Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 Project Tbos

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Gegroet allemaal,
Mijn naam is Thijs en ik ben een 32 jarige theater en decormaker uit Deventer.

Sinds een twee weken ben ik de trotse eigenaar van een naar mijn idee zeer goed onderhouden T4 uit 1991. Het is een benzine 1.8 - 1781ccm 67pk met 129.000 op de teller in lekkere staat (In elk geval beter dan de Mercedes 408 brandweer en Fiat Ducatodo die ik hiervoor heb gereden). En qua VW ik moet zeggen, wat een fijn bussie! Ik begin te snappen waarom zoveel mensen fan zijn van de T’s. Ik heb de afgelopen weken al flink wat rondgesnuffeld op dit forum en wat een fijne berg aan info is hier al verzameld, prachtig. Het werd dan ook hoog tijd dat ik mezelf even kenbaar maak en voorstel aan u allen. Dus bij deze! Aangenaam en zulks. En om maar meteen te delen, dit is mijn buske!

Afbeelding

Ik zal proberen een blogje bij te houden hier in het T4 klustopic om u allen op de hoogte te houden over vorderingen en bij vragen niet het hele Forum te bevuilen. Ik hoop dat ik her en der op jullie expertise mee mag liften want er gaan geheid een boel vragen komen van mijn kant. En ook al heeft internet vele antwoorden, ik kom toch elke keer weer hier uit merk ik.
Mijn T-tje staat nu op de oprit voor een check up and make op alle vlakken die ik zelf kan aanpakken. Vandaag heb ik voor het eerst echt de nodige tijd en omdat ik een fan ben van lijstjes, kan ik die net zo goed hier plakken en bijhouden dacht ik zo.

Tot op heden ben ik de volgende dingen tegengekomen om te doen en aan te pakken.

TO DO LIST:

- Motor laten checken van iemand die er meer verstand van heeft dan ikzelf. Ik heb het idee dat hij momenteel niet heel zuinig loopt en dat de motor af en toe dichtslaat door gebrek aan lucht. En nou heb ik er de ballen verstand van, van motoren, maar logica zegt dat ik de luchtfilter maar eens moet checken.

Nu ben ik oudere bussen gewend maar ik hoop toch echt dat ik een 1/10 ga redden met 90 op de snelweg in plaats van de 1/7 die ik nu lijk te rijden. Optrekken is ook nog niet wat het kan zijn al is het invoegen op de snelweg is een van de avonturen die ik graag voor lief neem met deze bus, ik hoop dat er een manier is hem iets meer optrekkracht te geven zeker als ik ook nog met wat lading wil rijden. Iemand suggesties wellicht?

- De gaskabel en controleren op soepelheid van “terugslaan”. De bus loopt er hoog in zijn toeren als ik de koppeling indruk en zakt dan heel langzaam terug. De ene keer langzamer dan de andere keer. Wát zit er waar vaster dan het hoort is de hamvraag.

- Kleine putjes op lakwerk carrosserie en deuren restaureren. Her en der zitten putjes (0,1cm2) door het te dicht op muren parkeren en te lomp de deur open doen en onder de raamdeurstijlen zie ik ook wat slechtere plekjes (0,4cm2).

- Oude beplating verwijderen, binnenwerk checken en slechte plekken aanpakken.

- Tussenschot verwijderen i.v.m. plaatsing draaiplateau aan bestuurderskant. Het tussenschot is nu al half verwijderd (Hoogte nu +_ 60 cm)

- Originele twee zits bank naast draaistoel plaatsen, nu is het nog een 2 zitter en ik wil naar 3. Heet iemand misschien ervaring of deze combi mogelijk is? Past het überhaupt? Een originele tweezitsbank naast een draaibare bestuurdersstoel? Of moet ik dan voor 2 zits gaan?

