Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouw DC naar camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Chewbacca

Re: Ombouw DC naar camper

Bericht door Chewbacca »

Dank voor de tips over de luifel... weer stof tot nadenken en aangezien het nu eerst weer winter wordt wil ik die tijd gebruiken om dan in het voorjaar iets uit te proberen.

Waar ik nu tegen aan ben gelopen is condens... met de warmere dagen geen enkele last van, maar nu het buren natter en vooral kouder wordt zie ik op elk stukje vrij staal en de ramen condens ontstaan. Tijdens het koken is het helemaal erg (logisch natuurlijk).
Belangrijkste is denk ik dus meer te ventileren (zoals ook mickel op zijn blog schrijft).
Aangezien ik achter deuren heb geen ik weinig aan een airsafe, en ik heb ook geen schuif- of klapramen...

Wat dan overblijft zijn roosters om in de cabine deuren te plaatsen, zoals deze: https://www.reimo.com/nl/kampeerartike ... deu?c=967
Werkt dat een beetje met elektrisch bediende ramen? Kun je die laten zitten tijdens het rijden?

Of dak ventilatie, zoals deze https://www.mijnbusistop.nl/dakventilat ... wart.html
Nadeel is dan dat je er een gat voor moet maken, maar hij is wel regelbaar en afsluitbaar... eventueel zou jeej er nog e.v. 12v computer ventilator bij kunnen knutselen

Ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen (en misschien wel hele andere suggesties)
J vd Pal

Bericht door J vd Pal »

Wij hebben deze roosters in gebruik. De roosters werken prima ook in combinatie met elektrische ramen. Ik zou ze niet tijdens get rijden laten zitten, als je per ongeluk het raam open doet dan raak je het rooster misschien kwijt!
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Chewbacca schreef: za okt 10, 2020 21:34 ...maar nu het buren natter en vooral kouder wordt zie ik op elk stukje vrij staal en de ramen condens ontstaan.
Arme buren ... :bifun

In een hefdakje zit normaal gezien ventilatie mogelijkheid.. als je dat hebt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Chewbacca

Bericht door Chewbacca »

Haha automatische spellingscorrectie ook :bonk
Ik heb een Mac mol dakje zelf ingebouwd, maar het ventilatie rooster wat daarin zit is vrij klein (Heb het voor lief genomen want was want top voor mekaar :toppie )
hangover

Bericht door hangover »

Ik gebruik ook die roosters in de electrische voorramen. Met een beetje beleid dichtdoen anders gaat hij weer naar beneden :)
Ik zit wel te kijken of
windowfaninsert20.jpg
https://nl.pinterest.com/pin/600597300279135112/
zoiets te fabrieken is om wat meer pit achter de luchtstroom te zetten.
Afbeelding 2002 T4 LWB DC Syncro AXL :T44EVER
jan2009

Bericht door jan2009 »

Je kan ook buiten koken voor het betere kampeergevoel.
Scheelt veel waterdamp en vet in je busje.
:bbq
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002
red devel

Bericht door red devel »

Chewbacca

Bericht door Chewbacca »

hangover schreef: ma okt 12, 2020 14:03 Ik gebruik ook die roosters in de electrische voorramen. Met een beetje beleid dichtdoen anders gaat hij weer naar beneden :)
Ik zit wel te kijken of
windowfaninsert20.jpg
https://nl.pinterest.com/pin/600597300279135112/
zoiets te fabrieken is om wat meer pit achter de luchtstroom te zetten.
Haha die is vet! Gewoon vier stuks ook... windkracht 5 naar binnen :bonk
jan2009 schreef: ma okt 12, 2020 18:56 Je kan ook buiten koken voor het betere kampeergevoel.
Scheelt veel waterdamp en vet in je busje.
:bbq
Ja dat is ook zo... Ik heb zo'n campingaz twee pits dingetje wat ik eens zou kunnen proberen
red devel schreef: ma okt 12, 2020 19:03 Kijk hier maar eens!
https://bus-ok.nl/Raamroosters-T4-paar.
Dank voor de tip! Scheelt bijna 30 euro meer degene die ik bij jasicamp heb gezien :proost
red devel

Bericht door red devel »

Chewbacca schreef: za okt 10, 2020 21:34 Dank voor de tips over de luifel... weer stof tot nadenken en aangezien het nu eerst weer winter wordt wil ik die tijd gebruiken om dan in het voorjaar iets uit te proberen.

Waar ik nu tegen aan ben gelopen is condens... met de warmere dagen geen enkele last van, maar nu het buren natter en vooral kouder wordt zie ik op elk stukje vrij staal en de ramen condens ontstaan. Tijdens het koken is het helemaal erg (logisch natuurlijk).
Belangrijkste is denk ik dus meer te ventileren (zoals ook mickel op zijn blog schrijft).
Aangezien ik achter deuren heb geen ik weinig aan een airsafe, en ik heb ook geen schuif- of klapramen...

Wat dan overblijft zijn roosters om in de cabine deuren te plaatsen, zoals deze: https://www.reimo.com/nl/kampeerartike ... deu?c=967
Werkt dat een beetje met elektrisch bediende ramen? Kun je die laten zitten tijdens het rijden?

Of dak ventilatie, zoals deze https://www.mijnbusistop.nl/dakventilat ... wart.html
Nadeel is dan dat je er een gat voor moet maken, maar hij is wel regelbaar en afsluitbaar... eventueel zou jeej er nog e.v. 12v computer ventilator bij kunnen knutselen

Ben benieuwd naar jullie meningen en adviezen (en misschien wel hele andere suggesties)
Kijk, Dit bedoelde ik Chewbacca!
combirail.jpg
Chewbacca

Bericht door Chewbacca »

Ik zag hem al voorbij komen inderdaad! :toppie
Chewbacca

Bericht door Chewbacca »

Helaas zijn ze beschadigd geleverd vandaag...
Aan de achterzijde van het bovenste deel zitten deuken en is de lak beschadigd.
Ik had ook verwacht dat het 2 delen zouden zijn, maar dit waren 4 losse delen (twee per zijde) ... waarbij geen materiaal meegeleverd was om ze te laten scharnieren
Ik heb ze een mail gestuurd om ze te ruilen :mail
red devel

Bericht door red devel »

Balen!
Ook bij Bus-oke besteld? Die van mij waren perfect verpakt en onbeschadigd!
Chewbacca

Bericht door Chewbacca »

Ja bij bus ok. Prima service, wordt omgeruild :toppie
red devel

Bericht door red devel »

:toppie
Chewbacca

Bericht door Chewbacca »

Inmiddels de nieuwe levering ontvangen, deze zijn wel goed.
Gelijk maar erin gezet, want afgelopen paar dagen was er weer vocht teveel in de lucht binnen :huilen

Hopen dat dit, naast een vochtvangertje, gaat helpen.
Plaats reactie