Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
slopelrijder

Re: VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Bericht door slopelrijder » zo apr 22, 2018 19:00

ik heb eventueel een kapotte buitenspiegel ( rechts / passagierszijde ) voor je (gratis ophalen, of portokosten), ik doe er niets mee, wellicht kun je er wat mee om te fröbelen??
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)

Snautzer

Bericht door Snautzer » zo apr 22, 2018 20:12

Nouw graag ! Bollenstreek is dichtbij mij dus kan ik het ophalen. As zaterdag ofzo?

Snautzer

Bericht door Snautzer » za apr 28, 2018 12:36

Tochtstrips rond de voor deuren. Dikste van de gamma. Scheelt best wel in het windgeruis en ook altijd leuk makkelijk en snel.

timo

Bericht door timo » za apr 28, 2018 14:49

Waar plak je die dan precies? Dat soort dingen vin ik ook altijd interessant...

Snautzer

Bericht door Snautzer » za apr 28, 2018 21:41

Binnenkant langs het rubber. Rondom , slot gedeelte open gelaten. Net een heel stuk gereden om velgen op te halen op de grote weg. Verschil is aanzienlijk. Ik hoor nu ook het lawaai wat uit de schuif deur komt en uit de achterdeuren. Die ga ik ook doen maar dan rond de deur en niet langs het chassis. Dit ivb met het in en uitstappen van de honden. Beschadigd en vervuild te snel dan. De deur valt met een mooier geluid dicht meer BMW 7 dan Citroën Saxo wat ik ook wel lekker vind.
Rol met 2 stukken 3 m Gamma 5.99 . Heb 2 dozen gekocht. Ik weet nog niet of ik daar helemaal mee uit kom. Laatste: het zou mooier zijn om dezelfde te vinden in het zwart. De Gamma variant is grijs. Niet heel storend maar zwart is denk ik beter. Ik laat dit wel zitten om te kijken hoelang het heel blijft. Mocht ik het willen verwijderen met een caramelschijf is dat zo gedaan.

Snautzer

Bericht door Snautzer » za mei 12, 2018 21:29

Bus ging over een hobbel piepen. Een nogal irritant geluid mag ik wel zeggen. Blik op geworpen zag niet veel bijzonders. Zal de nieuwigheid wel zijn denk je dan. Later toch nog maar eens gekeken. Ik zag tussen de rechter veer iets steken. Ahaa denk je dan, een takje of zo. Maar nee bleek een complete wikkel te zijn van de veer zelf. Gelukkig had een vriend een nieuwe set liggen dus niet getreurd en vervangen dan maar. Bij montage blijkt dat de onderleg schijven aan beide poten ontbreken. Even zoeken bij Eldiape. Kan mij herinneren daar iets over te hebben gelezen onder het kopje verlagen. En inderdaad. Denk dat ik dan gelijk de dikste moet hebben. Snelle zoektocht op het www levert alleen Duitse zaken op, en bellen naar de plaatselijke bussenboer wordt lastig op zaterdag avond. Eens kijken of een wjw nog iets heeft liggen of een Nederlandse leverancier weet buiten de VAG zelf.

Snautzer

Bericht door Snautzer » ma mei 14, 2018 20:18

Dan maar gewoon bestellen bij de plaatselijke vw dealer. Ook op marktplaats nog 3 stalen 20l jerrycans gekocht. Beetje voorbereiden om de syncro meer de off road kant op te sturen. Nu op zoek naar zand platen. Deze moeten lang genoeg zijn en niet te diep om onder de dieseltank te komen hangen. Dan dienen ze gelijk ook gelijk als bescherming. Eens kijken of dat mogelijk is. Moet je natuurlijk niet al te diep zijn gezakt anderskan je ze niet bereiken zonder eerst te graven.

Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » ma mei 14, 2018 22:43

Snautzer schreef:
ma mei 14, 2018 20:18
Dan maar gewoon bestellen bij de plaatselijke vw dealer. Ook op marktplaats nog 3 stalen 20l jerrycans gekocht. Beetje voorbereiden om de syncro meer de off road kant op te sturen. Nu op zoek naar zand platen. Deze moeten lang genoeg zijn en niet te diep om onder de dieseltank te komen hangen. Dan dienen ze gelijk ook gelijk als bescherming. Eens kijken of dat mogelijk is. Moet je natuurlijk niet al te diep zijn gezakt anderskan je ze niet bereiken zonder eerst te graven.
Zou ik niet doen ... je verlaagd je t4 zo al snel 5cm , en bij offroadrijden is bodemvrijheid bovenal belangrijk ...
Haal de platen er maar eens onderuit als je bvb in een modderspoor vastrijd , ik bedoel dan een spoor van bvb een traktor , dus met opstaande randen opzij. Dan kun je eerst nog een kwartier graven om bij je platen te kunnen , dat schiet ook niet op. :lach

Om de tank te beschermen kun je beter een gladde alu plaat onder de tank monteren , over de gehele breedte , dan is ook het voorste deel van je cardanas beschermd .

