Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Snautzer

Re: VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Bericht door Snautzer » di jul 25, 2017 23:37

Bedankt Egbert,

Ouwe jongen tegen de nieuwe generatie.
Patat generatie noemde ze ooit een groepje frivole voetballertjes. Model voor een hele generatie van die jonge ettertjes die toch best wel erg leuk konden voetballen. Schande sprak de oudere generatie die zeer getalenteerd waren in het naar beneden hakken en schoppen en ernstig verwonden van collega voetballers wiens enige maar wel ernstige fout het was een ander shirt aan te hebben. Je had beter 2 x fout kunnen wezen in de oorlog en je oma en haar kat te verraden dan juist dat shirt aan te trekken Voetbal is oorlog had de hoge priester georakeld.
Soms krijg je wat je wenst. Hier in het geheime test centrum in Thalwende DE, is het wat vochtiger dan normaal. Sterker nog het is nog nooit zolang en zo hard vochtig hier geweest. Ik moet bekennen dat, toen het hier 30 graden plus was en nadat mijn nek en armen toch wel een wat roodere kleur hadden gekregen, zachtjes binnens monds heb gemompeld gut... ik hoop dat het morgen iets minder is. De lezer zal begrijpen dat ik het woord regen niet meer in de bek durf te nemen want je kan niet weten. Mogelijk kan het nog harder gaan regenen of wat wij nu hier in de tent zeggen: de luchtvochtigheid neemt ernstige vormen aan.
De tijdelijke buren waren met het warme weer aan komen rijden. Een mooie T5, eigen ombouw. Echt heel mooi in elkaar geknutseld. Ik weet niet of dit iets is van iedere zelf bouw bus camper eigenaar maar na inspectie van de bus en een klein gesprek met de bouwer zat ik gelijk vol van afgunst en goede plannen als ik weer thuis ben. Het zijn voor mij de kleine handigheidjes die mijn afgunst en jaloezie opwekken. Dat van het gordijntje achter bij de klapdeuren via een rail naar beneden, lichtdicht, en omhoog opgerold met 3 gespjes. Van die dingetjes.
Wat begon als een verkwikkend buitje, eerst nog door een ieder welkom geheten bleek van bijbelse lengte en proporties te zijn. Na verloop van tijd ga je om je heen kijken of er genoeg hout is voor een ark. Zo'n bui.
Nu is de ondergrond hier in de bergen gras, dat wil zeggen rots een klein beetje aarde en dan gras. Nadat de regen een tijdje bezig is zweeft het gras als het ware op de modder voorheen harde ondergrond.
De camping Herr toch al niet de vrolijkste met de regen kijkt diepbedroefd als een auto de camping verlaat met een behoorlijke boeggolf. Nu moet ik een klimmetje maken om op mijn plekje te komen. Hoog op pootjes staat de syncro, glimlachend rijd ik naar boven. Mijn buurman komt net wat later aan en heeft mij ongetwijfeld omhoog zien rijden. Hij neemt nog een klein aanloopje. Het gezicht van Herr camping baas staat op intens verdriet als zijn mooie, net met Duitsche precisie gemaaide gras, wordt vermalen tot een modder-steen-gras cocktail. Zijn humeur wordt er niet beter van als een gast met de aangehaakte caravan van zijn plek probeert te komen en de T5 kwa vernietigende werking kwa gras de kroon probeert te steken. Op dat plekje zal je verlopig niet meer kunnen staan. Als mijn goede buur het aan de andere kant nog een keer probeert, nu net de Herr camping baas missend die als symbool van wanhoop zijn elektrische fiets uit zijn handen laat vallen is het resultaat bijna het zelfde. Het verschil zit hem in het aantal meters wat hij hoger is gekomen. Duidelijk kan ik dat zien aan de hand van de tankgrachten die zijn wielen hebben gemaakt in het gras.
Een uurtje later komt de buurman zijn spulletjes dan maar lopend ophalen. Ik zie zijn blik een aantal keer zich richten op mijn ouwe t4 busje. Mij de kans niet laten ontgaan op een gelijk makende beurt kwa jaloezie roep ik vanonder mijn plu "tja een syncro he....
Ik weet bijna zeker welke extra optie zijn volgende bus zal hebben en weet ook dat deze weer prachtig gebouwd zal worden. Ook ik kijk naar mijn blauwe trouwe, en vind de T5 hoe modern en frivool ook, maar een voorbeeld van de patat generatie. Leuk maar je wint er geen zelf verklaarde oorlog mee.
Wv1

RichardK
Contacteer:

Bericht door RichardK » wo jul 26, 2017 20:39

Multivan Generation schreef:
zo jul 23, 2017 8:14
Heerlijk om je schrijvers talenten te lezen.
Eens
Life's What You Make it...