- Geluid isolatie vloer en wanden. (Twijfel twijfel, ik lees er zoveel over maar wat moet ik nou gebruiken aan materiaal. Er is namelijk een beperkt budget qua het aanpakken van de bus en de beste opties, zijn (ditmaal toch) ook de duurste zo lijkt het.

- Nieuwe beplating vloer en wanden (12 / 9 mm). LED strips langs beide lange zijdes van het dak. Spanbandhaken op wanden, bagagenet optie achter stoelen i.v.m. weghalen tussenschot.

- Achterdeurtje links voorzien van een nieuw verduisterd raampje. Er zit nu een waterdichte plaat in gelijmd die er snel uit moet want ik wil weten hoe het ijzer eronder eraan toe is.

- Achterdeur rechts slot repareren, kan niet op slot gedraaid worden met de sleutel, en binnendoorkruipen is vrij vervelend elke keer als je wilt afsluiten.
- Imperiaal lassen en plaatsen

Nou ja, u leest het, ik heb het nog druk en ik ga dan ook maar eens beginnen. Meer info en status updates volgen vast spoedig en ik vrees ook wel de nodige vragen.

Met een creatieve groet voor nu!

Thijs

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Endebendebus »

Dag Thijs welkom op het forum :toppie
Veel succes met je verbouwingen. Plaats vooral foto's dat is altijd leuk! :wjw
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Bart H »

Welkom Thijs,

Leuk topic lijkt me !
Hou goed rekening met de regels als je tussenschot enzo verwijderd.
Mooie kilometerstand heeft hij zeker en als hij nagenoeg roestvrij is dan ben je helemaal de man !

De antwoorden op je vragen zullen wel volgen door de mensen met meer kennis dan ik :)

Geniet ervan !
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Davebv
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2013, 22:24
Locatie: Rotterdam

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Davebv »

Welkom hier !

Mooie kleur :yes

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Davebv op 13 jan 2014, 22:36, 5 keer totaal gewijzigd.
Transporter T4 2.5 TDI 102pk 1999
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Ik dank u allemaal voor het welkom en jazeker voel ik me nu al helemaal de man met deze bus. En als ik zo de voorbeelden van mensen hier op het forum zie kan het nog veel beter. Ik zal zeker proberen de updates van foto's te voorzien om de vorderingen ook in beeld vast te leggen! En thnx Dave, mooi groen is niet lelijk. Al denk ik wel dat ik er als ik een eind verder ben er wel wat aan ga veranderen maar voor nu, helemaal prima!

Hoe dan ook hier alvast het resultaat van een 1e begin.

- Het tussenschot van de vorige eigenaar is verwijderd (foto I en II) en de binnenwanden zijn in zeer hippe staat. De grondplaat heb ik ook losgehaald en de bodem ziet er ook goed uit, op twee plekjes ter grote van een cd middenin de bus na waar aan de oppervlakte roest zit, het lijkt alsof de bodem daar net iets anders gevormd is waardoor de plaat er meer mee in contact kwam. Maar, geen man overboord want het is wel op te lossen met wat slijpen, behandelen en twee nieuwe kleine plaatjes erop lassen. Ik ben wel een lelijke plek tegengekomen op de rechterwielkas waar wel een middagje slijpen, schuren en lassen in gaat zitten (zie foto III). In het verleden is een lek blijkbaar gedicht met een twee compontenprut maar daar is het vocht duidelijk toch langs gekropen om de wielkas te vernaggelen.

Morgen de 2 componentenprut verwijderen en de boel schoonmaken en dan maar eens naar dat tussenschot kijken. Wel goed om te weten dat hij er sowieso zonder problemen uit kan Jan. Ik las her en der dat de RDW misschien lastig gaat doen bij controle maar ik zit sowieso te overwegen een mobiel schot te maken wat erin kan als de bus dienst doet om spullen in te vervoeren. Decors in je nek is nooit handig met het rijden :)

Afbeelding
Foto I

Afbeelding
Foto II

Afbeelding
Foto III

Meer volgt vast snel want ik heb de smaak te pakken en wil voor de eerste zomerzon klaar zijn!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 Project Tbos

Bericht door odorf »

Mooie kleur! :yes ik hou ook wel van groen :wjw

Ik kan niet zien of je aan de bijrijderskant een opbergbak in de deur hebt. Volgens mij niet ...
Zo'n bak kan ruimteproblemen geven als je een bankje plaatst.

