Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuw project van Pascal-141

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanssyncro
Berichten: 647
Lid geworden op: do okt 22, 2015 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Hanssyncro » wo dec 13, 2017 17:55

:toppie :toppie :toppie
VW T4 Syncro TDI Camper
Onze topic waarin de vorderingen staan en wij 'm IJslandproof maakte:
viewtopic.php?f=12&t=52556

busbart
Berichten: 327
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart » do dec 14, 2017 13:22

Pascal-141 schreef:
wo dec 13, 2017 12:49
Deze kunnen ook als winterband gebruikt worden (hebben ook het wintersymbool ) , in tegenstelling tot andere AT banden .
:driveT4
Sorry pascal, dan moet ik je toch teleurstellen, de BF Goodrich AT ko2 heeft ook dat vlokje, maar desondanks glijden ze al bij nat weer...
Groet, Bart

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9021
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » do dec 14, 2017 20:39

busbart schreef:
do dec 14, 2017 13:22
Pascal-141 schreef:
wo dec 13, 2017 12:49
Deze kunnen ook als winterband gebruikt worden (hebben ook het wintersymbool ) , in tegenstelling tot andere AT banden .
:driveT4
Sorry pascal, dan moet ik je toch teleurstellen, de BF Goodrich AT ko2 heeft ook dat vlokje, maar desondanks glijden ze al bij nat weer...
Dat weet ik , daar staat de BF Goodrich dan ook voor bekend . (Snel glijden bij nat weer). De General Grabber is stukken beter . En naar wat ik tot nu ervaren heb , is deze Yokohama nóg beter dan de G Grabbers . Veel betere grip op nat wegdek.

Het verschil (in grip) zit hem hierin :
De Yokohama's zijn "gesyped" in de blokjes in het profiel.(de blokjes hebben dus ook nog fijne groefjes , beetje zoals echte winterbanden) . De BF G's hebben dat niet , die hebben alleen grote massieve blokken in het profiel.

https://photos.app.goo.gl/au1LGI4VDmnICerp1
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4 California Generation 2.5TDI
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T3 trackdayspeeltje in opbouw
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 25231
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Multivan Generation » do dec 14, 2017 21:43

Je kunt bij verschillende bandenboeren je banden laten sipen.
Ik heb dat ook eens laten doen.

busbart
Berichten: 327
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart » do dec 14, 2017 23:49

weet je zeker dat dat sypen is Peter? opsnijden doen ze vaker.
grt, Bart
Groet, Bart

Gebruikersavatar
Deet
Berichten: 39
Lid geworden op: do dec 07, 2017 22:51
Locatie: Den Haag

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Deet » vr dec 15, 2017 0:09

Mooi verhaal Pascal-141, alleen krijg ik de foto's niet te zien, wel dit:
Geen foto maar dit.png
Geen foto maar dit.png (14.3 KiB) 471 keer bekeken
Weet je misschien hoe ik je foto's zichtbaar kan maken?

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9021
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » vr dec 15, 2017 10:57

Deet schreef:
vr dec 15, 2017 0:09
Mooi verhaal Pascal-141, alleen krijg ik de foto's niet te zien, wel dit:

Geen foto maar dit.png

Weet je misschien hoe ik je foto's zichtbaar kan maken?
Dat gaat niet meer vrees ik. Die oude foto's stonden op Photobucket , maar die wil nu spijtiggenoeg sinds enige tijd grof geld om foto's "publiek" te kunnen maken , en daar gaan we niet mee beginnen .
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4 California Generation 2.5TDI
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T3 trackdayspeeltje in opbouw
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline

jones
Berichten: 273
Lid geworden op: vr jun 26, 2015 19:49

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door jones » vr dec 15, 2017 11:05

Banden laten sipen moet je echt niet doen, ik heb jaren bij een bandenhandel gewerkt toen was sipen het ineens helemaal.
Iedereen op cursus, peperdure apparatuur aangeschaft.
Prachtige verkoopverhalen, massaal banden sipen. Slecht plan dus, je verziekt je banden er echt mee en komt de levenduur van je banden zeker niet ten goede.
Binnen een klein jaar stond alle apparatuur te verstoffen in een hoek van de werkplaats en was iedereen het weer vergeten.