Snautzer

Bericht door Snautzer » do jul 27, 2017 22:40

Bedankt Richard

Drifting en wijwater

Mijn vader zaliger zei eens tegen mij, Als je steelt moet je het gelijk goed doen, De boef die 10 miljoen steelt noemen ze meneer en houden ze de deur voor open, van het bijstand moedertje dat voor de verjaardag van haar kind een knuffel steelt wordt schande gesproken en het dorp uitgejaagd. Deze cynische logica heb ik altijd onthouden en is tot de dag van vandaag waar. De heren van het bankwezen die ons voortbestaan daadwerkelijk aan het wankelen hebben gekregen met crimineel te noemen gedrag zitten er allemaal nog. Hebben grote auto's nog grotere huizen en weten in de duistere donkere krochten van het bankwezen zichzelf nog meer te voorzien van geld. Het is dan ook wonderlijk dat juist deze financiële vampieren met een stalen smoel durven te zeggen dat die premies, toeslagen enorme basis salarissen auto van de zaak riante onkosten vergoedingen volkomen normaal zijn.
Ik zie onze pinball wizard Gerrit Zalm het op het journaal het weer braaf opzeggen. Net nadat hij wederom 1000 mensen de wacht heeft aangezegd en per ommegaande er uit geflikkerd heeft. Je moet het maar durven en moreel kunnen. Er is bij de happy few een totaal andere ethische waarde set dan bij de rest van de wereld. Vandaar te irritatie bij Gerrit als zo'n journalist vragen stelt. Gerrit weet gewoon dat die man het niet gaat snappen. Die leeft nog namelijk in LALA land waar nog iets van social kompas is en andere meuk die geen geld opbrengt

Het is een misvatting om te denken dat dit alleen zou gelden voor het bankwezen, Toegegeven, van de grote graaiers zit die club letterlijk in de "Woldcup". Maar vergeet de Jupiler leaque niet. De verzekeringen. Ik weet niet hoe het is met de waarde lezers maar ik heb mijn hele leven al verzekeringen van wa ongeval tot begrafenis. Toen ik vanochtend het heuvelltje af drifte, als een Japanse boy racer richting de nieuwe caravan van de beneden buurman gleed moest ik in een flits denken aan verzekeringen. En vooral welke ik hier voor moest aan spreken mocht ik met de wijsneus van de syncro toch de porta potti wegtikken die in dat verdomd handige kastje van de caravan stond. Rampspoed en ellende stond me te wachten.
Maar niets van dit alles. De trouwe blauwe kreeg weer grip en als en volleerde ralley crosser trok ik de bus recht en vervolgde mijn weg. Ik denk dat dat heel vaak zo gaat. Ik ben bang voor wat mogelijk fout zou kunnen gaan. Maar waarom? Is dit niet gewoon aangeleerd gedrag?
Tuurlijk wel. Daar zorgen de verzekerings maatschapijen wel voor, dat we bang zijn en bang gehouden worden. Ik zal een paar van mijn verzekeringen eens afgaan, Brand nooit, diefstal nooit wa nooit glas nooit levens verzekering ik moet maar hopen dat ik die leeftijd haal en dan ook nog lang genoeg leef om mijn kosten eruit te krijgen, pensioen hoop dat er nog wat in de pot zit als ik aan de beurt ben.
Ik denk dat ik eens na de vakantie eens flink ga Zalmen, Een flink aantal van die verzekeringen opzeggen die mij de valse schijn van veiligheid geven en mij financieel laten leegbloeden. Als mijn verzekering adviseur bij mij op de koffie komt zal ik deze keer gewapend aan tafel gaan met knoflook, wijwater en een kruis. Niet s ávonds afspreken maar in de volle zon. Het geld wat dan overblijft ga ik stoppen in echte veiligheid, goede banden goede remmen. In echte veiligheid.
Wv1