Bij een '91er zou ik ook goed kijken naar de klassieke plaatsen waar roest kan ontstaan.
Zo op het eerste oog ziet het er nog netjes uit. Kleine plekjes zijn makkelijk te verhelpen.
Maar naarmate je langer wacht wordt het almaar meer werk.
De plekken:
-Naad C-stijl aan de bestuurderszijde
-Wielranden voor en ook boven voorbumper
-Wielranden achter
-Wielkasten voorzijde (barsten in de schutzlaag) bij het 'voetengedeelte' en naar beneden tot aan de kriksteun
-In de wielkasten voorzijde beide schuine balkjes naar de bumperhoeken
-Dorpels onder voordeuren
-Dorpel schuifdeur (en ook binnenin, achteraan waar de onderste roller op rolt)
-Als de vloerbeplating eruit gaat, check binnenin ter hoogte van de achteras beide vierkante vlakjes (waar geen ribbels zitten)**
-Binnenin achteraan randen rondom wielkastaansluitingen met de vloer**
-Schroef ook eens de voorbumper en achterbumper los en bekijk hoe het met de verstevigingen daaronder is gesteld
en als laatste de voorraamranden (A-stijlen) bovenaan

Volgens mij heb ik nu een groot gedeelte van de klassieke plekken gehad ...

Niet om je bang te maken hoor ...
Bij de ene bus van de eerdere bouwjaren is het krokant, terwijl bij de andere bus het er verrassend goed uit kan zien.

EDIT: je bent met net voor ... **Klassieke plekken middenachter in de laadvloer had je al gevonden dus.

Maar nu heb je naast een to-do lijstje ook een to-check lijstje. :yes

Oodrf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Kijk! Dat is info waar ik wat mee kon! Dank je wel voor het te checken lijstje Odorf. Ik heb vandaag een tijd onder de bus gelegen, vuil verwijderd en gezocht naar slechte stukken, en naast een heleboel drek, modder en stof in hoekjes en gaatjes zowaar toch nog een extra lelijke plek gevonden. In de rechtervoorwielkas, ook opgelapt met twee componentenmeuk en weg geschilderd, na het verwijderen van de soppige meuk bleek er toch een fijne chips plek te zitten, nog een stukje om aan te pakken maar gelukkig op een makkelijk bereikbare plek (zie foto I)

De rails zijn ook leeggehaald, niet te geloven wat een hoeveelheid oude spijkers, pluggen en nagels ik eruit heb gepeuterd maar het loopt weer als een.... loopvogel? Erg soepel in elk geval!

Afbeelding

Ook het rechtervoorspatbord ben ik op gaan kloppen en ik had het al kunnen weten door de bobbeltjes, rottigheid, al is het maar een mm of 2, er zit toch wel roest lang een flinke lengte van de rand dus nog een a.s.a.p. aanpakpunt.

Afbeelding

De bumpers gaan er ook snel eens af, want inderdaad, daaronder zie ik ook al wat prut. Zondag wasdag en daarna maar eens zien wat er vuil is en wat er rot is en wat er volgende week nog meer in een lasbeurt meegenomen kan worden. In elk geval weet ik nu al dat ik hieronder werk ga aantreffen :)

Afbeelding

Dan ook nog wat goed nieuws, al is bovenstaande in principe geen slecht nieuws. Maar ik heb een mooie mal gemaakt gebruik makende van de laatste uurtjes zonlicht. de plaat staat al in de werkplaats en ga ik spoedig zagen zodat als het metaal klaar is en het tussenschot eruit is de nieuwe binnenkant er snel in kan.

