Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multivan ombouw naar California

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Multivan Generation »

Ben benieuwd wat je 2MV hier van gaat vinden..

Of breng ik je nu op ideeën? :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Multivan Generation schreef: 26 aug 2020, 16:59 Ben benieuwd wat je 2MV hier van gaat vinden..

Of breng ik je nu op ideeën? :knipoog
Die gaat het als een prachtig feest ervaren dat weet ik zeker 😂

Alles met beleid, je kent me toch. Soepele opbouw en onder de 2500tr niet teveel NM’s
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

jan2009 schreef: 26 aug 2020, 17:48 Hoeveel reserve heeft zo,n motorblok eigenlijk nog als je naar 200 PK wil ?

Als monteur doe je er waarschijnlijk niet moeilijk over om onderdelen te vervangen maar waar ligt de grens?
Tja het is allemaal niet nieuw meer natuurlijk maar opzich kan het echt wel een hoop hebben.

Wat je niet moet vergeten is het feit hoe het vermogen opgebouwd wordt, als het vermogen er redelijk lomp inkomt gaat het allemaal sneller naar de haaien.

Het is een ‘risico’ die je neemt.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door sgsdebruijn »

Pak je de FB PP764's? of ander merk?

Duur grappie om net iets meer pk dan de mijne eruit te persen :bifun
Had ook voor zo'n turbo gekeken maar de kosten zijn wel heel fors, ik denk dat dat een stap is die ik niet ga nemen.

Ben wel benieuwd hoor
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door chv »

Erdem,
"The man with the slow hand, the man with the easy touch"
:knipoog

Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

sgsdebruijn schreef: 26 aug 2020, 18:50 Pak je de FB PP764's? of ander merk?

Duur grappie om net iets meer pk dan de mijne eruit te persen :bifun
Had ook voor zo'n turbo gekeken maar de kosten zijn wel heel fors, ik denk dat dat een stap is die ik niet ga nemen.

Ben wel benieuwd hoor
Ik heb de Firad P502 HF20 nozzles gekozen.

Ja deze turbo is niet echt goedkoop dat klopt. Ik zou de stap ook niet zo nemen als mijn turbo nog goed zou zijn maar met die lekkage's maakte dat de keus wel ietsje makkelijker. Het grote voordeel vind ik zelf dat de passing 1 op 1 gelijk is aan origineel.

Die PK's zeggen natuurlijk ook niet alles, als je kijkt wat er allemaal op mijn bus zit dan is hij qua gewicht niet de lichtste.

Deze motor zou je eigenlijk in een enkele cabine T4 moeten hebben 🤤
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door jos_br »

jan2009 schreef: 26 aug 2020, 17:48 Hoeveel reserve heeft zo,n motorblok eigenlijk nog als je naar 200 PK wil ?

Als monteur doe je er waarschijnlijk niet moeilijk over om onderdelen te vervangen maar waar ligt de grens?
We hebben er een paar gebouwd tot 260pk die inmiddels alweer een tijd goed lopen. En zoals Erdem aangeeft ervoor zorgen dat het koppel er niet te abrupt inkomt. Enige nadeel is dat ook de 150pk bak ineens heel "kort" aanvoelt.

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

jos_br schreef: 27 aug 2020, 21:38
jan2009 schreef: 26 aug 2020, 17:48 Hoeveel reserve heeft zo,n motorblok eigenlijk nog als je naar 200 PK wil ?

Als monteur doe je er waarschijnlijk niet moeilijk over om onderdelen te vervangen maar waar ligt de grens?
We hebben er een paar gebouwd tot 260pk die inmiddels alweer een tijd goed lopen. En zoals Erdem aangeeft ervoor zorgen dat het koppel er niet te abrupt inkomt. Enige nadeel is dat ook de 150pk bak ineens heel "kort" aanvoelt.

Jos.
Komt mijn 6 bak ombouw misschien toch goed van pas 😂
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door jos_br »

Erdem50 schreef: 27 aug 2020, 21:40
jos_br schreef: 27 aug 2020, 21:38
jan2009 schreef: 26 aug 2020, 17:48 Hoeveel reserve heeft zo,n motorblok eigenlijk nog als je naar 200 PK wil ?

Als monteur doe je er waarschijnlijk niet moeilijk over om onderdelen te vervangen maar waar ligt de grens?
We hebben er een paar gebouwd tot 260pk die inmiddels alweer een tijd goed lopen. En zoals Erdem aangeeft ervoor zorgen dat het koppel er niet te abrupt inkomt. Enige nadeel is dat ook de 150pk bak ineens heel "kort" aanvoelt.

Jos.
Komt mijn 6 bak ombouw misschien toch goed van pas 😂
+100! :yes

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door sgsdebruijn »

jos_br schreef: 27 aug 2020, 21:38
jan2009 schreef: 26 aug 2020, 17:48 Hoeveel reserve heeft zo,n motorblok eigenlijk nog als je naar 200 PK wil ?

Als monteur doe je er waarschijnlijk niet moeilijk over om onderdelen te vervangen maar waar ligt de grens?
We hebben er een paar gebouwd tot 260pk die inmiddels alweer een tijd goed lopen. En zoals Erdem aangeeft ervoor zorgen dat het koppel er niet te abrupt inkomt. Enige nadeel is dat ook de 150pk bak ineens heel "kort" aanvoelt.

Jos.
Ik zit nu aan net geen 200pk en ruim 400nm met een ACV (AFK) bak, de eerste versnellingen zijn idd kort. Mijn theorie is dat dat wel prettig is voor het 2MV tov de langere AXG (DQR) bak.

Wat zetten jullie allemaal in Jos om zoveel vermogen te realiseren?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

Even een tussendoortje: mijn 20mm stabi vervangen voor een 28mm exemplaar 😍

De 20mm is te koop incl de benodigde beugels en klemmen 😉
Bijlagen
219DF2B6-E792-465B-9246-351381B45F25.jpeg
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door J vd Pal »

NICE!! Een nieuwe gevonden ergens?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Snautzer »

Hoi Erdem , wat zou je er voor vragen?
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

J vd Pal schreef: 01 sep 2020, 15:50 NICE!! Een nieuwe gevonden ergens?
Deze stabi zat onder een bus die ik aan het demonteren ben :jumpklap

Ondertussen compleet met alle onderdelen:
-verse turbo
-nozzles zijn ingebouwd en afgesteld
-nieuwe slangen voor mijn externe oliekoeler
-nieuwe thermostaat voor de oliekoeler, 90gr ipv 80gr
-3 bar MAP sensor.
-en een berg slangen en pakkingen

Ga ook wat extra’s doen als ik toch bezig ben:
-elektrische waterpomp vervangen
-D4WS standkachel vervangen voor een D5WS

Plan is volgend weekend een groot deel in te bouwen maar eerst gaan we dit weekend even kamperen 3 dagen.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Multivan ombouw naar California

Bericht door Erdem50 »

De turbo en de nozzles
Bijlagen
4765D48C-A7F5-43B1-849D-A7F671BE4EF7.jpeg
E8F92913-E096-4BDD-B9E5-0F4AFA57BF72.jpeg
8A2F0FBC-16F2-416F-9410-EF5684E01C3F.jpeg
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Plaats reactie