Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RemoteJets Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Multivan Generation »

Nice :yes

Heb je ook meteen het diamantschijfje vervangen door een nieuwe?
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

@ Snautzer,
Ahja, als ik een beetje aan vliegtuigen kan sleutelen moet dit ook nog wel lukken.

@ Multivan Generation,
Nee, maar heb dat eigenlijk bewust niet gedaan daar hij er binnenkort toch weer af gaat ivm de distributieriem wissel.
Daarna moet het toch wel erg lang blijven zitten allemaal.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door jos_br »

Wanneer je met een luchtsleutel deze bout los kunt slaan zat die ook niet vast genoeg......weet niet hoe je hem weer vast hebt gezet?

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Geen luchtsleutel, lange moment sleutel (+/- 75cms) met wat verlengstukken steunend op een krik.
Op het moment dat ik dacht hij komt niet ging die toch, maar had verwacht dat ik nog meer kracht zou moeten zetten.

Had ergens gevonden 160Nm en 180gr, die 180 graden heb ik niet helemaal gehaald, veelste bang dat m`n verlengstukken zouden breken, ze tordeerde mij iets te veel, had geen zin in schade aan mezelf als er 1 zou breken.

Verlengstukken zijn ook niet echt geschikt voor dit werk, daar torderen ze teveel voor, maar zonder brug was dit de beste oplossing.

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
ptr1968
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jun 2008, 17:00

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door ptr1968 »

Met 1/2" vierkant gaat ie inderdaad torderen of breken (mijn ervaring dat ie brak), toen een 3/4" vierkant doppenset gekocht : no problems
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Afgelopen dagen steeds meer tot het idee gekomen om zelf ook de distributie wil gaan doen.
Moet toch lukken denk ik zo.
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door busbart »

in dat geval begin je eerst met de passagierskant, en als je die volgens de regeltjes gedaan hebt, haal je pas de bestuurderskant (inspuitpomp) los en vervang.
zorg ook dat je de juiste waterpomp hebt voor jouw motor. (met of zonder verstel/spanmogelijkheid).
succes

Raar dat ik op pagina 4 die foto's van je verfresultaten niet kan zien????
Groet, Bart
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 658
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door jos_br »

busbart schreef: 20 aug 2017, 00:18 in dat geval begin je eerst met de passagierskant, en als je die volgens de regeltjes gedaan hebt, haal je pas de bestuurderskant (inspuitpomp) los en vervang.
zorg ook dat je de juiste waterpomp hebt voor jouw motor. (met of zonder verstel/spanmogelijkheid).
succes

Raar dat ik op pagina 4 die foto's van je verfresultaten niet kan zien????
Wanneer je volgens de regels de riem vervangt ligt de "pompkant" er ook af, aangezien je anders de nokkenas niet gecontroleerd op tijd hebt staan. Ofwel, je gaat er van uit dat deze goed stond.....

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door busbart »

Eeuh het is alweer ffe geleden dat ik dat gedaan heb, maar met wat ik hier tegenkom zie ik gewoon vaak dat mensen op die motor maar één riem vervangen en dan zeggen dat de distributie gedaan is... (dat lijkt hier in Frankrijk wel een verkoopvoorwaarde)
Groet, Bart
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Zo ken ook weer reageren :jump

Wat er met de foto`s gebeurd is weet ik niet, zal er eens nar kijken maar dit lijken wel FB linkjes zal ze even van m`n eigen webpage gaan linken.

In de set zitten 2 riemen dus zal ze ook alle 2 vervangen, wist niet dat ze links en rechts zitten maar daar was ik vanzelf wel achter gekomen :bonk
De juiste waterpomp zal het ook wel zijn volgens mijn leverancier moest dit het zijn.

Naja, kom daar vanzelf wel achter als ik een zaterdag aan de gang ga.
Maar zal eind september pas zijn vrees ik na de beurs in Duitsland.

Bus loopt weer heerlijk zo, lijkt wat stiller geworden en 'rustiger te lopen' op stationair. Kan ook komen omdat die nu wat anders klinkt.
Ook een nieuwe accu geplaatst, start ie ook weer lekkerder na steeds 3 dagen niet gebruiken maar wel met alarm aan.

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Na het krukaspoelie probleem stond het volgende me al weer op te wachten.

