Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

01-08-18 nieuwe lading EGR vervangers

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
black bulli

Re: EGR vervanger hier, EGR vervanger daar...gaan we weer

Bericht door black bulli » di mei 03, 2016 18:06

Snautzer schreef:
powerpiep schreef:Hey erdem, kan ik bij jou ook alleen egr pakkingen en plaatjes bestellen?
Als je je naam eer aandoet powerpiep kan ik je aanraden het gehele zaakje te nemen. Het scheelt echt. Dan maar even doorsparen.
Erg knap dat je bij powerpiep in z'n portemonnee kunt kijken, hoewel je avantar afbeelding anders zou vermoeden.....
Zet af en toe de stilte eens wat harder

powerpiep
Contacteer:

Bericht door powerpiep » di mei 03, 2016 19:42

Snautzer schreef:
powerpiep schreef:Hey erdem, kan ik bij jou ook alleen egr pakkingen en plaatjes bestellen?
Als ik nog een EGR had deed ik het direct :knipoog
Maar die is er al lang af.
Het ding is nu dat ik mijn volvo spruitstuk iets mooier wil maken en er nu een heel lelijk plaatje (met vastgelaste moeren) op zit...
Plaatjes kan ik ook gewoon zelf maken, maar de pakkingen niet.
Daarom.
Als je echt verschil wilt voelen kan ik je aan aanraden een dikke IC er onder te frotten:
Afbeelding
:zwaai
Laatst gewijzigd door powerpiep op di mei 03, 2016 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
'TETANUS' een T4 2.5 TDi, een beetje veel aangepast:
Project Off-Road style: viewtopic.php?f=12&t=46993

Snautzer

Bericht door Snautzer » di mei 03, 2016 20:03

bluebird schreef:
Snautzer schreef:
Als je je naam eer aandoet powerpiep kan ik je aanraden het gehele zaakje te nemen. Het scheelt echt. Dan maar even doorsparen.
Erg knap dat je bij powerpiep in z'n portemonnee kunt kijken, hoewel je avantar afbeelding anders zou vermoeden.....
Slaat dat nu weer op?
Wv1 tm 3

powerpiep
Contacteer:

Bericht door powerpiep » di mei 03, 2016 20:29

Snautzer schreef:
bluebird schreef:
Snautzer schreef: Als je je naam eer aandoet powerpiep kan ik je aanraden het gehele zaakje te nemen. Het scheelt echt. Dan maar even doorsparen.
Slaat dat nu weer op?
:peace
'TETANUS' een T4 2.5 TDi, een beetje veel aangepast:
Project Off-Road style: viewtopic.php?f=12&t=46993

Koffiekar

Bericht door Koffiekar » di mei 24, 2016 21:37

Dag Erdem, ik heb een T5 uit 2005 en ben wel in voor zo'n EGR vervanger het is een 86 pk motor, zelf inbouwen zie ik echt niet zitten, dat zou waarschijnlijk resulteren in een niet meer functionerende tuut, wil je er graag voor betalen als je dit voor me zou kunnen verrichten.

Waarom een vervanger? We hebben steeds meer hikken stotteren van de motor, daar worden we (ik) knettergek van, de dealer zegt dat het wel mee zal vallen, maar daar ben ik al aardig genaaid, als dat dan toch moet, dan liever door een leuke mevrouw. ;-)

Met vriendelijke groet,
Aad

Afbeelding

Erdem50

Bericht door Erdem50 » di mei 24, 2016 23:00

Hoi!

Bij een T5 moet er volgens mij nog een software aanpassing plaatsvinden. We hebben het voor een T5 nog nooit gebouwd. Voorlopig ivm privé drukte zie ik geen kans om me daarin te verdiepen helaas.

Lijkt me wel mogelijk om een plaatje te monteren ipv een vervanger en softwarematig uit te laten zetten, kijken of je probleem dan opgelost is.
T4 California Generation 2.5TDI 182pk/362nm
Passat variant W8
Golf 3 VR6 3.0C
Golf 2 Country
Golf 1

Koffiekar

Bericht door Koffiekar » di mei 24, 2016 23:20

Jammer, ik kijk even verder, er zat wel ergens in verwegnistan iets, zag ik op Google = Groningen, ben zelf woonachtig in het Westland, die hadden het over slechts 399 ex, als daar nou ook gelijk een onderhoudsbeurt bij zou zitten?!

Sjoerds

Bericht door Sjoerds » za jul 02, 2016 9:43

Nog even een vraagje. Moet je beide vacuumslangen afsluiten/dicht maken? En dan ook die aansluiting op de intercooler afdoppen? (102 pk tdi)

Koffiekar

Bericht door Koffiekar » za jul 02, 2016 18:19

Koffiekar schreef:Dag Erdem, ik heb een T5 uit 2005 en ben wel in voor zo'n EGR vervanger het is een 86 pk motor, zelf inbouwen zie ik echt niet zitten, dat zou waarschijnlijk resulteren in een niet meer functionerende tuut, wil je er graag voor betalen als je dit voor me zou kunnen verrichten.

