Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
black bulli

Re: Syncro IJsland-proof maken

Bericht door black bulli » za okt 21, 2017 17:03

Hoi, heb eens naar de prijzen gekeken.... is het ook mogelijk om de overtocht ZONDER hut te boeken?

Beckontheroad

Bericht door Beckontheroad » za okt 21, 2017 17:42

black bulli schreef:
za okt 21, 2017 17:03
Hoi, heb eens naar de prijzen gekeken.... is het ook mogelijk om de overtocht ZONDER hut te boeken?
Heb je ook gekeken hoe lang de boot er over doet...? Dat wil je niet zonder hut. In je bus kun je zeker niet overnachten.
En dan mag je voor een kop koffie €5,00 rekenen, om maar niet over de rest te spreken.

Optie is je bus in een container rg Reykjavik, en dan er achteraan vliegen.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--

black bulli

Bericht door black bulli » za okt 21, 2017 17:51

Beckontheroad schreef:
za okt 21, 2017 17:42
black bulli schreef:
Heb je ook gekeken hoe lang de boot er over doet...? Dat wil je niet zonder hut. In je bus kun je zeker niet overnachten.
En dan mag je voor een kop koffie €5,00 rekenen, om maar niet over de rest te spreken.

JB
je weet het dus niet, begrijp ik uit je reactie.

black bulli

Bericht door black bulli » za okt 21, 2017 17:58

2dagen en 2nachten lees ik net , tussenstop Faeröer is dan nog te doen zonder hut. :proost

Beckontheroad

Bericht door Beckontheroad » za okt 21, 2017 18:00

black bulli schreef:
za okt 21, 2017 17:51
Beckontheroad schreef:
za okt 21, 2017 17:42
black bulli schreef:

JB
je weet het dus niet, begrijp ik uit je reactie.
http://www.smyrilline.nl/Files/Billeder ... _17_NL.pdf
Vertrek zaterdag uit DK, stop over van ca 6 uur op de Faeröer/Tórshavn, dinsdag IJsland/ Seyðisfjörður.
Terug is Woe vertrek, zaterdag Dk zonder bezoek aan de FO.
In totaal dus een week op zee, als de motoren het blijven doen, of als je geen storm hebt ( ik bleef 24 uur liggen in Tórshavn vanwege 11bft ZW)
JB

Aanvulling, kan me wel herinneren dat er mensen met bagage en slaapzak aan dek verbleven, maar je moet echt mazzel met het weer hebben dan...
maar dat waren nog geen handvol Spartanen.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--

Hanssyncro

Bericht door Hanssyncro » za okt 21, 2017 18:45

black bulli schreef:
za okt 21, 2017 17:58
2dagen en 2nachten lees ik net , tussenstop Faeröer is dan nog te doen zonder hut. :proost
2 dagen en 3 nachten en zonder bed/slaapplek in een van de hutten of couchette mag je niet mee. Zowel de heen als terugreis doe je de Farao Eilanden aan. De heenreis op maandagochtend van 05.00 uur tot 14.00 uur en op de terugreis van donderdag 15.00 tot 21.00 uur. (deze tijden zijn de boordtijden=Farao tijd)

Vertrek vanaf Hirtshals Denemarken: zat om 15.00 uur, vertrek vanuit Seydisfjordur op woensdag om 20.00 uur.

Als je de prijs laag wilt houden kies dan voor slapen in een couchette (slaap je mogelijk met 8 anderen in een soort van hut) zonder comfort. Je deelt met hun de wc en douche, stroom heb je daar niet om bijv je telefoon op te laden. Kies je voor een wat duurdere optie kies je een binnenhut. Iets duurder zijn de hutten met raam en dan heb je ook verschillende hutten die steeds luxer zijn. Eten kun je ook zelf meenemen aan boord al is het al een hele rugzak met je toiletspulletjes, kleding, jas en ga zo maar even door. Succes met je keuze.
Groetjes, Petra

VW T4 Syncro TDI Camper
Onze topic waarin de vorderingen staan en wij 'm IJslandproof maakte:
viewtopic.php?f=12&t=52556

black bulli

Bericht door black bulli » za okt 21, 2017 19:20

Weet ff voldoende thnx

LAYCA

Bericht door LAYCA » za okt 21, 2017 23:28

Hanssyncro schreef:
za okt 21, 2017 11:51
Inderdaad, een avontuur om nooit te vergeten. Mochten jullie btw eens met jullie camper op pad gaan naar Limburg...jullie zijn van harte welkom Ineke en Wim.

Groetjes, Petra
Gaan we doen............. moet ik wel weten waar jullie huis woont :bifun

Groetjes Ineke & Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding

Hanssyncro

Bericht door Hanssyncro » ma apr 02, 2018 18:03

Ondanks dat we al bijna een half jaartje thuis zijn zijn we druk met ons busje. We hadden flink wat lekkages na IJsland en die moesten ook verholpen worden. De kit had namelijk losgelaten of ging scheuren (door de slechte wegen daar) van de schroeven in de voetjes van ons zonnepaneel. De voeten van ons zonnepaneel zijn geplakt en bij elke voet zit er een schroef in...en uitgerekend die gingen lekken.