Afbeelding

Maandag slijpen, schoonmaken en lassen en dan... ben ik weer een stapje dichterbij mijn ideale busje!
Fijn weekend allen!
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 Project Tbos

Bericht door odorf »

Inderdaad zoals Jan beschrijft is de roest net voor de voorspatbord-rand het gevolg van compost.
Helaas heb je gelaste voorspatborden, om dat op te lossen is iets meer werk. Maar wel te doen hoor.
Egbert heeft een mooi stukje geschreven over het verwijderen van gelaste spatborden.
viewtopic.php?f=12&t=29231&hilit=passend#p189666

Nog een tip, of eigenlijk twee;
Als je de instapbakken er toch uit hebt. De witte pinnetjes waarmee ze normaal vastzitten breken los. en zijn kort.
Voor niet heel veel geld kun je deze nieuw bij de dealer halen. Deze zijn gemodificeerd oftewel een stuk langer zodat het terugklikken een stuk beter gaat.
Zal als je het wilt het bestelnummer eens opzoeken.
Ik zie ook dat jouw instapbakken van kaal metaal zijn. Bij de luxere versies zit daar soms nog een bitumenmatje op het metaal geplakt.
Scheelt weer iets in geluid. En deze zelfklevende matjes kun je voor een paar euro bij de automaterialenzaak halen.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Wat een fijne tips weer! Nieuwe instapbak pinnetjes is een heel goed idee, ik heb er toch een paar beschadigd met het verwijderen..... ahum. En dat matje onder de instapbak is ook een slimme zet. Alle beetjes helpen qua geluid want nu het een lege bak is klink hij lekker hol. Dank u voor de tips!

Ik ga eens kijken of ik dat spatbord kan verwijderen, ik had dacht ik al het blad en meuk verwijderd.. maar als ik die foto's die jij geplaatst heb zo zie Jan, ga ik toch maar even helemaal loshalen want er zit vast nog veel meer onder zo te zien.

Gisteren weer een stapje verder en het tussenschot verwijderd en de slechte plekken die ik tot nu toe tegen ben gekomen uitgeslepen tot malbare formaatjes en vormen. Straks de malletjes maken en ijzer vouwen (ik ga het staal van het verwijderde halve tussenschotje gebruiken om alles weer te dichten, recycling for the win) en dan vanmiddag of morgen eindelijk lassen en de "tochtgaten" dichten.

Afbeelding
Dag tussenschotje!

Afbeelding
Het scheelt toch weer wat ruimte, ik kan de stoel nu eindelijk in lange benen stand zetten en er is nu de mogelijkheid de draaiplateaus te installeren.

Afbeelding
Het te vullen vierkantje in de instapbak linksvoor, uitgeslepen tot werkbare vorm met harde randen.

Afbeelding
De twee plekjes midden in de laadruimte die nog met de lamelschijf onder handen genomen moeten worden voor het vullen.

Afbeelding
En de narigheid bij de achterwielbak na wegslijpen van slecht materiaal. De rottigheid in de draagbalk moet ik nog met de tandartsboor doorheen (een slijptol voor de kopse kant, hoe het ding echt heet... kopse slijper? geen ideeeeee). Dan vullen, afwerken, plaatwerk erover en afwerken die bende.

Ik moet wel zeggen, ik zal blij zijn als al het ijzer aan de binnenkant gefixed is en ik aan de isolatie en het houtwerk kan beginnen. En ja, beter nu wat rotwerk en een bus die lang goed blijft dan prutsen en hem onder je kont voelen wegrotten :) Dus... daar gaan we maar weer! Mallentijd!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Multivan Generation »

Hoi,
kijk voor geluidsreductie eens hier:
http://www.eldiape.com/geluidsreductie/ ... ductie.htm
en hier:
http://www.eldiape.com/isoleren/isoleren.htm
en als aanvulling:
http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm#5

Wellicht doe je er wat ideeën op?
Die radiatorfolie zou ik overigens nu niet meer adviseren.
Er is beter spul in de handel..

