Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zwarte T4 met veel werk

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

In opvolging van mijn draadje bij “Even voorstellen”, hier het projectdeel van de door mij pas aangekochte T4.

Zoals al gezegd betreft dit een zwarte T4 uit 1998 met 102PK TDI blok en dubbele cabine.
Het interieur is volledig uitgeleefd en de technische staat is ook niet al te goed te noemen.

Vandaag heb ik de bus vanuit Epe naar mijn garage in Amerongen gebracht waar de technische staat verder zal beoordeeld worden en in orde worden gebracht. Bij de aankoop remde de auto slecht echter ging hij op wonderbaarlijke wijze onderweg naar Amerongen steeds beter remmen, waarschijnlijk door dat de auto vanaf maart stil had gestaan.

Aangekomen bij de garage heb ik samen met de monteur een proefritje gemaakt, hier uit komt het volgende naar voren:
Zoals ik al dacht is de bak niet geheel in goede staat (synchronisatie ringen tussen de 3e en 4e versnelling), zijn de koppelingsplaten nog goed maar zitten er aan te komen, de drukgroep wel in orde. Volgens de monteur kan ik nog wel even met deze bak blijven rijden en is revisie op den duur wel nodig maar niet direct. Zijn advies is dan ook om de olie te wisselen en hier een toevoeging bij te doen. Dus nog even doorrijden met de bak, mocht de bus mij dan toch niet bevallen dan heb ik er in ieder geval niet te veel kosten aan gehad.
Het trillen van de bus word waarschijnlijk veroorzaakt door een kromme velg, de velgen zullen er worden afgehaald om nader te inspecteren.
Ook de remmen worden nog even na gelopen.
Aan de plek in de onderdorpel is nog niet direct te beoordelen of het laswerk word. Afgesproken is dat ik deze zelf eerst even kaal schuur om te kijken of ik deze een anti roestbehandeling gaat geven en spuit, of dat ik toch voor vervanging ga.
Daarnaast is er even naar de staat van de distributieriem gekeken. Er blijkt een stikker te zitten waar op staat dat deze bij 240.000 km is vervangen, de bus heeft nu 319.000 weg dus vervanging zou aan de hand van de km nog wel even kunnen wachten. Echter is de riem wel 7 jaar geleden vervangen dus vrij oud, ik heb er dus voor gekozen om de riem voor de zekerheid direct te vervangen.
Ook de accu zal worden doorgemeten aangezien de bus bij het bezichtigen leeg stond.
Daarnaast zullen de vloeistoffen worden vervangen en krijgt hij een grote beurt.
Het gerammel van de uitlaat word op de brug nog even nader onderzocht.
Verrassend blijken er wel ramen te zitten in de achterdeuren, echter zijn deze zwart gespoten dus lijken op platen. Het valt dus nog even te bezien of ik de ramen schoonmaak, er nieuwe ramen in zet of er platen inlas.

Zover dus de conclusies van vandaag.
Bijlagen
IMG_5737.JPG
IMG_5737.JPG (29.14 KiB) 3072 keer bekeken
IMG_5735.JPG
IMG_5735.JPG (31.55 KiB) 3072 keer bekeken
IMG_5729.JPG
IMG_5729.JPG (28.42 KiB) 3072 keer bekeken
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

jan2009 schreef:Altijd leuk om een nieuw Projekt te volgen.
Wist je dat de foto,s 256 kbyte groot mogen zijn .
Dat toont net wat meer.

:T44EVER
Ik had het gelezen, ik had ze enkel iets te veel verkleind. Ook de foto die ik nu zal posten hadden nog wat groter gemogen, volgende keer beter.

Maar goed.
Gisteren heb ik het bericht gekregen dat de bus klaar was, enkel moeten de nieuwe banden nog geleverd, gemonteerd en uitgelijnd worden.
Na het testen van de velgen bleken deze in orde, het probleem moet dus ergens anders vandaan komen. Dit bleek van de stuurkogels en de fuseekogels vandaan te komen. Deze zijn dus vervangen en samen met ik dacht de as-hoezen/rubbers??
Daarnaast zijn de remmen na gelopen, nieuwe remblokken en ABS-ring gemonteerd. Helaas kwam het met de bak niet goed door hier een toevoeging in te doen, deze is dus ook inmiddels vervangen. Besloten is om met de distributie nog even te wachten, deze zag er nog goed uit dus wordt bij de volgende beurt meegenomen. De accu bleek in orde, was enkel leeg bij bezichtiging en blijf nu gewoon vol dus kan gewoon blijven zitten.

