Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

onderhoud t4ke en andere

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

onderhoud t4ke en andere

Bericht door nabunneke »

ik was op zoek naar een t4 en liefst had ik graag een ziekewagen gehad om de reden dat hy heel binnen staat en verwarmd tot ze moeten uitrukken natuurlyk,ze krygen een goed onderhoud geen gewicht byna dus dat word hem,en ik vind hem, zit noch goed in de lak,hy is lang en hoog en de prys valt ruze mee km heeft niet zo veel belang vermits de 25 tdi gemakkelyk kan meegaan tot 750.000km en meer hy was gekeurd zonder opmerking,en een grote achterstand kwestie onderhoud motor en onderstel en dit kan niet van het stilstaan alleen dan ben ik er maar aan begonnen , ik wil niemand bang maken kwa kosten maar het is en grote hap van uw budget,natuurlyk is nieuw altyd gemakkelyker maar de aankoop prys valt buiten myn budget.
motorolie en alle filters 122 euro
egr klep en afdoppen zuiver maken van de lucht inlaat 35 euro
nieuwe schokdempers voor en achter 319
2 nieuwe rollagers van de acsesoir riem 95 ; riem 45=140
nieuwe knalpotten 2 stuks 83
4 nieuwe stoprubbers af vw 56 ophanging
houder standlicht 5 af vw
distributie met alle spanrollen en 2 riemen pakking olie pomp pakking carter waterpomp olie keerring oliepomp sleutel om de krukas te blokkeren sleutel om spanrol vast te zetten 391 eurokes
pomptiming moet noch gebeuren door vw want dit kan ik zelf niet,voor di ene keer dat dat moet gebeuren kan ik de meter niet aankopen en de motor word dan ook uitgelezen dus laten doen en ik blyf erby dit is een voorwaarde mag het niet goed ik ga gewoon op en ander zonder commentaar
remmen voor en achter kwamen vast te zitten 4 uur werk om het boeltje grondig op te kuisen handrem kabels door gesmeerd en opgehangen, kosten veel zweet remschyven en remblokken waren in goede staat remreiniger en masker 22
renoveren starter 26
2 nieuwe spooreindstangen 55 en uitlynen +camber samen 110euro
hier en daar kleine roest plekjes onderkant behandeld met roestwerend middel en 7 potten dinitrol van motip ingespoten met 5 kilo druk achterste bumper eraf gehaald en meebehandeld 72euro
afstelling lichten 10euro 2dehandse grilletje bovenkant 15
vliegwiel was gelukkig noch goed
tot daar ben ik gekomen,gloiejer en ejecteurs moeten noch gebeuren want dit is een duur grapje ik ga gewoon voor nieuwe maar ik moet er nu voor sparen en myn geld is op ,ik kom alleen in de garage voor de afstelling van de lichten pomptimming
uitlezen van de motor en uitlynen en voor de rest zien ze me daar niet.
de keuring 82
wegen 30
wegentaks 125 lichte vracht
verzekering 480
gelukkig kan ik het meeste zelf doen en heb byna alle gereedschap dus myn passie is myn hobby naar autos toe en in het byzonder voor vw t4 :muur laat u vooral niet ontmoedige door al die pryzen en hobby kost nu eenmaal geld maar ge krygt een grote voldoening en veel plezier en....een wagen die tech in orde is waar ge noch jaren plezier meehebt :adhd
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: onderhoud t4ke en andere

Bericht door Pascal-141 »

Waarom zou je de injecteurs (verstuivers) nieuw kopen ? Je kan die van u laten testen in een Bosch center , dan weet je of ze goed zijn , of aan vervanging toe zijn.
En indien ze niet meer goed zijn , kun je ze altijd laten reviseren . Dat is stukken goedkoper dan nieuwe , maar gereviseerde zullen evengoed hun werk doen dan nieuwe.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: onderhoud t4ke en andere

Bericht door nabunneke »

ja pascal je hebt gelyk heb even naar de nieuw pryzen gekeken dat is ni niks over de 500euro, ik ging ervanuit dat het de gewone verstuivers waren en die kosten beduidend minder ,bedankt dat ge my daar op attent gemaakt hebt
mvg jozef
Plaats reactie