Snautzer

Bericht door Snautzer » di aug 01, 2017 23:42

Navigatie en de Titanic

Lang geleden ging ik met mijn ouders op vakantie naar het voor mij onbekende Italië. Bestemming: Al Benga, camping Piccolo Paradiso. Slaperig en net gedoucht, haren netjes, in de pyjama en vroeg in de ochtend vertrokken. Tussen de tent en de kussens in een heerlijk nestje voor mij en mijn zus op de achterbank. Zoals gewoonlijk op de hoek van de straat al in slaap gevallen en bij de Mont Black weer herrezen. Op slippers in de sneeuw en later wat van dat witte goed bij elkaar geharkt om in ieder geval voor de foto een leuk sneeuwbal gevecht te ensceneren. In mijn wazige herinnering zijn ze nooit fout gereden, geen afslag gemist. Mijn vader net uit een 60 urige werkweek zo fit als een hoentje sturend als een kampioen over de Cols. Zichtbaar plezier hebbend met zijn maten die, net zo als hij, als jonge honden een uitje hadden. Voor ik het wist aangekomen en een mega leuke vakantie met strand zand en zee.
Nu jaren en jaren later geloof ik geen reet meer van dit plaatje. Ik krijg het al niet voor elkaar met een Hi-Tech satelliet ondersteunde navigatie om een eenvoudige bestemming in Duitsland in 1 keer te vinden zonder een keer te veel links danwel rechts te gaan te vinden. Bedoelde die lieve dame nu rechtdoor, of de derde afslag?. Na een X aantal kilometers kijk ik niet op een een afslagje meer of minder bij een rotonde en vergeet het dwingende advies. Rondje van de zaak zoals wij dit thuis noemen ten gevolge.
Nu wordt ik ook niet echt geholpen door mijn ega. Was het 20 jaar geleden een rots, een baken, een alwetende wegkaart, nu is het gebrek aan oefening duidelijk. Ze heeft zo nu en dan ruzie met de woorden links en rechts. Best lastig voor een gehoorzame luisteraar zoals ik. Links is links en wel als ik links tegen kom. De verbaasde blikken die onze caravan ( lange wielbasis T4 en Caravan) die zo'n gat binnen rijd als een gewaardeerd circus, is iets wat ik wel kan missen zo langzamerhand. Het geheel verzamelde dorpje, voor wat voor hun duidelijk het meest opwindende hoogtepunt is van het seizoen, ziet deze bleke Nederlander zwetend en nerveus achteruit draaiend de tractor van ouwe Heinrich ,de dorps idioot gezien zijn rijvaardigheid, (of meer zijn afwezigheid van dit) ontwijkend.
Ik weet zeker dat als mijn lief op de Titanic had gezeten het als volgt was gegaan: ijs berg links.....nee rechts wacht even toch links. Ik zou dat ding niet hebben geschampt maar vol op zijn bek hebben geraakt. Volle vaart vrouwen en kinderen eerst. Vast en zeker zou ik als kapitein bakkeleiend met mijn navigator ten onder zijn gegaan, ... Maar je zei links.. dat bedoelde ik ook maar dan die andere links.. zie je dat dat dan niet klootviool en veel meer van dat fraais.
Het meest verwarrende is dat als ze een pietepeuterig kaartje krijgt van de plaatselijke VVV waar de advertenties groter zijn dan de kaart, ze ons door de bush bush heen weet te loodsen. En ik bedoel bush bush.
Zelf ben ik al verdwaald 10 meter na het verlaten van de bus. Als blinde hobbel ik samen met de honden haar trouw achterna. En ik leef nog steeds. Beetje moe, behoorlijk vies, pijn in de kuiten sta ik dan als een wonder ineens weer voor de trouwe blauwe. Geen idee hoe ze dat nu weer geflikt heeft. Het enige wat mevrouw de satelliet deskundige gedurende de hele walk about heeft weten te zeggen is....helemaal niets. Nul Nada.
Klaarblijkelijk begrijpen de navigatie systemen niet wat een syncro inhoud. En dat is eigenlijk ook ok. Als mevrouw wat van haar kennis zou delen zou het niet heel erg interessant zijn, toch? Nee ik ga bij mijn lief. Links.. althans dat hoop ik. In ieder geval zal ik me niet vervelen. Trouwe blauwe geeft me meer als voldoende vertrouwen. Links..rechts dan wel omhoog. Die bus komt er wel.
Wv1