Vandaag ben ik dus op pad gegaan voor de radio/navigatie. Dit is een 1 Din systeem met klapscherm geworden van het merk Zendai, dit is een budget merk maar gewoon functioneel. Ik heb gekozen voor navigatiekaarten van volledig Europa aangezien ik weleens in Oost-Europa op vakantie ga. Daarnaast bezit deze radio/navigatie TMC, CD/DVD, Bluetooth carkit en kan via Bluetooth muziek afspelen van een smartphone. Daarnaast is er gelijk een achteruitrijcamera bij gekocht aangezien dit op mijn vorige bus ook zat en ik dit toch wel fijn vind. Thuis heb ik de boel uitgepakt om te kijken hou het een en ander moet worden aangesloten en wat voor materiaal hier voor nodig is.
Bijlagen
IMG_5926.JPG
IMG_5925.JPG
IMG_5923.JPG
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

21-07-2015

Vandaag de tijd gevonden om de bus op te halen, daarna gelijk aan het werk. De aangekochte radio/navigatie moet er dan ook gelijk in, ik heb een carkit en navigatie nodig voor me werk dus dat moet als eerst in orde komen.

Nu wist ik dat de bedrading niet geheel netjes was dus heb ik 2 ISO stekkers gekocht die er aan gesoldeerd moeten worden.
Vol goede moet het dashboard er af getrokken om goed bij de bedrading te kunnen om te solderen. Toen schrok ik even, de bedrading is een grote chaos, dashboard delen zijn veranderd/omgebouwd op en wijze waar de tranen van in je ogen schieten en de verwarming uitgang aan de onderkant is geconstrueerd met pvc-pijp en ducktape.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geluk bij een ongeluk zaten er in het dashboard wel 2 bruikbare pioneer speakers, enkel was het soldeer werk niet om naar huis te schrijven (morgen dus gelijk mee nemen met solderen). In de portieren zaten wel rooster en sparingen voor speakers maar de speakers en zelfs de bedrading ontbrak. Deze gaten ga ik dus dicht maken aangezien ik eerst een tweeter in het dashboard en laag/midden speakers in de portieren zal plaatsen, de 2-weg pioneer speakers voldoen echter prima.
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast veel uitzoekwerk in de bedrading, deze worden tijdelijk even van een labeltje van schilderstape voorzien.
Afbeelding

De antenne op het dak is waarschijnlijk bevestigd zonder het geboorde gat tegen roest te behandelen dat op deze plek het dak ik doorgerot, resultaat water in het paneel van de interieurverlichting.
Afbeelding

In de avond nog wat uitdokteren hoe de bedrading in elkaar zit en hoe het dashboard te repareren is was de dag helaas om.
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

22-07-2015

Vandaag na het oppassen op de kinderen aangezien de vrouw een ochtenddienst had op weg naar een toeleverancier voor autoschadeherstelbedrijven om 2 componentenlijm te halen voor ABS bumpers, hiermee ga ik het dashboard herstellen. Zo goed als het gaat de boel gerepareerd met dit goedje. En ja een nieuw dashboard is natuurlijk beter maar ik had geen zin en tijd om hier naar op zoek te gaan. Indien er bepaalde delen nu los moeten zal je sommige verlijmingen met een dremel moeten doorhalen, maar als het goed is kan de boel blijven zitten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierna is het soldeerwerk aan de beurt, alle gesoldeerde delen worden netjes met een krimpkousje afgedekt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna testen, draden doortrekken naar achter voor de achteruitrijcamera en de camera monteren.
Afbeelding

Helaas ben ik vergeten een foto van de gemonteerde camera te maken, als ik het niet vergeet zal ik deze nog maken.
Laatst gewijzigd door ficom op 23 jul 2015, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door Harry 341 »

Ik heb nog wel een interieurverlichting liggen met leeslamp en vertraging..PB me maar even..
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

Harry 341 schreef:Ik heb nog wel een interieurverlichting liggen met leeslamp en vertraging..PB me maar even..
Grt.Harry
Bedankt voor het meedenken maar ik wacht hier even mee af, het lijkt na vandaag de interieurverlichtingsunit onderhanden te hebben genomen weer te werken. De lichten branden, enkel brand de verlichting niet in de stand deur open. Ik vermoed dat dit echter niet aan de unit ligt maar aan de bedrading of een relais ergens. Ik meet op 2 draden en spanning maar op de 3e niet, de rest van de interieurverlichting brand ook niet in de stand deur open dus vermoed dat het probleem elders zit.