De krukaspoelie gaf de geest net voordat ik ermee naar een grote jetmeeting in België moest :huilen
Ben toen dus met de auto op stap geweest.

Afgelopen weekend had ik een grote en voor mij belangrijke beurs in Duitsland. Vraijdag tot en met zondag op de beurs staan.
De donderdag ervoor alles inpakken en begin van de middag die kant op.

Het eerste kleine uurtje tot net voor Veld geen problemen, beetje regen dus met de wissers en lampen aan met een 90 a 100 over de snelweg (met de caravan erachter).
Hoor ik ineens flap flap flapperdeflap flapflap, keting, ketoing, en nog wat meer minder normale geluiden.
Dan nog een paar tikken in de motorruimte en wat tikken onder de bus door.

Had meteen al een soort van gevoel wat het was, kijk in m`n rechterspiegel en zie onder de bus/caravan een rol vandaan stuiteren zo de vluchtstrook over de berm in het talud af :nuts

Alles deed het nog, niks ging branden op het dashbord en hoorde verder weinig gekke geluiden meer.
Bus rustig afgeremd en op de vluchtstrook gezet, even kijken.

Ja hoor, omkeerrol verdwenen :bifun

Stond er niet heel fijn, motor weer gestart, snelweg op en bij de eerste afrit eraf.
Daar even goed gekeken, as en binnenste lagerring zat nog op het blok, rol zelf foetsie.

Even nadenken, okee, multiriem drijft de dynamo en stuurbekrachtiging aan.
Mhhh, kan wel zonder beide.

Okee, keuze gemaakt, multiriem eraf gehaald en moet zo min mogelijk elektrischeverbruikers aan op weg naar Duitsland.
Ik moest nog zo`n 3 uur rijden, dat moet te doen zijn op de akku en anders heb ik er nog 1 achterin staan mocht hij leeg raken.

Dus hop, weer op weg.

Bus heeft het perfect gedaan, enige probleem wat ik had was dat er nu met 2 handen gestuurd moest worden ipv met de pink.
Vooral op locatie met korte bochten kreeg ik hem af en toe amper de bocht om maar het is gelukt dus doel bereikt.

Naar de beurs kwamen ook wat bekenden dus even geregeld dat iemand een rol mee zou nemen vrijdags.
`s avonds op de camping de rol vervangen, nieuwe multiriem erom (die had ik al achterin liggen om te doen tijdens de distributieriem wissel ergens komende weken) en de RemoteJets bus is er weer klaar voor.

Naar huis weer lekker met stuurbekrachtiging kunnen crossen, rijd toch een stuk lekkerder :ikrij
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Het is al weer even geleden en er is ook best wel wat gebeurd met de bus in de tussentijd wat heeft geresulteerd dat ik een andere motor erin moest hangen.

Zo gezegd zo gedaan, echter de motor hing helemaal en toen kwam ik erachter dat ik van een AJT naar een ACV motor ben geupgrade.
Dus van 88 naar 102pk schijnt.

Heb de motor gewoon volledig aangesloten zoals de AJT en na even wat brandstof aanzuigen startte de motor direct en liep deze ook als het wel bekende zonnetje.
Heerlijk om weer in de bus te zitten na 2 weken stilstaan.

Bus is nog niet weg klaar, ff de bumper er weer op en zo en nog een kleine water lekkage verhelpen maar dan zou ik er weer mee rond moeten kunnen scheuren.

Nu wel even een vraag, gezien de verschillen tussen een AJT en ACV, klopt het dat de ECU even geremapped moet worden voor de betere prestaties en de volle benutting van het mogelijke vermogen?

Alvast bedankt.

Grt,
Berto.
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Heb ik wel een 102pk ACV?

Hoe kun je dat het beste zien, lees dat een ACV een intercooler heeft.
Dat heeft deze niet.

Enkele verschillen ten opzichte van de oude motor zijn:
- oliepeil sensor op het carter
- een andere sensor op de slang van turbo naar de inlaat

Zou moeten kijken of de verstuivers echt anders zijn

Of kan ik het ergens anders nog direct aan zien?
Er staat ACV op de plastic kap maar zegt dat wel iets?

Grt,
Berto.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Snautzer »

Een paar fotos zou het duidelijk moeten maken
RemoteJets
Berichten: 103
Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets »

Zal ik in de loop van de dag even doen.
Plaats reactie