RHH

Bericht door RHH » wo aug 02, 2017 9:22

mooie verhalen je moet reisgidsen gaan schrijven

zeker weten dat veel mensen weer gaan lezen

hoop dat je inmiddels weer goed weer hebt :yes :yes :proost :proost
a silence so loud

Snautzer

Bericht door Snautzer » zo aug 06, 2017 13:29

Maar we doen ook zo nu en dan wat an de bus natuurlijk.

.
deur bekleding.jpg
deur bekleding._03.jpg
deur bekleding._02jpg.jpg
deur bekleding._01jpg.jpg
Wv1

Snautzer

Bericht door Snautzer » za aug 12, 2017 23:20

Afgelopen vrijdag de belasting dienst eens gebeld. Even zeker weten dat de foto's e.d. in goede orde waren ontvangen. Mijn lief had nam de honeurs waar en belde met het nummer. Nee hoor mevrouw, er is niets binnengekomen van U. Niet op sofi nummer niet op kenteken. Nee U bent volstrekt onbekend bij ons. Leuker kunnen we het niet maken.
Het vervolg is paniek fase 1. WAT!!!! 20 plus foto's plus ingevuld en getekend formulier tussen grijs archief en vergetelheid. Ooit wel eens bij de belastingdienst een formulier ingevuld wat tussen wal en het schip was geraakt. Systeem kan dat niet aan en dus een een mega fuck up van waar en bij wie dat dan is. En hier droop bloed. Van mij. En best wel hard. Iedereen was behulpzaam, maar een oplossing.. nee dat dan weer niet.
Het is dat een oude kennis van mij weer iemand kende die zijn moeder etc etc. Bleek dat mijn formulier letterlijk op een stapel was gekomen die niet 1 op 1 in het systeem te prakken was. En druk druk druk duzzuh ....Ik had kunnen wachten tot de dinosauriërs weer terug ge-evolueert waren.

Maar goed. Nog een keer dan maar weer.
Zoonlief direct bij de plaatselijke Hema de foto wederom laten afdrukken. In de tussentijd en zo langzamerhand de instantie's kennende toch nog maar een telefoontje er tegen aan gegooid.
Bellen met nummer... u kunt nu blah blah bla. Op dit punt ben ik echt niet meer voor enige vriendelijkheid dan wel medewerkzaamheid bereid.
Ik ben kim jung un in persona. Ik spuw vuur en vertel het systeem niets. Diegene die mij te woord mag staan zal, en wil, en moet, vuur pek en veren proeven.
Een ongelooflijk frisse en vriendelijk dame mag mij te woord staan. Ik weet niet wat het is maar bij sommige stemmen ( man of vrouw) weet je gewoon: dat is iemand:
A: Weet waarover hij/zij praat
B: zie A
Blah blah blah mag ik u helpen... Mijn Blitz Krieg plan, Fall Bauw smelt binnen 5 seconden weg. De mevrouw is zo vriendelijk maar vooral zakelijk en zo overduidelijk een ingewijde in het systeem dat de Borg (Google Star Trek) er een ferm puntje aan hadden kunnen zuigen. Ik leg zo duidelijk en zakelijk mijn probleem uit, formulier opgestuurd, weg, chaos, kost geld, klopt het wat je collega net 10 minuten geleden heeft gezegd. Terwijl ik praat klopt zij aan de andere kant de gegevens in. Aja hoor ik zachtjes. Nee hoor op mijn scherm staat de aanmelding, je schoenmaat, je pincode, seksuele voorkeur, de kleur van je haar en uiteraard dat het om een lange blauwe T4 syncro gaat die naar camper moet.
In de stilte die volgt (ik zie de aderen bij mijn vrouw haar slaap langzaam dikker worden, niet een heel goed sein kan ik uit ervaring mededelen) ga ik verder. Ik probeer dan ook het gesprek kort te houden. Aan de ene kant wordt mijn gevoelige oor gebombardeerd met middeleeuwse banvloeken in een tempo waar een kruisvaarder zich voor zou schamen, aan de telefoonkant handelt de door mij toegewezen alwetende het telefoontje af.
Leuker kunnen we het niet maken. Effectiever wel. Ik stem dan ook voor het klonen van deze mevrouw. Vast en zeker dat Starbucks, MC Donalds echt een boel meer gaan betalen. Mijn mevrouw van de belasting afdeling voertuigen gaat dat regelen.
Wv1

