Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door bvddobb »

En vandaag in de krant: ook niet langer vrij kamperen in Zuid-IJsland (artikel van vandaag). :huilen :politie
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

@Bart/Marga, ik stel jullie tips op prijs maar niet hier. Deze topic is bedoeld om onze voortgang en ontwikkeling te plaatsen van onze Syncro die IJslandproof word.

Petra
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Kort berichtje vanuit IJsland.

Foto1: De zojuist gewassen bus. Goed wassen doen we thuis want dat heeft hier geen zin :zwaai
Foto2: Met zo'n smerige bus rijden we dus rond.


Groetjes, Hans & Petra
Bijlagen
IMG_6006.JPG
IMG_5943.JPG
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 880
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door powerpiep »

Mooi mooi.
Modder en wit gaan wel goed samen :-]
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Beckontheroad »

Hanssyncro schreef: 08 okt 2017, 18:39 Kort berichtje vanuit IJsland.

Foto1: De zojuist gewassen bus. Goed wassen doen we thuis want dat heeft hier geen zin :zwaai
Foto2: Met zo'n smerige bus rijden we dus rond.


Groetjes, Hans & Petra
Wasgelegenheden genoeg anders op IJsland...hoef je t niet voor te laten.
Fijne vakantie verder
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Multivan Generation »

Leuk,
zo'n berichtje tussen door :toppie
Gaat het goed met de bus daar?
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door odorf »

Een flinke doorwading tot de raampjes en hij is weer schoon :toppie

Fijne reis nog!

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Hier in IJsland kun je je auto bijna bij elk tankstation wassen. Je krijgt er alleen flinke krassen van op je auto. Ik, Petra heb ‘m een keer zonder borstel gewassen en echt schoon kreeg ik ‘m niet. We hebben besloten het zo te laten en ‘m thuis weer goed wassen.

We zijn 3 weken geleden vanuit Oost IJsland ( Sydisfjördur waar de boot aankomt) naar het noorden gegaan waar we een walvis safari hebben gedaan (met een stille electrisch boot om hun omgeving niet te verstoren) en hebben de Minke whale en de humpback whale gezien.
Van daaruit naar een oud kerkje dat ik op internet vond. Daarna naar de west Fjorden waar we in een zwembad zaten aan de Noorse Zee en een F weg gereden hebben. F wegen zijn voor offroad voertuigen. Heel bijzonder. Onderweg ook nog een hottub bezocht aan een fjord. Superleuk.

Daarna richting zuiden...en lazen we dat de ringweg in het zuiden op 2 plaatsen gesloten was door de vele regen en de weg beschadigd was. We zijn tot Vik gekomen en kregen het advies via het westen en noorden terug te gaan. Het was nl niet duidelijk hoe lang het zou duren voor deze weer open zou gaan. Zo gezegd zi gedaan en ik baalde best wel. Moeder natuur liet me hetgeen waar ik me het meest op verheugde niet zien. We zijn terug naar het westen gegaan waar we een weg zijn ingeslagen die niet als F weg was aangetekend en hier kwamen we vast te zitten. Zonder telefoonontvangst en ik ben gaan lopen om ontvangst te krijgen. Na een uur lopen kwam ik bij een 15 meter breede rivier uit en moest terug. Even op krachten gekomen want 2 uur lopen met mijn slechte conditie was best pittig. We zijn samen de andere kant op gaan lopen en na pakweg 1 km zagen we een auto met mensen. Ze hebben mij meegenomen om hulp te halen en zo werden we een paar uur later bevrijd door een hele stoere auto.

Na van de schrik te zijn bijgekomen zijn we terug naar het oosten gereisd en toen lazen we dat de rondweg open was voor licht verkeer. Dit was onze kans alsnog naar het zuiden te reizen....helaas liet moeder natuur het ook nu weer niet toe. We reden langs de kust naa beneden met 32 meter per sec wind. In Nederland is dat gelijk aan windkracht 12, orkaanwind. We hebben overnacht op eem camping en de keuze gemaakt het zuiden te laten voor wat het is. We vinden onze veiligheid belangrijker en hebben toen alleen nog korte daguitstapjes gedaan.

Vanavond vertrekt onze boot terug richting Denemarken waar we zaterdagmorgen aankomen. Veel gezien en beleefd en superlieve mensen ontmoet van over de hele wereld.
Groetjes, Petra
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Beckontheroad »

Volgens windfinder mag je nogal wat wind verwachten onderweg
6-8bft
https://www.windy.com/?61.985,1.187,6

En verwachting voor zaterdag:
https://www.windy.com/?2017-10-14-03,61.985,1.187,6

Heb de indruk dat je net voor de storm (45Kn+) passeert rg Dk.

Goede overtocht

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Beckontheroad »

Inmiddels al weer veilig aangeland?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Eindelijk wel. Onze Norrona had motorproblemen en we hebben uren rond gedobberd voor de haven van Hirtshals. De Norrona is nu in Zweden en vaart deze week niet naar IJsland. Zie : http://www.smyrilline.nl/ .

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door LAYCA »

Evengoed een moedige onderneming gaan jullie niet vergeten :yes

Groeten Ineke :zwaai & Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Inderdaad, een avontuur om nooit te vergeten. Mochten jullie btw eens met jullie camper op pad gaan naar Limburg...jullie zijn van harte welkom Ineke en Wim.


Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Beckontheroad »

black bulli schreef: 21 okt 2017, 17:03 Hoi, heb eens naar de prijzen gekeken.... is het ook mogelijk om de overtocht ZONDER hut te boeken?
Heb je ook gekeken hoe lang de boot er over doet...? Dat wil je niet zonder hut. In je bus kun je zeker niet overnachten.
En dan mag je voor een kop koffie €5,00 rekenen, om maar niet over de rest te spreken.

Optie is je bus in een container rg Reykjavik, en dan er achteraan vliegen.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Beckontheroad »

black bulli schreef: 21 okt 2017, 17:51
Beckontheroad schreef: 21 okt 2017, 17:42
black bulli schreef: 21 okt 2017, 17:03 Hoi, heb eens naar de prijzen gekeken.... is het ook mogelijk om de overtocht ZONDER hut te boeken?
Heb je ook gekeken hoe lang de boot er over doet...? Dat wil je niet zonder hut. In je bus kun je zeker niet overnachten.
En dan mag je voor een kop koffie €5,00 rekenen, om maar niet over de rest te spreken.

Optie is je bus in een container rg Reykjavik, en dan er achteraan vliegen.
JB
je weet het dus niet, begrijp ik uit je reactie.
http://www.smyrilline.nl/Files/Billeder ... _17_NL.pdf
Vertrek zaterdag uit DK, stop over van ca 6 uur op de Faeröer/Tórshavn, dinsdag IJsland/ Seyðisfjörður.
Terug is Woe vertrek, zaterdag Dk zonder bezoek aan de FO.
In totaal dus een week op zee, als de motoren het blijven doen, of als je geen storm hebt ( ik bleef 24 uur liggen in Tórshavn vanwege 11bft ZW)
JB

Aanvulling, kan me wel herinneren dat er mensen met bagage en slaapzak aan dek verbleven, maar je moet echt mazzel met het weer hebben dan...
maar dat waren nog geen handvol Spartanen.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie