Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoeveel liter verf voor een lange t4

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hoeveel liter verf voor een lange t4

Bericht door Snautzer »

Omdat het nu toch wel op een projectje begint te lijken heb ik aan Henk-1 gevraagd deze te verkassen naar projecten.

Eerder dan het uiterlijk ben ik begonnen bij het begin. Gewoon het simpele motorische achterstallige weg te werken en veilig en bedrijfszeker te maken. Zou een beetje jammer zijn geweest als de familie onderweg naar Tjechie stil zouden komen te staan of plots niet meer hebben kunnen remmen ofzo. Dat had de Kerst vast en zeker een stuk minder gezellig hebben gemaakt. Het was eigenlijk de bedoeling dat de bus na de kerst weer verkocht zou worden. Het is dat de eerste van mijn kids net haar rijbewijs had gehaald en het een fijne bus vind om in rond te touren dat hij is gebleven.
Nu vond ik het vanaf het het begin een heel sympathiek busje, wel vies vuil en beetje verwaarloosd. En omdat tie zo zijn best deed ga je dan toch stiekum wat plannen voor het ding maken. En als je het al een bij naam gaat geven , tja dan sta je al snel met schuur papier en een roller een tijdje in een loods te klooien.

Wat is het precies? Nu het is een VW T4 2.5i 110pk Hoogdak 1993 (gehandicapten vervoerder interieur isolatie over gehele bus icl. hoogdak, kan van achter naar beneden knikken hydraulisch handmatige oprij plank.)

Lijstje onderhoud van wat ik me nog kan herinneren, zal wat kleine klusjes vergeten zijn:

Km stand 6-5-18: 258511
Boordcomputer vervangen
5 bougie
5 bougie kabel
Distributie kap
Distributie rotor
Distributie riem
Waterpomp
Benzine filter
Luchtfilter
Oliefilter
Olie
Koelvloeistof
Termostaat vervangen en mechanisme gesmeerd
Gaskabel gesmeerd
Schokbrekers voor
Flens koelwater
Dakraam scharnier gangbaar gemaakt
Osram Night Breaker halogeenlampen (110% meer licht)
4 x Vredestein comtack 3 winterbanden (10.000 km)
Rollen (schuren korrel 120, kleur primer, 2 x kleurlaag)
Keuken geschuurd gerold 2x
Opbergruimte geschuurd gerold 2x
APK
Stoelen en interieur chemisch gereinigd
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hoeveel liter verf voor een lange t4

Bericht door Snautzer »

Nieuwe radio gekocht. Nuja meer een usb speler met bluetooth. Een klein jvc modelletje Het hele radio gebeuren kan mij persoonlijk niet boeien. Van de week eens aansluiten.
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: Hoeveel liter verf voor een lange t4

Bericht door schnarf »

Ha, nou welkom bij de gerolde matte busclub dan, Ik denk dat als je ook het dak gerold zou hebben het resultaat wel wat dramatischer geweest was.
Nu oogt de bus nog steeds vriendelijk.

goed gedaan hoor. :winter
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hoeveel liter verf voor een lange t4

Bericht door Snautzer »

Dank je, en voor wat betreft vriendelijk ... buiten Carcamel zijn de smurfen aardig en vriendelijk. Deze bus is een fijne pantoffel en voel ik me gelijk op mijn gemak. Tis geen sulletje maar gewoon een gentle giant.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hoeveel liter verf voor een lange t4

Bericht door Snautzer »

Van Raf Construct een tapijt overgenomen en hoewel het niet slim is om met 30 graden in zon rijdende kas te gaan liggen pielen kon ik het niet weerstaan. Stoelen los midden console los kit rand achter los oude rubber eruit

Oude situatie:

.
Oud_02.jpg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Hoeveel liter verf voor een lange t4

Bericht door Snautzer »

Nieuw ( word nog stoom gereinigd maar dat volgt nog.)

.
kleed_01.jpg
Plaats reactie