Waarom een vervanger? We hebben steeds meer hikken stotteren van de motor, daar worden we (ik) knettergek van, de dealer zegt dat het wel mee zal vallen, maar daar ben ik al aardig genaaid, als dat dan toch moet, dan liever door een leuke mevrouw. ;-)

Met vriendelijke groet,
Aad
Ik heb voorlopig even de vacuumslang die naar de EGR ging afgedopt en het stotteren is weg, alleen de EGR is zo vervuilt dat die zo goed als verstopt lijkt te zijn, bijna niet boven de 100 is te komen, is dat dan "Noodloop"? Ben bij een niet VW garage geweest en die zeggen bij het proberen uit te lezen, dat eer soort van Motortje in het display moet staan anders kunnen ze hem niet goed uitlezen, het lijkt mij wat vreemd er staat namelijk in de gebruiksaanwijzing dat het "motortje" een aanduiding van het uitlaatgas-waarschuwingslampje en als dat lampje niet aangaat bij het starten van de motor, als het evt defect zou zijn dat lampje dat er dan een weet ik veel, dat er dan een onderbreking in het meldingscircuit zou plaats vinden??!
Nu zit er in de Uitlaat geen roetfilter of kat (hoor niks mauwen), nu zijn ze bij die zaak wel zo welwillend een andere EGR in te bouwen als ik die zelf mee zou brengen en dan maar gelijk zo'n plaatje ertussen laten zetten om de verdergaande verontreiniging te voorkomen er zit nu 240.000 km op en wil hem liefst nog wel zoiets mee laten gaan, misschien een warrig verhaal maar . . . misschien is hier iets zinnigs van te maken.

Groet, Aad

Afbeelding

Lexajax

Bericht door Lexajax » zo jul 24, 2016 19:25

Beste VW drivers,

Wat is het voordeel, maar ook eventueel een nadeel om de EGR-klep te vervangen/verwijderen?
Betreft een VW T4 2.5 TDI 102pk bwj.2002.

Ook wil ik een chip-tuning laten uitvoeren (±32pk meer)
Voornamelijk om meer koppel te hebben en om nog zuiniger te rijden.
(Ik rij toch mooi een dikke 1100km met een tankje diesel.)Ben zeker geen hardrijder.
De chip-tuning wilde ik laten uitvoeren bij Tunex.nl in s'Heerenberg,hebben toch een leuke prijs hiervoor.
Heeft iemand ervaring met dit Tuning-bedrijf?

Is het verantwoord/slim om zowel de EGR-klep te vervangen/verwijderen EN een chip-tuning uit te voeren?
ik hoor graag jullie ervaringen/opmerkingen,

grt, Lex :T44EVER :ikrij

Lexajax

Bericht door Lexajax » zo jul 24, 2016 19:26

Beste VW drivers,

Wat is het voordeel, maar ook eventueel een nadeel om de EGR-klep te vervangen/verwijderen?
Betreft een VW T4 2.5 TDI 102pk bwj.2002.

Ook wil ik een chip-tuning laten uitvoeren (±32pk meer)
Voornamelijk om meer koppel te hebben en om nog zuiniger te rijden.
(Ik rij toch mooi een dikke 1100km met een tankje diesel.)Ben zeker geen hardrijder.
De chip-tuning wilde ik laten uitvoeren bij Tunex.nl in s'Heerenberg,hebben toch een leuke prijs hiervoor.
Heeft iemand ervaring met dit Tuning-bedrijf?

Is het verantwoord/slim om zowel de EGR-klep te vervangen/verwijderen EN een chip-tuning uit te voeren?
ik hoor graag jullie ervaringen/opmerkingen,

grt, Lex :T44EVER :ikrij

kikker

Bericht door kikker » wo jul 27, 2016 19:36

Het grote voordeel is. Dat je uitlaatgassen niet nog een keer door de motor gaan. Dus je schonere lucht je motor in krijgt en daardoor beter presteert. Door de egr vervanger zit de egr klep niet meer in je inlaat systeem. Ook al staat die open. Dan houdt die nog je flow tegen. Is misschien niet veel. Maar je merkt het verschil zeker.

Ik zou even zoeken naar ervaringen van tunex hier. Er zit een zoekgedeelte op het forum. Kijk niet alleen naar het geld met chippen. Maar kijk naar een goede tuner. Bijv. Jd engeneer of stuur multivan generation eens een berichtje.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L

chv

Bericht door chv » wo jul 27, 2016 20:46

Ik zeg: ga naar JB autoservice in Dieverbrug. Uitstekende service en ook goede nazorg.
Ik ben super tevreden over wat Jos en zijn mannen met mijn bus hebben gedaan.
Zij werken met chips van JD engineering, het neusje van de VAG zalm.
En, niet onbelangrijk, Jos is ook een weetjeweller :jumpklap
Met vriendelijke groet,

Charles Vos

jappie 10

Bericht door jappie 10 » wo aug 31, 2016 16:35

Hallo Erdem

Ben mijn t4 wat aan het opwaarderen,en als ik dit draadje lees ben ik onder de indruk .
Ben benieuwd of er nog een te koop is ,dan graag.
Ik heb het dan natuurlijk over de Egr klep.
Als ik er eentje op de kop kan tikken zet ik hem waarschijnlijk eerst een tijdje op de schoorsteenmantel.
Laatst gewijzigd door jappie 10 op wo aug 31, 2016 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Snautzer

Bericht door Snautzer » wo aug 31, 2016 17:09

jappie 10 schreef:Hallo Erdmen,
Whoehaha
Wv1 tm 3

Plaats reactie