busbart
Berichten: 327
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart » vr dec 15, 2017 12:27

als je dus banden koopt die door de fabrikant gesiped zijn, (meestal winterbanden) is het een ander verhaal.
Groet, Bart

jones
Berichten: 273
Lid geworden op: vr jun 26, 2015 19:49

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door jones » vr dec 15, 2017 21:07

jazeker, dat is niet te vergelijken

Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 481
Lid geworden op: zo jan 02, 2011 14:37

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door raf_construct » do dec 28, 2017 21:06

Pascal-141 schreef:
do dec 14, 2017 20:39

Het verschil (in grip) zit hem hierin :
De Yokohama's zijn "gesyped" in de blokjes in het profiel.(de blokjes hebben dus ook nog fijne groefjes , beetje zoals echte winterbanden) . De BF G's hebben dat niet , die hebben alleen grote massieve blokken in het profiel.

https://photos.app.goo.gl/au1LGI4VDmnICerp1
De mijne zijn ook gesyped, en hebben een heel goed weggedrag. Vorig setje had zeker nog zo'n 5mm profiel over toen de kleine groefjes weggesleten waren, en dan veranderen die banden plots in zeep. Ik was blij dat ik er snel achter kwam, en heb ze dan ook onmiddellijk vervangen door nieuwe.

Afbeelding

busbart
Berichten: 327
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart » do dec 28, 2017 21:25

Ik vind dat verschrikkelijke banden, toen ik meccano was in het leger, stond er op een gegeven moment enkele tientallen pallets met dat soort banden, hetzelfde profiel, maar dan van Dunlop als ik het me goed herinner.
en de maand daarna waren we niets anders aan het doen als banden wisselen, conti's voor dunlops.
waarom??? er werd mij verteld dat de banden die we eraf gooide niet te balanceren zouden zijn... de waarheid daarover zullen we wel nooit weten!?
iig kan ik die banden niet meer zien.
Groet, Bart

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9021
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » vr dec 29, 2017 10:04

busbart schreef:
do dec 28, 2017 21:25
er werd mij verteld dat de banden die we eraf gooide niet te balanceren zouden zijn... de waarheid daarover zullen we wel nooit weten!?
iig kan ik die banden niet meer zien.
Dat gebeurd inderdaad wel vaker , dat echte modderbanden niet kunnen gebalanceerd worden.
De Mud Terrains op mijn T3 syncro konden ook niet gebalanceerd worden . Heb er trouwens ook geen last van .
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4 California Generation 2.5TDI
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T3 trackdayspeeltje in opbouw
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 25231
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Multivan Generation » vr dec 29, 2017 10:14

jones schreef:
vr dec 15, 2017 11:05
Banden laten sipen moet je echt niet doen, ik heb jaren bij een bandenhandel gewerkt toen was sipen het ineens helemaal.
Iedereen op cursus, peperdure apparatuur aangeschaft.
Prachtige verkoopverhalen, massaal banden sipen. Slecht plan dus, je verziekt je banden er echt mee en komt de levenduur van je banden zeker niet ten goede.
Binnen een klein jaar stond alle apparatuur te verstoffen in een hoek van de werkplaats en was iedereen het weer vergeten.
Ik had een paar banden waarbij door slijtage de blokken groter werden, doordat het gootje tussen de blokjes weggesleten was.
Grotere blokken betekend meer geluidsproductie.
Ik heb toen die banden laten sipen, om weer meerdere kleinere blokjes te hebben, en zo een lagere geluidsproductie.
Daarmee heb ik, voor mij, de levensduur voor die banden verlengd,
omdat ik ze anders veel eerder vervangen had vanwege het geluid :nuts

Je hoort er inderdaad helemaal niets meer van tegenwoordig.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

busbart
Berichten: 327
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart » vr dec 29, 2017 10:27

Peter, wat jij beschrijft, lijkt mij meer op "opsnijden" dan zijn de groeven breder.zodat het water dus ook beter wegkan.
sipen zijn microspleetjes, waarbij de rubberblokken vaak toch min of meer tegen elkaar aanliggen.
Groet, Bart

Plaats reactie