23-07-2015

Vandaag na de nodige inkopen te hebben gedaan weer verder met de bus, zoals gisteren belooft een foto van de camera.
Afbeelding

Nu is de bedrading van de camera aan de beurt, dit is iets aangepast wat standaard gebruikelijk is. Normaal gaat de camera in werking zodra de achteruit is ingeschakeld. In het dashboard komt echter een schakelaar met de keuze mogelijkheden, camera aan bij achteruit versnelling of camera aan. Vanaf de achterruitrijverlichting loopt een draad naar een aan/aan
schakelaar in het dashboard, aan de andere zijde van de schakelaar zit de plus van de radio aan gesloten. vanaf deze schakelaar loop de stroom weer via een draad naar de voeding van de camera en de meld draad van de radio.
Afbeelding

Ook de afdeklijst van de kentekenplaatverlichting word pas gemaakt voor de camera, later komt er nog een rubber tussen de lijst en de camera.
Afbeelding

Naast de schakelaar voor de camera komt er een tweede schakelaar voor het afspelen voor DVD's, De radio heeft namelijk een melddraad vanaf de handrem, op deze manier kunnen er enkel DVD's worden afgespeeld als de auto stil staat. Leuk maar ik heb de DVD juist om de kinderen onderweg te vermaken, de tweede schakelaar speelt dus voor handrem. De schakelaars worden ingebouwd in de afdekkapjes, kapjes worden gerepareerd zo nodig, de bedrading voor gewerkt en de schakelaars aangesloten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna is het inbouwen van een nieuwe raamantenne aan de beurt, de oude word verwijderd en het gat tijdelijk even afgetapt met ducktape.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna is de Gps-antenne aan aan de beurt en word de radio ingebouwd. De dashboard panelen teruggeplaatst en de gerepareerde interieurverlichtingsunit getest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

24-07-2015

Vandaag het smoezelige interieur zo goed als mogelijk gereinigd en ik moet zeggen dat na 2 goede stofzuigbeurten, 2 bussen interieurreiniger en 2 bussen cockpitspray en interieur aardig opknapt. Echter blijft er op het dashboard op sommige plekken een witte waas zichtbaar, of dit nu komt omdat ik het niet goed gereinigd heb, ik de cockpitspray niet goed verwerkt heb of dat het gewoon niet weg te krijgen is weet ik niet. De volgende keer maar nog eens proberen of ik het weg krijg. Daarnaast de rubbers ingespoten met siliconespray en het stuur voorzien van een leren hoes. De mattenset die ik bij de action heb gekocht voor de bus past helaas niet helemaal goed, tijdelijk zorgt hij er in ieder geval voor dat de bekleding daar onder beschermt blijft.

25-07-2015

Aangezien de stand deur open van de interieur verlichting niet werkt heb ik via elsawin opgezocht hoe de schakeling nu in elkaar zit.
Afbeelding

Ik had via zoekwerk met google vernomen dat de bruin/witte bij de achterdeur aan de massa zit. Nu vind ik daar op het massapunt wel 2 bruin/witte draden maar ik heb zo het vermoeden dat deze naar de trekhaak lopen, ze gaan bij de lichtunits naar beneden terwijl het mij zo lijkt dat ze naar boven moeten lopen. Daarna maar even de schakelaar van de schuifdeur er uitgehaald om te kijken of ik daar een bruin/witte draad tegen kom. Vreemd genoeg zit er aan de schakelaar maar 1 bruin/witte draad, als ik deze door meet naar de massa dan geef deze een waarde van 0 ohm. Een tweede draad voor de schakelaar is niet te bekennen. Helaas waait het te hard om de hemel los te maken, de deuren slaan door de wind steeds dicht. Ik heb dus maar besloten om dit karwei uit te stellen totdat het weer wat gunstiger is. Toen ik echter in de laadruimte de schakelaar in de stand deur open zetten ging het licht daar wel branden, ook de verlichting in de dubbele cabine blijkt te branden met de achter open. Enkel de verlichting voor in brand weer niet met de achterdeur open. Het gaat mij dus nog wel even wat speurwerk kosten om de problemen op de lossen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

