Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Reimo Camper Project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Nicolaas
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2017, 13:14

Reimo Camper Project

Bericht door Nicolaas »

Een tijdje geleden heb ik een T4 westfalia nieuw leven in geblazen viewtopic.php?f=12&t=55665

Maar vandaag heb ik mijn 2e T4 camper gekocht. :adhd Het is een Reimo uitvoering met een 2.4D met 310.000km. Wel weer een een bus die wel wat TLC kan gebruiken. Staat als California geregistreerd, maar het is toch echt een Reimo en geen Westfalia..

Op het eerste gezicht ziet de bus er wel aardig uit, maar er zitten wel een aantal plekjes aan waar de lak matig is.
Punten die ik wil gaan aanpakken:
- Distributieset&WP
- Homokineet LV is kapot
- Beurt, nieuwe filters en vloeistof
- Andere wieldoppen (deze zijn lelijk)
- Achterbumper vervangen (schade)
- Tafel in het interieur maken, zit nu geen tafel bij
- Matras voor het hefdak opzoeken (ikea/Jysk oid)
- Gordels achterin maken
- Webasto kachel nakijken/repareren
- Radio installeren
- Roest plekken bij de ramen, 220v aansluiting, en wielrand aanpakken.

Een heel lijstje, maar gaat vast goed komen.

Wat ik wel vreemd vind is dat het lijkt of er dat er een schuifdeur aan de linker kant heeft gezeten?! Iemand een idee hierover? Of heb ik een samengestelde bus gekocht? :vraagteken :bonk
20171122_140634.jpg
20171122_140642paint.jpg
20171122_140655paint.jpg
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Reimo Camper Project

Bericht door rradd »

Nee hoor het is geen samengestelde auto. In het begin hadden veel verlengde T4 zo'n schuifdeur gleuf.Zie ook m'n avatar.
Het is wel een samengestelde camper(inrichting) :bifun :bifun
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Hanz »

Nicolaas schreef: 22 nov 2017, 22:30 Staat als California geregistreerd, maar het is toch echt een Reimo en geen Westfalia..
Misschien is de RDW afgegaan op de 'California' stickers maar dit zijn geen Westfalia stickers. Zeker niet in 1992 toen deze bus gebouwd is.
Wel een lekker groot hefdak op zo'n lange wielbasis.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jonathan L
Berichten: 319
Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Jonathan L »

Wij hebben ook een Reimo VW camper. Het matras hebben we vervangen door een op maat gemaakt matras van een bedrijf uit Tynaarlo, ben naam even vergeten.
De nieuwe matras ligt veel lekkerder dan de originele, kan natuurlijk ook aan de leeftijd van het matras liggen.
Het kostte ons €33 ex verzendkosten.

Deze : https://www.schuimrubberwinkel.nl
Laatst gewijzigd door Jonathan L op 23 nov 2017, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Hanssyncro »

Onze '95er, ook lange LWB heeft ook zo'n "goot" ..zie foto.
Bijlagen
Norway2016.jpg
Groetjes, Petra
Nicolaas
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2017, 13:14

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Nicolaas »

Vorige week maar eens met de Camper bezig geweest. De T4 staat momenteel geschorst, ik rij er toch niet mee.
De koppeling maakte een raar geluid tikkend, daarom alles maar eens losgehaald.
20180208_113001.jpg
De drukgroep en koppelingsplaat waren nog prima, maar het 2 massavliegwiel lag in puin. Bij mijn vorige T4 2.4D (ABB motor) zat een standaard vliegwiel gemonteerd, in deze dus niet..
20180208_104210.jpg
Na verschillende prijzen te hebben uitgezocht heb ik ook op deze T4 een standaard vliegwiel gezet, wel met nieuwe koppelingsplaat, drukgroep en druklager. Ik had dit kunstje vorig jaar ook al eens gedaan, dus het ging deze keer een stuk makkelijker :-)

De distributieriem zag er niet slecht uit, maar heb dit toch allemaal vervangen, distributieriem, brandstofpomp riem, spanrol en waterpomp
20180208_112953.jpg
Was ook net weer wat anders dan mijn vorige T4 2.4D. Bij deze wordt de riem gespannen door een spanrol, bij de vorige T4 werd de distributieriem gespannen door de waterpomp te verdraaien.

Verder kwam ik er achter dat de uitlaat van voor tot achter vervangen is door de vorige eigenaar, net als de motorsteunen, dat was een mooie meevaller.
Ook verschillende kogelhoezen vervangen. De homokineet LV was ook helemaal gaar, dus ook die maar vernieuwd.
Verder nieuwe olie+filter, luchtfilter, brandstof filter, V-snaren en remblokken aan de voorzijde.

Heb online ook eea besteld voor de tafel, die wil ik er ook in maken, daarover later meer.
Nicolaas
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2017, 13:14

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Nicolaas »

Afgelopen week met het interieur bezig geweest. Er hebben vrij veel aftermarket systemen op gezeten. Alarm, Achteruitrijcamera en cruise control.
Omdat dit allemaal incompleet was en niet meer werkte heb ik dit verwijderd. Heel wat meter kabel eruit gehaald.
Tevens een Radio geïnstalleerd, de boxen waren allemaal nog aanwezig dus dat was goed te doen.
20180309_115649.jpg
Dashboard weer netjes. Plaatje gemaakt om de gaten op te vullen
Dashboard weer netjes. Plaatje gemaakt om de gaten op te vullen
Ook ben ik bezig geweest met de tafel. Ik had nog een campingtafel liggen en deze kon ik mooi gebruiken. Bij de Wit in Schijndel heb ik een opklapbare tafelpoot en een rails besteld. Dit allemaal gemonteerd en past prima.
"oude" campingtafel en een scharnierende poot
"oude" campingtafel en een scharnierende poot
Tafel is eenvoudig te verwijderen en compact op te bergen
Tafel is eenvoudig te verwijderen en compact op te bergen
Bij de lokale matrassen outlet een nieuw matras gekocht, wel moest ik de breedte wat aanpassen, maar het past nu prima.

Ben ook bezig met de 12V Lader, deze bleek defect te zijn. Heb nog geprobeerd om deze te repareren, maar nadat de stoppen in huis er een aantal keren waren uitgeknald heb ik het maar gelaten voor wat het is.. Moet een andere in.
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Meert_VR6 »

mooi,
wat voor een cruisecontrol en alarm heb je geplaatst?

gtrs,
Maarten
Nicolaas
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 feb 2017, 13:14

Re: Reimo Camper Project

Bericht door Nicolaas »

Hallo Maarten,
Ik heb het er juist uitgehaald. Nu dus geen alarm of cruise control.
Het werkte allemaal niet meer en ik wou af van de kabel chaos onder het dashboard.
Groet Nico
Plaats reactie