Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

RemoteJets Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 1866
Lid geworden op: za jun 27, 2015 21:45

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Snautzer » do apr 12, 2018 8:46

Een paar fotos zou het duidelijk moeten maken
Wv1 tm 3

RemoteJets
Berichten: 69
Lid geworden op: di mei 31, 2016 8:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets » do apr 12, 2018 9:14

Zal ik in de loop van de dag even doen.

Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 9270
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door Pascal-141 » do apr 12, 2018 12:44

RemoteJets schreef:
wo apr 11, 2018 23:32
Heb ik wel een 102pk ACV?

Hoe kun je dat het beste zien, lees dat een ACV een intercooler heeft.
Dat heeft deze niet.

Enkele verschillen ten opzichte van de oude motor zijn:
- oliepeil sensor op het carter
- een andere sensor op de slang van turbo naar de inlaat

Zou moeten kijken of de verstuivers echt anders zijn

Of kan ik het ergens anders nog direct aan zien?
Er staat ACV op de plastic kap maar zegt dat wel iets?

Grt,
Berto.
Als je van een AJT naar een ACV gaat , en de verstuivers van de ACV zitten er nog in , dan gaat je motor NIET goed draaien. Als de AJT verstuivers er ingezet zijn , dan zal hij wel goed draaien. Een ACV en AJT zijn immers identiek , met een paar kleine verschillen zoals : verstuivers , interkoeler en ECU .
Maar met ACV verstuivers erin gaat je motor onregelmatig draaien , aangezien de ECU denkt dat er enkeltraps AJT verstuivers moeten aangestuurd worden , wat dan niet het geval is .

Als je gewoon verder wil rijden zoals de originele setup , dan hoef je alleen maar te zien dat de AJT verstuivers er in zitten .
Wil je meer vermogen , dan moet je ook gaan laten chippen (ECU aanpassing) , maar dat kost wel wat .

Het motortype staat trouwens in het blok , het motornummer begint met de motorcode . Je vind dit aan de voorzijde van het blok , zo'n beetje tussen vacuumpomp en inspuitpomp . Met een lampje erbij vind je het wel.
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4 California Generation 2.5TDI
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline

RemoteJets
Berichten: 69
Lid geworden op: di mei 31, 2016 8:30
Contacteer:

Re: RemoteJets Transporter

Bericht door RemoteJets » do apr 12, 2018 13:32

Heb sowieso geen intercooler dus zal wel een AJT zijn.
Werd in verwarring gebracht door ACV op de plastic kap bovenop de motor maar blijkt dat de oude dat ook had.

Thanks.

Plaats reactie