.(de blokjes hebben dus ook nog fijne groefjes , beetje zoals echte winterbanden) . De BF G's hebben dat niet , die hebben alleen grote massieve blokken in het profiel.
https://photos.app.goo.gl/au1LGI4VDmnICerp1
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33692
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: nieuw project van Pascal-141
Je kunt bij verschillende bandenboeren je banden laten sipen.
Ik heb dat ook eens laten doen.
Ik heb dat ook eens laten doen.
Re: nieuw project van Pascal-141
weet je zeker dat dat sypen is Peter? opsnijden doen ze vaker.
grt, Bart
grt, Bart
Groet, Bart
Re: nieuw project van Pascal-141
Mooi verhaal Pascal-141, alleen krijg ik de foto's niet te zien, wel dit:
Weet je misschien hoe ik je foto's zichtbaar kan maken?
Weet je misschien hoe ik je foto's zichtbaar kan maken?
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
Dat gaat niet meer vrees ik. Die oude foto's stonden op Photobucket , maar die wil nu spijtiggenoeg sinds enige tijd grof geld om foto's "publiek" te kunnen maken , en daar gaan we niet mee beginnen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: nieuw project van Pascal-141
Banden laten sipen moet je echt niet doen, ik heb jaren bij een bandenhandel gewerkt toen was sipen het ineens helemaal.
Iedereen op cursus, peperdure apparatuur aangeschaft.
Prachtige verkoopverhalen, massaal banden sipen. Slecht plan dus, je verziekt je banden er echt mee en komt de levenduur van je banden zeker niet ten goede.
Binnen een klein jaar stond alle apparatuur te verstoffen in een hoek van de werkplaats en was iedereen het weer vergeten.
Iedereen op cursus, peperdure apparatuur aangeschaft.
Prachtige verkoopverhalen, massaal banden sipen. Slecht plan dus, je verziekt je banden er echt mee en komt de levenduur van je banden zeker niet ten goede.
Binnen een klein jaar stond alle apparatuur te verstoffen in een hoek van de werkplaats en was iedereen het weer vergeten.
Re: nieuw project van Pascal-141
als je dus banden koopt die door de fabrikant gesiped zijn, (meestal winterbanden) is het een ander verhaal.
Groet, Bart
Re: nieuw project van Pascal-141
jazeker, dat is niet te vergelijken
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: nieuw project van Pascal-141
De mijne zijn ook gesyped, en hebben een heel goed weggedrag. Vorig setje had zeker nog zo'n 5mm profiel over toen de kleine groefjes weggesleten waren, en dan veranderen die banden plots in zeep. Ik was blij dat ik er snel achter kwam, en heb ze dan ook onmiddellijk vervangen door nieuwe.Pascal-141 schreef: ↑14 dec 2017, 20:39
Het verschil (in grip) zit hem hierin :
De Yokohama's zijn "gesyped" in de blokjes in het profiel.(de blokjes hebben dus ook nog fijne groefjes , beetje zoals echte winterbanden) . De BF G's hebben dat niet , die hebben alleen grote massieve blokken in het profiel.
https://photos.app.goo.gl/au1LGI4VDmnICerp1
Re: nieuw project van Pascal-141
Ik vind dat verschrikkelijke banden, toen ik meccano was in het leger, stond er op een gegeven moment enkele tientallen pallets met dat soort banden, hetzelfde profiel, maar dan van Dunlop als ik het me goed herinner.
en de maand daarna waren we niets anders aan het doen als banden wisselen, conti's voor dunlops.
waarom??? er werd mij verteld dat de banden die we eraf gooide niet te balanceren zouden zijn... de waarheid daarover zullen we wel nooit weten!?
iig kan ik die banden niet meer zien.
en de maand daarna waren we niets anders aan het doen als banden wisselen, conti's voor dunlops.
waarom??? er werd mij verteld dat de banden die we eraf gooide niet te balanceren zouden zijn... de waarheid daarover zullen we wel nooit weten!?
iig kan ik die banden niet meer zien.
Groet, Bart
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: nieuw project van Pascal-141
Dat gebeurd inderdaad wel vaker , dat echte modderbanden niet kunnen gebalanceerd worden.
De Mud Terrains op mijn T3 syncro konden ook niet gebalanceerd worden . Heb er trouwens ook geen last van .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Multivan Generation
- Berichten: 33692
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: nieuw project van Pascal-141
Ik had een paar banden waarbij door slijtage de blokken groter werden, doordat het gootje tussen de blokjes weggesleten was.jones schreef: ↑15 dec 2017, 11:05 Banden laten sipen moet je echt niet doen, ik heb jaren bij een bandenhandel gewerkt toen was sipen het ineens helemaal.
Iedereen op cursus, peperdure apparatuur aangeschaft.
Prachtige verkoopverhalen, massaal banden sipen. Slecht plan dus, je verziekt je banden er echt mee en komt de levenduur van je banden zeker niet ten goede.
Binnen een klein jaar stond alle apparatuur te verstoffen in een hoek van de werkplaats en was iedereen het weer vergeten.
Grotere blokken betekend meer geluidsproductie.
Ik heb toen die banden laten sipen, om weer meerdere kleinere blokjes te hebben, en zo een lagere geluidsproductie.
Daarmee heb ik, voor mij, de levensduur voor die banden verlengd,
omdat ik ze anders veel eerder vervangen had vanwege het geluid
Je hoort er inderdaad helemaal niets meer van tegenwoordig.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: nieuw project van Pascal-141
Peter, wat jij beschrijft, lijkt mij meer op "opsnijden" dan zijn de groeven breder.zodat het water dus ook beter wegkan.
sipen zijn microspleetjes, waarbij de rubberblokken vaak toch min of meer tegen elkaar aanliggen.
sipen zijn microspleetjes, waarbij de rubberblokken vaak toch min of meer tegen elkaar aanliggen.
Groet, Bart