Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Top! Hier kan ik wat mee. Bedankt voor de link :yes :yes

Dop al gescoord bij de lokale kampeerwinkel en alweer vastgeschroefd en in de camper terug geplaatst.
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Het lijkt alsof er in deze topic niks gebeurd en achter de schermen gebeurd er heel veel.
Onze lichtmetalen velgen zijn van eigenaar gewisseld en het euvel van onze watertank is opgelost.
Ook zijn de onderdelen waarmee we de zandladders willen gaan bevestigen bij verschillende bedrijven besteld.

We gaan de zandladders op deze manier bevestigen: http://www.t4forum.de/wbb3/board19-tech ... ost3144572 zodat ze in de periode dat we ze niet nodig hebben ook van onze bus af kunnen laten en dan is alleen de onderste airline schiene te zien.

Daarvoor hebben we deze gekocht: http://www.kuriershop.de/products/de/ai ... -1471.html en 2 maal http://www.kuriershop.de/products/de/ai ... -1188.html en 2 maal http://www.kuriershop.de/products/de/ai ... -1472.html.
Onze keuze deze in Duitsland te kopen kwam omdat we geen bedrijf in NL vonden die al deze dingen kon leveren.

En de brackets om de zandladders vast te zetten hebben we hier gekocht: http://sandladder.net/other-product/san ... r-bracket/ omdat de zandladders die ook daar weg komen. De gaten in de zandladders komen overeen met de brackets.

Dan maak ik van plat ijzer de bevestiging van de Toprail naar de airline schienen en laat alles poedercoaten. Dit laatste kan pas als ik alles heb.

Morgen gaan we in Duitsland kijken voor een extra velg en dan kan ik daar ook een band voor gaan bestellen.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Oviivo »

Hanssyncro schreef: Onze keuze deze in Duitsland te kopen kwam omdat we geen bedrijf in NL vonden die al deze dingen kon leveren.
Ik heb ooit hier wat besteld, heeft ze ook (NL);

https://www.logistiekconcurrent.nl/ladi ... g/bindrail

Maar duurder dan jouw keuze, volgens mij.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Ik had gezien dat Nederlandse bedrijven ook de cargo rails hadden maar kon nergens zowel de rails als einddoppen en schroeffitting op één plek vinden. Ik zou, als ik het bij diverse bedrijven zou kopen, ook voor elk bedrijf afzonderlijk verzendkosten betalen. Nu heb ik het gewoon allemaal bij één en dat vind ik wel zo prettig. Of het goedkoper is weet ik niet. Ik vond het gemak om alles bij een te kopen belangrijker.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Oviivo »

Dat ken ik. Ik heb van die schroefadapters ook elders besteld (ebay, Duitsland).
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

De velg die we vorige week in Duitsland haalde, heb ik opgeknapt en wacht nu op de band die er nog op moet. Hopelijk word die band eind deze week/begin volgende week geleverd.

Verder hebben we de airline schiene en bouten en doppen binnen en zijn op pad gegaan om iemand te vinden die de airline schiene voor ons wilde poedercoaten. Zoals jullie op de foto kunnen zien is dat inmiddels ook al gebeurd.

Ik heb daarna van plaatstaal 2 staande draagbeugels gemaakt (zijn ook al gepoedercoat) die aan de bovenkant in de Toprail hangen en onderin vast geschroefd zijn in de airline schiene. Nu wachten we op de brackets, die vanuit Hongarije moeten komen, om daarmee de zandladders te kunnen bevestigen aan de dragers. Ook die verwacht ik eind deze week/begin volgende week.
Bijlagen
IMG_4193_blog.jpg
IMG_4168_blog.jpg
IMG_4168_blog.jpg
IMG_4177_blog.jpg
IMG_4185_blog.jpg
IMG_4192_blog.jpg
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
T4Optima
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 okt 2015, 20:14
Locatie: Oudenbosch

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door T4Optima »

Ziet er goed uit Hans. Heel mooi gedaan :yes :yes
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Dank je T4Optima.

Vandaag is de band gekomen. Ik heb 'm gelijk op de velg laten leggen en hiermee kon ik eindelijk de beugel voor dit reservewiel verder afwerken.
Kentekenplaat zit er nu ook op (bewust op de foto weggelaten) en verlichting doet het ook zodat het kenteken ook verlicht zal zijn :yes :yes

Weer iets klaar van mijn to do lijst. Op naar de brackets die ook deze week zouden komen en dan kan ik de zandladders ook aan de bus vastmaken.

2 foto's met iets te veel zon zagen er niet zo duidelijk uit. Ik heb er nu 2 gemaakt en geplaatst met minder zon op de auto (de 2 bovenste foto's).
Bijlagen
IMG_4216_small.jpg
IMG_4215_small.jpg
IMG_4213_small.jpg
IMG_4212_small.jpg
Groetjes, Petra
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

En ook de brackets zijn binnen en eindelijk ook de zandladders op de bus kunnen plaatsen.
Bijlagen
Brackets_small.jpg
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door powerpiep »

Vet.
Echt een stoer busje!
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Dank je Powerpiep.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door bvddobb »

Nog een praktische tip: schroef je kentekenplaten vast. Ze willen er door het getril en gerammel over de wasbordwegen of boj doorwadingen nog wel eens spontaan afvallen, hebben we gemerkt. Da's koud, zoeken in zo'n rivier!
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Bedankt voor de tip!
Groetjes, Petra
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Gobert »

Kun je dat fietsenrek ook niet coaten? Alles is mooi zwart, behalve dat (sowieso toch al lelijke) ding.
Hanssyncro
Berichten: 918
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door Hanssyncro »

Tja, gelukkig zijn we allemaal verschillend. Ons stoort het niet Gobert.
Groetjes, Petra
Plaats reactie