Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Camper zelf bouwen of "kant en klaar" ??

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Dropmans

Re: Camper zelf bouwen of "kant en klaar" ??

Bericht door Dropmans » ma okt 17, 2016 11:56

Langzaam maar zeker komen we telkens wat verder in onze speurtocht.
We zijn er in ieder geval over uit dat het geen alkoofcamper oid gaat worden. het moet echt een buscamper worden.

Hoe langer ik op diverse verkoopsites rond kijk hoe meer types T4 met hoogdak ik voorbij zie komen. :knipoog
Vaak met keuken achterin, dus de keuze is reuze.
Zit af en toe ook naar de Nugget te loeren, maar uitstraling is gewoon minder van zo'n camper.

en natuurlijk de bussen a-la Pössl, maar die zijn nog reteduur (als je al een 4persoons-slaper kunt vinden)

Eigenlijjk zou er een een t4 California exclusive moeten zijn, met een stapelbed aan de achterzijde, i.p.v. een sanitaire ruimte.
Maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Hanz

Bericht door Hanz » ma okt 17, 2016 12:27

Dropmans schreef:Langzaam maar zeker komen we telkens wat verder in onze speurtocht.
We zijn er in ieder geval over uit dat het geen alkoofcamper oid gaat worden. het moet echt een buscamper worden.
...
Eigenlijjk zou er een een t4 California exclusive moeten zijn, met een stapelbed aan de achterzijde, i.p.v. een sanitaire ruimte.
Het lijkt erop dat je de zoektocht beperkt tot een buscamper op basis van een VW transporter. Een California Exclusive met stapelbed achterin bestaat niet dus daar hoef je niet naar te zoeken. Op deze site kan je alle uitvoeringen van de VW T4 buscampers terug vinden. Daarmee kan je wellicht beter bepalen welk type je precies zoekt. http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_mo.html
Ze zijn alleen niet allemaal in dezelfde aantallen gemaakt dus sommige uitvoeringen zijn moeilijker te vinden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV

Dropmans

Bericht door Dropmans » ma okt 17, 2016 13:01

Hanz schreef:
Dropmans schreef:Langzaam maar zeker komen we telkens wat verder in onze speurtocht.
...
Het lijkt erop dat je de zoektocht beperkt tot een buscamper op basis van een VW transporter. Een California Exclusive met stapelbed achterin bestaat niet dus daar hoef je niet naar te zoeken. Op deze site kan je alle uitvoeringen van de VW T4 buscampers terug vinden. Daarmee kan je wellicht beter bepalen welk type je precies zoekt. http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_mo.html
Ze zijn alleen niet allemaal in dezelfde aantallen gemaakt dus sommige uitvoeringen zijn moeilijker te vinden.
Dank je, die site was eerder ook aan gekaart.

De sanitaire ruimte uit een Exclusive slopen en er een stapelbed maken is ook een beetje geld weg gooien denk ik...

We houden onze ogen ook zeker wel open voor andere merken, zoals de Ford of de Ducota's en dergelijke.
Alleen hebben de Fords die ik tot nu toe heb gezien, minder uitstraling, in de prijsklasse waar ik zoek. Zien er gauw een beetje oubollig uit (net als de Ducato's en aanverwanten)

Een t4 Reimo, met hoog dak. http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... e=lr&pos=2
Er staat slaapplaatsen tot en met 2, maar lijkt me dat kinderen ook in het dak kunnen toch?

hoewel deze er op de foto's netjes uit ziet, moet ik zeggen dat de Westfalia's er wel wat strakker, wat minder rommelig, uit zien aan de binnenkant.

Nou ja, we hoeven er niet a-la minute 1 te hebben. We speuren de komende tijd gewoon door.

Plaats reactie