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » zo aug 13, 2017 8:41

Je hebt natuurlijk alles in een envelop gedaan en met track en trace code opgestuurd?

RichardK
Contacteer:

Bericht door RichardK » zo aug 13, 2017 11:00

Heel herkenbaar dit!! Na ongeveer twee van dit soort akkevietjes heb ik vuurspuwend uit alle gaten die een mens heeft de belasting gebeld of het niet via de mail kon met foto's ed!? Ow ja maar dat kan ook :nuts na een telefonische schriftelijke, en emailbevestiging was het bij ons geregeld wij betaalden voor een originele westfalia dus normaal tarief en volgens hun lag de fout bij ons... maar uiteindeljk na een paar maand teveel hebben betaald (eigen schuld) betalen wij inmiddels ook al een aantal jaar kwart tarief
Life's What You Make it...

Snautzer

Bericht door Snautzer » zo aug 13, 2017 12:41

Multivan Generation schreef:
zo aug 13, 2017 8:41
Je hebt natuurlijk alles in een envelop gedaan en met track en trace code opgestuurd?
Dat zegt nog helemaal niets helaas. Het enige wat je zeker weet is dat er een enveloppe aan gekomen is op het juiste adres. Van daar gaat het zeker bij de belastingen naar een centrale postkamer en dan kan de Twilight zone toeslaan. Of aangekomen op afdeling achter de fuchsia belanden. Of bij de stagiair komen die liever op zijn telefoon gluurt dan wat te doen. Zie hier https://www.postnl.nl/klantenservice/be ... tbezorging, statistisch gezien de kans dat juist mijn envelopje niet aankomt is niet zo heel er hoog.
Wv1

Snautzer

Bericht door Snautzer » di sep 05, 2017 15:56

De uitstroom opening van de stand verwarming achter was met het weg halen van de in elkaar geknutselde ombouw gesneuveld. Werdt tijd deze smet eens aan te pakken. Oskar had in zijn archief nog 1 liggen. Vandaag aangekomen dus gelijk maar even hobbyen. Werkvloer is over de oortjes van de basis heengezet zodat je niet meer bij de schroeven kan. Na wat oud hollandsch breek werk waren de oortjes weg. Moet de nieuwe basisplaat een beetje bij trimmen maar past als gegoten. Job done.
Wv1

Snautzer

Bericht door Snautzer » ma sep 25, 2017 21:27

Vandaag een King ping dak imperiaal marktplaats gekocht. Met de 6 klampen zal deze verloren sterkte vanwege het klapdak wel opvangen. Het verdere idee wordt op een plaat op de imperiaal te maken en daarop dan een plek voor een tent. Beetje dit idee. Gewoon omdat het kan. :lach

.
Afbeelding2-1024x693.jpg
Wv1

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » ma sep 25, 2017 21:36

Kun je ook mooi je reservewiel op kwijt :knipoog

Snautzer

Bericht door Snautzer » ma sep 25, 2017 21:40

:knipoog Ja op vakantie zeker maar gewoonlijk ga ik niet rijden met de imperiaal denk ik. Als ik dan toch de rimboe inga, dan maar in style. Ook al heb ik al een lekker bed aan boord. Weekendje Beekse Bergen als try out
Wv1

Egbert&Manon

Bericht door Egbert&Manon » wo okt 04, 2017 21:20

Krijgen we binnenkort weer wat leuke verhalen evt met updates van e T4?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen

Plaats reactie