Verder ben ik benieuwd naar hoe een decorbouwer zijn T4 gaat inrichten..

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Zo wat een mooie klus die wielbakken van buitenuitbekleden en afdekken! Respect zeg! Wat een werk! Daar moet ik geduld voor sparen denk ik, maar wie weet! want het is wel heel sjiek en effectief denk ik zo. En naast geduld trouwens ook geld, ik moet even prioriteiten stellen tot ik de staatloterij win :)

De mallen voor het ijzer heb ik vanochtend gesneden en het ijzerwerk is ondertussen klaar, gebogen en geslepen. Ik moet wel een klein stukje "plaat op plaat" leggen bij de achterwielkas maar ik denk dat dat met tactyl op de plekken waar ik een plaattosti maak en dan de boel rondom lassen wel goed komt de komende 10 jaar. Er zijn vast en zeker andere plekjes die al eerder om aandacht gaan vragen, dus daar doe ik het voor.

En dank je wel voor het complimentje Jan, ik ben ondertussen door schade en heel veel schande wijzer geworden met klussen (en klussen aan bussen) en het is net als dat rijmpje met die eieren denk ik.... 1 ei is geen ei oftewel half werk is geen werk ;)

Ik neem er liever nu even goed de tijd voor om vervolgens me geen zorgen meer te hoeven te maken dan dat ik mijn bus helemaal strak afwerk aan de binnenkant en de bodem dan onder me wegrot. Moeilijke toeren om hem dan mooi te krijgen, frustraties op reis, bahbah! maar, dank je wel dus!

En Peter, qua inrichting, ik ben er nog steeds niet uit. Het enige wat ik zeker weet is draaiplateau's onder de stoelen. Ik neig naar een dubbele bodem voor het ondersteken van lange lading waar met een kleine handeling/aanpassing mijn bed in past. Het bed zou dan via een openschuivende vloerplaat te bereiken zijn. Zo hou ik ook met het vervoer van onze shows mijn vloer bereikbaar en vrij(er) terwijl ik wel de slaapoptie heb. Maar, hoogte hoogte... Sowieso ga ik voor strak, maar daar kan je nog steeds alle kanten mee op ;) Wat het uiteindelijk word zal ik hier zeker delen, ik ben nu op zoek naar een goed 3d model van een T4 met dubbele achterdeuren om aan te passen en in te tekenen in Google Sketchup en dan kan de fantasy op de losse loop gelaten worden. Zodra ik wat klaar heb zal ik het zeker even delen hier.

Thijs
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: T4 Project Tbos

Bericht door odorf »

Leuke klussen heb je opgepakt :gekte
Maar beter goed- dan half- is in de meeste gevallen ook mijn devies.
En zo te zien gaat het wel goed komen.
Misschien nog een paar foto's van de malletjes en het erin lassen? :knipoog
Altijd leerzaam.

Overigens, als je dubbelingen in het plaatwerk krijgt, er bestaat ook overlasbare primer.
Ik heb een spuitbusje bij Rustbuster meegenomen en het lassen gaat in ieder geval prima.
Zonder spatten of andere ellende.
Hoe het met de langdurige bescherming zit weet ik nog niet.
Maar mijn idee was: alles beter dan kaal metaal op een overlap.

Je had nog twee nummers van mij tegoed:
357853586D a 0,46 pst (dit is het zwarte klembusje dat in het metalen gat zit)
Dit hoeft alleen vervangen te worden als het echt stuk is.

701853585 a 0,32 pst (dit is het gemodificeerde pennetje, ong. 5mm langer)
Prijspeil 2012, dus zal wel met wat centen verhoogd zijn inmiddels.