26-07-2015

Vandaag ben in verder gegaan met de interieur verlichting. Vrijdag had ik PB van Multivan Generation gehad met de tip eens te kijken naar de schakelaars, mijn dank hier voor. Nu was is gister zonder deze PB opgemerkt te hebben daar al mee bezig geweest, echter maakte ik fout om de bruin/witte draad door te meten met de achterdeur open, ik ging er namelijk vanuit dat er een massa probleem was. Maar als de achterdeur open staat en dan de verlichting werkt, betekend het dat de schakelaar van de achterdeur wel goed is. Om deze reden lag logischerwijs de bruin/witte draad bij de schuifdeur ook aan de massa waardoor ik 0 ohm had gemeten. Na logische na te denken kon het zo wel eens zijn dat de schakelaar voor voor de massa zorgt, wat ook zo is. Ik heb de contacten van de schakelaar schoon gemaakt wat er voor zorgde dat de verlichting dus ook op de schuifdeur werkte. Hierna de twee voorportieren gedaan wat er voor zorgde dat de verlichting ook aan ging bij deze twee portieren. Echter bleef het lampje voor in uit, er moest dus nog een probleem zitten in de interieurverlichtingsunit voor in. Deze dus opnieuw nagekeken te hebben bleken er twee banen op de print kapot, deze met twee draadbruggen hersteld waarna ook deze verlichting weer werkt.
Afbeelding

Vanavond is de bedoeling om nog wat kunstleer voor het interieur te bestellen, om deze reden een schets van de portieren gemaakt. Omdat ik toch bezig was heb ik de schets van de buitenzijde ook maar direct gemaakt. Aangezien mijn bedrijfskleuren zwart/orange/lichtblauw zijn worden deze gebruikt voor de bus. Het stoffen deel van het portier zal worden bekleed met orange kunstleder en de portier vakken en handgreep met zwart leder. Buiten worden de spiegels, velgen, handgrepen e.d. in de orange plasticdip gezet. De achterruiten worden beplakt met orange carwrap folie en de ruitenwisser verwijdert.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

Ondertussen in de week van 27 juli t/m 2 augustus

Tijdelijk even wat maken om mijn CO2 fles vast te kunnen maken, de betimmering van de laatruimte komt later.
Afbeelding

Het verwijderen van de verf van de achterramen
Afbeelding

Bekleden van deurpanelen en het spuiten van de handgrepen(de lederen bekleding is niet helemaal zo goed gelukt als ik graag zal willen, misschien in de toekomst nog maar eens door een prof laten doen)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Speakers in de dubbelcabine geplaatst
Afbeelding

Alarm inbouwen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

02-08-2015

Vandaag het raam van het tussenschot in de dubbele cabine verwijderd en deze afgetimmerd, tevens de 2 gaten van woofers dichtgemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast heb ik het ruitenwissermechanisme uit de achterdeuren verwijderd, ruitenwissers zijn overbodig aangezien de ruiten geblindeerd zijn. Daarnaast wil ik de achterruiten beletteren, de ruitenwissers zitten daar bij dan in de weg. Enkel moet ik nog even kijken hoe ik er voor kan zorgen dat de ruitensproeiers achter niet meer kunnen werken. Aangezien de slangetjes losgekoppeld in de achterdeuren zitten zullen de deuren vollopen indien de achtersproeiers zullen worden aangezet.
Afbeelding

03-08-2015

Vandaag ben ik aan de buitenzijde van de bus begonnen, eerst even een ritje naar CROP in Rotterdam om de lakkleur te laten meten. De plaatsen met schades heb ik gemankeerd met een witte viltstift zodat ik straks niets overslaat. Daarna de schuurschijf in de slijptol om het roest weg te slijpen, de sitebar aan de rechterzijde heb ik even verwijderd om er bij te kunnen. Na het slijpwerk de kalen delen in de roestomvormer gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door Pascal-141 »

ficom schreef:02-08-2015


Daarnaast heb ik het ruitenwissermechanisme uit de achterdeuren verwijderd, ruitenwissers zijn overbodig aangezien de ruiten geblindeerd zijn. Daarnaast wil ik de achterruiten beletteren, de ruitenwissers zitten daar bij dan in de weg. Enkel moet ik nog even kijken hoe ik er voor kan zorgen dat de ruitensproeiers achter niet meer kunnen werken. Aangezien de slangetjes losgekoppeld in de achterdeuren zitten zullen de deuren vollopen indien de achtersproeiers zullen worden aangezet.
Vooraan in de motorruimte heb je het pompje in de ruitensproeierbak zitten . Dat heeft nu 2 slangaansluitingen , pompje eruit halen en vervangen door een pompje met 1 aansluiting , da's de makkelijkste oplossing. :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door Multivan Generation »

Of pompje laten zitten en slangetje ook en er een omgekeerd Y-stukje er tussen richting voorruit sproeiers :knipoog
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

Pascal-141 schreef: Vooraan in de motorruimte heb je het pompje in de ruitensproeierbak zitten . Dat heeft nu 2 slangaansluitingen , pompje eruit halen en vervangen door een pompje met 1 aansluiting , da's de makkelijkste oplossing. :knipoog
Multivan Generation schreef: Of pompje laten zitten en slangetje ook en er een omgekeerd Y-stukje er tussen richting voorruit sproeiers :knipoog
Meerderde opties dus, ik ga van de week eens kijken welke van de 2 het gaat worden :toppie

