Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Snautzer

Re: VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Bericht door Snautzer »

Wielranden kaal gehaald en in de primer gezet. Maandag plamuur en spuiten.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Waarschuwing zwaailicht op dak verwijderd, bed bank aangeschaft, accu bak aan achterdeur verwijderd. Caravelle schuif deur paneel bevestigd.

Op zoek naar cruise control unit
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Heb je hem te koop gezet?

https://link.marktplaats.nl/m1170200838

Ander project op het oog?
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Goeie vraag. Het zit zo, ik dacht dat het verkopen van mijn zwarte bus me niet zo zwaar zou gaan vallen. Toch wel een hoop mee meegemaakt en een hoop aan gerepareerd. 2 bussen houden is voorals nog niet de bedoeling dus heb ik het als volgt opgelost. Beide bussen komen op marktplaats. Mocht er 1 verkocht worden moest het zo maar zijn en zal ik er vrede mee hebben. Ik ga wel door met de ombouw zodat ik in ieder geval met een bus op vakantie kan.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Gewoon verder gaan : Bus uit laten lijnen. Het is tenslotte een werkbus geweest die regelmatig de polder omploegde. Verrassend genoeg waren er slecht minimale afwijkingen te constateren. Vrijdag hoop ik de beide diff van nieuwe olie te voorzien ( :zwaai Pascal)

Bed heb ik zo gedaan:een ikea slaap zitbank op een L profiel. Gaten geboord profiel zodat in reis stand en zit stand en in slaap stand hij vast zit aan de bus. Beetje een dwarse versie van een Multivan. Als het bankje staat in zit stand kan op de zelfde manier de bank verankerd worden aan de bus. Keuken op de kop getikt en goed vast gezet.

inbouw03.jpg
inbouw.jpg
inbouw01.jpg
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Vandaag RDW dag. Toch zoiets als naar de tandart gaan. Je weet dat je je best hebt gedaan maar toch. Ik heb ervoor gekozen om de passagiers stoel tijdelijk te offeren voor een 2 zitter. Staan er in ieder geval 3 zitplaatsen op ken teken als alles goed gekeurd zou worden. Keurmeester was een zakelijke meneer die als een wevelwind om onder en door de bus ging. Wat korte vragen en klaar was hij. Goedgekeurd. Gelijk de btm ingevuld en opgestuurd. Hopen dat het nieuwe kenteken er snel is.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

En het nieuwe kenteken is binnen. Gelijk nieuwe platen halen. In de tussen tijd de keuken van primer en 3 lagen verf voorzien.
Hanssyncro

Bericht door Hanssyncro »

Top! Werk/klus niet te hard met dit weer.
Groetjes, Petra

VW T4 Syncro TDI Camper
Onze topic waarin de vorderingen staan en wij 'm IJslandproof maakte:
viewtopic.php?f=12&t=52556
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Hoi Hans, voordeel is dat het wel lekker droogt. Net uit de schorsing gehaald en de verzekering geregeld. Morgen uit de berging halen en dan eens de poets beurt geven van zijn leven. Denk dat dat voor het eerst is in zijn bestaan dat de buitenboel eens lekker in de wax ed gaat. Zaterdag naar een wjw toe om de cruise control in te laten bouwen en activeren.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Bus apk gekeurd en vandaag de cc in gebouwd door Oskar. Snelle actie in de druilerige regen . Nogmaals bedankt Oskar :yes
Laatst gewijzigd door Snautzer op zo jun 25, 2017 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: do jun 22, 2017 15:32 Morgen uit de berging halen en dan eens de poets beurt geven van zijn leven. Denk dat dat voor het eerst is in zijn bestaan dat de buitenboel eens lekker in de wax ed gaat.
Heb ik daar de foto's voor en na, van gemist? :gekte
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Haha ja had ik eigenlijk wel even moeten doen. Maar goed, gemiste kans. Wel tijdens het wassen besloten dat de hele bus gespoten (Night blue lijkt me wel wat) gaat worden als het even kan. Vandaag aan de passagiers kant de Alfa Romeo stoel in gebouwd.

.
alfa stoel passagiers kant_02.jpg
alfa stoel passagiers kant_01.jpg
Snautzer

Bericht door Snautzer »

En vandaag de andere kant geknutseld. Dat zit toch wel aanzienlijk beter als een vw stoel. Niet te vergelijken. Vreemd genoeg zit er een verschil in hoogte van stalen onderkant de vw zetel. Schilt 2-3 cm. Kan nu wel mijn accu kwijt onder de stoel en in de caravelle zelfde stoel schijnbaar zelfde stalen onderkant niet.

.
alfa stoel bestuurders kant_02.jpg
alfa stoel bestuurders kant_01.jpg
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Vandaag radio met sat nav erin. 7 inch scherm met dvd cd tv en video aansluiting. Chinees gebakje zonder gebruiks aanwijzing van eBay. De continu stroom draad zit op de verkeerde positie zodat instelling met het sleutel verwijderen ook weg zijn. Morgen daaraan verder klussen.

Op zich werkt het prima, moet rustig de desbetreffende balkjes met beleid schijven.
Draad en ontvanger van het gps signaal achterlang de airback van de passagier tussen het foam gefrommeld en langs de a stijl richting ventilator gaten bij voor raam.
Installeren van de meegeleverde 8gig micro sd kaart moet in het gps slot, daarna de exe van het programma in het gps pad zetten dan afsluiten en opnieuw opstarten. Programma is best wel matig. Klein proefritje in mijn dorp en de vriendelijke mevrouw blijkt niet helemaal te weten wat links en rechts is, en blaat bij iedere hoek hier links, gevolgd door hier rechts :huilen

Tis ook niet gemakkelijk voor een chinees in Nederland.

.
radio navi.jpg
raf_construct

Bericht door raf_construct »

:muur
busbart schreef: ma dec 17, 2018 8:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Plaats reactie