Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ecu aanpassen familiebus

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Familiebus
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 dec 2014, 21:07

Ecu aanpassen familiebus

Bericht door Familiebus »

Hallo :wjw
Al een tijdje ben ik bezig met de nodige aanpassingen van onze bus maar het hoogste puntje op mijn verlanglijstje was toch wel " meer vermogen"
3 maanden geleden heb ik onze bus in de schuur gezet om de volgende punten aan te pakken.
Distributie en waterpomp vervangen incl trillingsdemper.
Motorsteunen vervangen.
Bak vervangen ivm meer vermogen.
Brandstofpompriem incl rollen.
Verstuivers van 1traps naar 2 traps.
T5 intercooler monteren.
Verlagen incl nieuwe schokdempers en veren achter ( deze is nog under contruction )
Dit alles is inmiddels gerealiseerd maar om even terug te komen op het onderwerp:

Een aantal maanden geleden had ik al eens contact gehad met Peter ( multivan generation) om mijn ecu aan te passen aangezien ik een ajt dus standaard 88 pk heb.
Afgelopen zaterdag ben ik naar Peter gereden met een stationair nogal bokkerig busje ( vermogen was btw nu al beter dan voorheen)
Eerst hebben ik en mijn zoon Peter zijn eigen bus is uitgebreid bekeken en ik moet zeggen dat is :toppie
Peter en ik hebben even doorgenomen wat ik wou en wat ik verwachte, daarna eerst een rondje in mijn bus gereden.
Toen Peter de ecu had aangepakt was het feest , m'n oude tractor liep stationair weer normaal en bij het wegrijden ( test rit)
Merkte ik direct het verschil.
Nu toch maar even blazen door de Zeeuwse polder :yes
Om een lang verhaal kort te houden het is heel veel werk geweest maar het resultaat mag er zijn.
Ik ga niet met cijfers gooien want daar gaat het mij niet om maar ik schat zo tegen de 50 pk winst te hebben behaald.
Voor mensen die twijfelen over een ecu aanpassing , ga gerust naar Peter dan heb je voor een mooie prijs waar voor je geld en Peter heeft zoveel aangepast aan z'n eigen bus dat er genoeg te praten is.
Voor mij heeft Peter ook nog m'n remblokken indicator uitgezet en m'n cruisecontrol geactiveerd en een klein mazzeltje had ik met m'n moterkapopenhoudstangetjehouder :nuts :nuts ( tja hoe noem je zo'n ding :knipoog ) die had Peter namelijk liggen en de mijne was afgebroken dus zat dat stangetje met een t-wrap vast.
Peter nogmaals bedankt want hij loopt als een speer nu :toppie
Problemen bestaan niet er zijn alleen situatie's :werkaanT4
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Ecu aanpassen familiebus

Bericht door Erdem50 »

Peter is ook een handige sodemieter! :toppie

Verschil is natuurlijk ook super groot als je nog met 1 traps software 2 traps verstuivers gaat aansturen :bonk
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Ecu aanpassen familiebus

Bericht door Multivan Generation »

:knipoog
Mooie bus is het :toppie
En nu rijdt het ook zoals het bij het uiterlijk hoort..

groetjes Peter
Gebruikersavatar
Familiebus
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 dec 2014, 21:07

Re: Ecu aanpassen familiebus

Bericht door Familiebus »

nou uhh niet meer de schuur in weet ik nog niet.
Zoals mijn forum naam al zeg het is onze familie bus dus hij kan niet altijd de schuur in maar ik weet nog een hoop dingen die ik nog zou willen veranderen ( aanpassen)
Het eerste project lig al weer klaar ( electrische ramen , cruise control, centrale deurvergrendeling en electrische spiegels)
:T44EVER
Problemen bestaan niet er zijn alleen situatie's :werkaanT4
Plaats reactie