Voor het plaatsen van de bakken kun je de pennetjes in de sleuven in de instapbak plaatsen.
Nu hou je hem erboven en kun je nog net zien of ze op de goede plek zitten. Ze kunnen wat schuiven n.l.
Dan licht aandrukken en je deurrubber opzij frotten.
Als je nu onder de bus omhoog kijkt kun je even controleren of de pennetjes op de goede plek komen.
en dan pas doordrukken. Als ze er finaal naast zitten druk je ze anders kapot. En da's zonde.

Voor het loshalen in het vervolg. Van onderaf (buiten onder de dorpel) met een doorslag of zoiets en een hamer
eerst de 3 witte pennetjes omhoog tikken dan kun je de deurbak uitnemen en blijven de pennetjes (meestal) heel.
Geldt voor de volledigheid ook voor de schuifdeur.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Davebv
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 dec 2013, 22:24
Locatie: Rotterdam

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Davebv »

Eeuh Tijs


IK HEB DEZELFDE KLEUR !!!!

:jump

zal eens een foto uploaden

Afbeelding
Transporter T4 2.5 TDI 102pk 1999
Een mountainbike die perfect in de T4 past !
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Davebv schreef:Eeuh Tijs
IK HEB DEZELFDE KLEUR !!!!
Ik ben verbaasd over hoeveel van VW bussen ik tegenkom nu ik er zelf in een rijd, ook in deze kleur. Nou ja, nu ik er op let dus. Wel allemaal dieseltjes zo ik het zie, de eerste identieke match moet ik nog tegenkomen :) Ik blijf er wel bij echter... die ontwerper was een beeeeéétje kleurenblind ;)

Helaas is vandaag het lassen er niet van gekomen, andere klussen kregen prio, de lasdatum staat nu op Vrijdag aanstaande dus ik ga nu voor de komende dagen het staal maar even afplakken met wat vuilniszak en de nodige tape. Zonde als wat ik nu schoon heb gemaakt helemaal zompig wordt. En overlasbare primer, dat klinkt niet verkeerd en ik ga eens kijken waar ik het in de buurt kan krijgen want online is het alleen te vinden met belachelijke verzendkosten :)

En dank voor de nummers van de pinnetjes en beschrijving om de nieuwe erin te zetten/de boel weer los te halen! al doende leert men en een project delen is toch leuker (en handiger) dan er alleen van genieten (en het uitvogelen) merk ik!

Meer volgt snel en ja, met plaatjes ;)
Gebruikersavatar
Meesterbos
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:03

Re: T4 Project Tbos

Bericht door Meesterbos »

Zo! het zit weer dicht! Het was 2 uurtjes werk met schoonslijpen en heel veel natte lappen bij het lassen om de vlammetjes onder controle te houden omdat ik maar een minimum aan lak wilde weghalen (Gelukkig waren we met z'n 2en en zijn er dingen als maskers).

Hieronder de nodige foto's van het proces en werk. Ik ga het morgen netjes afwerken, in de primer zetten, nog eens bijwerken en een 2e laag primer, dan tectyl, dun afsmeren met metaalcomponentenmeuk voor een mooie afwerking en dan nog een fijne laag primer en tectyl eroverheen. Ik denk dat deze plekken het dan wel weer een jaar of 10 gaan volhouden.

Het heeft even geduurd maar dan zal ik toch eindelijk kunnen gaan beginnen aan de elektra en nieuwe beplating!

Afbeelding
Slijpwerk wielkas achter

Afbeelding
Diep en grondig!

Afbeelding
Afbeelding
De plaatjes waren al op maat gemaakt en pasten zoals verwacht

Afbeelding
Laswerk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Eindresultaat wielbak achter na lassen

Afbeelding
Laadbak voor laswerk

Afbeelding
Laadbak na laswerk

Afbeelding
Wielbak voor(kant) voor laswerk

Afbeelding
Wielkas voor(kant) na laswerk

Oftewel, one happy camper!! En op naar het volgende projectonderdeel :)

Thijs
Plaats reactie