De zandplaten kun je eventueel kwijt bovenaan op de zijkant van je T4 , dat geeft ook meer een "overlander-look" .
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4 California Generation 2.5TDI
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T3 trackdayspeeltje in opbouw
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline

Snautzer

Bericht door Snautzer » wo mei 16, 2018 18:50

Pascal dat had ik zelf ook gelukkig al ingezien:
Snautzer schreef:
. Moet je natuurlijk niet al te diep zijn gezakt anders kan je ze niet bereiken zonder eerst te graven.

Nieuwe banden en velgen 235/60r16 .Vult mooi op. (Moet Pascal bekend voorkomen :knipoog )

.
Clipboard01.jpg
Laatst gewijzigd door Snautzer op wo mei 16, 2018 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Snautzer

Bericht door Snautzer » wo mei 16, 2018 19:17

Zal wel niet mogen maar ik ga het denk ik toch een beetje in deze richting: maken zoals op de onderste rij, op de sidebar nabij achterwiel.

.
Clipboard01.jpg

Pascal-141

Bericht door Pascal-141 » wo mei 16, 2018 20:44

Snautzer schreef:
wo mei 16, 2018 18:50
Pascal dat had ik zelf ook gelukkig al ingezien:
Snautzer schreef:
. Moet je natuurlijk niet al te diep zijn gezakt anders kan je ze niet bereiken zonder eerst te graven.

Nieuwe banden en velgen 235/60r16 .Vult mooi op. (Moet Pascal bekend voorkomen :knipoog )

.

Clipboard01.jpg
:toppie

Je T4 hangt wel met zen kont naar beneden , ik zou er achteraan een setje ringen bijsteken , of sterkere veren :driveT4
T4 onderdelen nodig? : stuur PB
My current cars:
T4 California Generation 2.5TDI
T4-breaking for parts(sloper)
T3 doka Syncro
T3 trackdayspeeltje in opbouw
T2a 1.6 panelvan '69
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline

Snautzer

Bericht door Snautzer » wo mei 16, 2018 21:15

Klopt Pascal als je een beetje naar boven scrolled zie je de reden daarvan :-)) zijn al besteld hoop morgen te monteren.

Hanssyncro

Bericht door Hanssyncro » do mei 17, 2018 9:20

Pascal-141 schreef:
ma mei 14, 2018 22:43
Snautzer schreef:
Zou ik niet doen ... je verlaagd je t4 zo al snel 5cm , en bij offroadrijden is bodemvrijheid bovenal belangrijk ...
Haal de platen er maar eens onderuit als je bvb in een modderspoor vastrijd , ik bedoel dan een spoor van bvb een traktor , dus met opstaande randen opzij. Dan kun je eerst nog een kwartier graven om bij je platen te kunnen , dat schiet ook niet op. :lach

Om de tank te beschermen kun je beter een gladde alu plaat onder de tank monteren , over de gehele breedte , dan is ook het voorste deel van je cardanas beschermd .

De zandplaten kun je eventueel kwijt bovenaan op de zijkant van je T4 , dat geeft ook meer een "overlander-look" .
Ik sluit me aan bij Pascal's verhaal. Op het duitse forum loopt als ik me niet vergis een verzamelbestelling voor deze bodemplaat. Zandplaten kochten wij bij een Hongaar. Mocht je deze ook willen, wil ik de link wel voor je opzoeken. Succes met de verdere bouw naar jou droomauto.

Groetjes, Petra
VW T4 Syncro TDI Camper
Onze topic waarin de vorderingen staan en wij 'm IJslandproof maakte:
viewtopic.php?f=12&t=52556

NLinGER

Bericht door NLinGER » do mei 17, 2018 12:49

Hanssyncro schreef:
do mei 17, 2018 9:20
Pascal-141 schreef:
ma mei 14, 2018 22:43
Snautzer schreef:

Ik sluit me aan bij Pascal's verhaal. Op het duitse forum loopt als ik me niet vergis een verzamelbestelling voor deze bodemplaat. Zandplaten kochten wij bij een Hongaar. Mocht je deze ook willen, wil ik de link wel voor je opzoeken. Succes met de verdere bouw naar jou droomauto.

Groetjes, Petra
Ter info: die verzamelbestelling is helaas al vol. Alle 20 zijn al gereserveerd. Ook ik sta in de wachtrij...

Snautzer

Bericht door Snautzer » do mei 17, 2018 15:11

Bedankt voor de info.

Plaats reactie