De voorruit lekkage is ook verholpen en zo blijven we bezig. De enige lekkage is nu tijdelijk dicht en ook die gaat vervangen worden, namelijk ons zonnedankje. Deze lekte overigens al voor IJsland...versleten rubbers. Er komt een "Harry dakje" in zodat we voorlopig daar geen zorgen meer om hebben.

Ook is tussen alle lekkages door een homokineet vervangen en terwijl ik dit allemaal schrijf denk ik: ohja, die lamp.
Ik won op facebook bij een offroad pagina deze lamp: http://shop.genesis-import.de/led-schei ... -slimline/ en die komt er dus ook nog op. Wanneer we daar aan toe komen weet ik niet. De auto word eind van deze maand getaxeerd voor de verzekering en volgende maand hebben we ook nog de keuring en in juni zijn we zoals gewoonlijk weer met vakantie. Alle roest moet dus nu weer verwijderd worden en die delen weer mooi maken...we zijn er maar druk mee.

Al met al nog genoeg te doen en om die reden heb ik deze topic gewoon weer "geopend" ....word vervolgd.

Groetjes, Petra

Ps: Wim en Ineke: Zal ik jullie ons adres even in een bericht doen?
Groetjes, Petra

VW T4 Syncro TDI Camper

Hanssyncro

Re: Syncro IJsland-proof maken en daarna...

Bericht door Hanssyncro » ma apr 23, 2018 18:22

Het Harry dakje past helaas niet omdat wij een fabriekaf dakje erin hebben en daar zit een frame omheen. We kunnen hierdoor geen andere maat dakje erin doen en hebben het dakje dus te koop staan: viewtopic.php?f=8&t=59265.
Hij staat ook op MP voor 25 euro duurder.

Wij wachten ondertussen op het originele zonnedakje dat van Classic Parts weg komt en zal dan hopelijk snel ingebouwd kunnen worden.
Ook zal er komende week een nieuwe A stijl in komen dank zij Pascal. Dank nog daarvoor. Je was al weg toen ik je wilde komen bedanken.
Daarnaast nog een nieuwe motor voor de centrale vergrendeling en zo blijven we bezig.

groetjes, Petra
Groetjes, Petra

VW T4 Syncro TDI Camper

Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » di apr 24, 2018 7:51

Hanssyncro schreef:
ma apr 23, 2018 18:22

Ook zal er komende week een nieuwe A stijl in komen dank zij Pascal. Dank nog daarvoor. Je was al weg toen ik je wilde komen bedanken.
Daarnaast nog een nieuwe motor voor de centrale vergrendeling en zo blijven we bezig.

groetjes, Petra
Graag gedaan hoor :knipoog
tot wietzendorfs
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
VW Crafter (model 2019)

Hanssyncro

Bericht door Hanssyncro » zo mei 06, 2018 14:55

Ondertussen is ons lekkende fabriekaf zonnedakje vervangen door een origineel VW dakje van ClassicParts.

Hiermee is het dakje dat we van Harry kochten nog steeds te koop voor 225 euro, de prijs die we bij Harry ook betaalde.(ex verzendkosten)
Zie link: viewtopic.php?f=8&t=59265. Ophalen mag natuurlijk ook.

groetjes, Petra
Groetjes, Petra

VW T4 Syncro TDI Camper

Hanssyncro

Bericht door Hanssyncro » wo mei 23, 2018 17:46

Alle lekkages zijn verholpen, de auto is nu roestvrij en gecleant en gewaxed. Ook hangen onze zandladders er weer aan en zijn we bezig geweest met een andere verzekering. Hij is nu opnieuw getaxeerd, ook omdat wij van mening zijn/waren dat de waarde toch echt meer moest zijn nu hij officieel Syncro is...en ik kan eerlijkheidshalve zeggen dat we zeer tevreden zijn met het taxatie rapport. Per 31 mei stappen we over naar een andere verzekering (waar dus ook deze taxatie voor nodig was) en dan kunnen we met een gerust hart met vakantie.

Groetjes, Petra

Ps: voor wie mijn topic niet gelezen had over de verzekering. We betalen per 1 mei hetzelfde als voorheen. Enige verschil is dat hij niet (meer) getaxeerd geworden is na de ombouw naar Syncro en bij schade de dagwaarde nog maar uitgekeerd krijgen. Daar kan zo maar ruim 5000 euro verschil in zitten en daar gaan we niet mee akkoord, vandaar een andere verzekering.
Groetjes, Petra

VW T4 Syncro TDI Camper

Plaats reactie