4-8-2015

Vandaag weer een productieve dag aangezien ik verder ga met het werk van gisteren, maar eerst even een Nokia carkit geïnstalleerd. Helaas gaat het navigatiescherm van de radio uit als er een telefoontje binnen kom, en dat is tijdens mijn werk nog wel eens het geval. Dit moet ik niet hebben dus heb naast de radio nu een losse carkit. Ook de radio even gedemonteerd en terug gestuurd naar de leverancier aangezien de TMC niet werkt, hopelijk is de radio voor volgende week terug aangezien ik dan aan het werk moet.

Daarna met de hand begonnen met schuren maar dat was ik al gouw zat dus op naar de gamma voor een excentrische schuurmachine. Hiermee het schuurwerk hervat.
Afbeelding

Plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren en nog eens schuren :nuts :bonk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

He He., op de valreep nog even een laagje spuitplamuur op de ijzeren delen net voor dat het donker word, ik wil natuurlijk niet dat de boel weer gaat roesten. Helaas daardoor geen tijd gehad om de boel af te plakken, resultaat is dus een hoop overspray op de auto. Morgen maar eens kijken of ik de overspray nog weg krijg met uitspuitverdunner en een doekje.
Afbeelding

Daarnaast een vervelende ontdekking gedaan, de spuitplamuur geeft een vreemde reactie op de BRUNOX roestomvormer. Het lijkt wel of de spuitplamuur op natten delen gespoten is, op het plamuur houd hij wel dus water is het niet. Mocht iemand weten hoe dit komt op op te lossen is dan hoor ik dat graag, de gebruikte spuitplamuur is 1K van Spraymax.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

5-8-2015

Aangezien de spuitplamuur gisteren een rare reactie gaf moet een groot deel er weer af geschuurd worden, geplamuurd, geschuurd en weer op nieuw in de spuitplamuur worden gezet.
Afbeelding

Ondertussen de achterbumper er af gehaald, maar nu blijkt dat de binnenbumper helemaal verrot is. Bij Amers maar een nieuwe besteld aan de hand van het PON bestelnummer hier vermeld op het forum.
Afbeelding

Helaas gaf de spuitplamuur weer het zelfde probleem aangezien de te spuiten plek op deze manier steeds groter word besluit ik de boel maar alvast in zijn geheel in te pakken en morgen weer de boel opnieuw schuren :bonk
Afbeelding
Afbeelding

6-8-2015
Vandaag weer in de spuitplamuur met weer het zelfde resultaat :ie
Dan maar naar een andere verfleverancier om daar spuitplamuur te halen en eens proberen, gelukkig pakt deze spuitplamuur wel. Gelijk even langs Amers om de binnenbumper op te halen, er zijn er btw nu nog 17 voorradig bij PON. Nu de boel waterproof opschuren van 400 via 800 naar 1200 en de boel in de eerste hoogglans zwarte spuitlak zetten, grrrr de verfleverancier heeft 2K i.p.v. de bestelde 1K spuitlak geleverd. Daarna de 1K metallic er op spuiten en de 1K blanke lak.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas waait het eigenlijk te hard en is het te warm waardoor ik de blanke lak niet netjes heb kunnen spuiten, daardoor zit er nu niet een egale blanke lak op de auto. Aangezien de blanke lak daardoor nu op is hoop ik dat ik de boel met uitpoetsen nog goed krijg. Daarnaast werkte de uitspuitlak voor het 1K verfsysteem niet goed op de 2K lak waardoor ik op sommige plekken de overgangen licht moet opschuren en op nieuw moet uitspuiten.

De oude binnenbumper zit helaas te vast waardoor de slijptol er in moet, helaas is het nu te laat om deze klus qua lawaai nog te klaren. Morgen dus de binnenbumper monteren en de bumpers spuiten.
Gebruikersavatar
ficom
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 jun 2015, 11:27
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Zwarte T4 met veel werk

Bericht door ficom »

7-8-2015

Vandaag de nieuwe binnenbumper gemonteerd en het spuitwerk aan de bummpers af gemaakt.
Gelukkig vandaag wat minder wind waardoor de blanke lak op de voorbumper iets beter is en op de achterbumper goed.
Daarnaast het lakwerk van gisteren opnieuw uitgespoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond de bus even wassen en misschien nog wat schuren en afplakken om morgen de blanke lak op de zijkant opnieuw te spuiten morgen. De bedoeling is om dan de bus te draaien zodat hij uit de wind staat.
Plaats reactie