Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Extra plankje aan de keuken.

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door Jenson »

Eindelijk afgelopen dagen tijd gehad om met de 3d geprinte profielen een tafeltje te maken, nadat we het 28 jarige tapijt hadden vervangen...

Het was de uitdaging om aan alle wensen zo goed mogelijk te voldoen:
-Materiaal gebruiken dat we nog hebben staan
-Niet te zwaar
-Stevig genoeg
-Groot genoeg oppervalk om op laptop te werken en vanaf de bijrijders stoel makkelijk te bereiken
-Kastje en lade nog goed te bereiken

Voor nu is dit het geworden, moet nog wel verder afgewerkt worden. Bedankt voor alle eerdere goed ideeën waar we inspiratie uit hebben gehaald
Bijlagen
20200503_180739.jpg
20200503_180707.jpg
20200503_180653.jpg
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door Jenson »

Hier nog wat plaatjes
Bijlagen
20200503_180840.jpg
20200503_180819.jpg
20200503_180753.jpg
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door Hanz »

Een mooi stukje huisvlijt. Een heel andere benadering dan wat ik zelf heb gemaakt, maar ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen wensen en gebruiksmogelijkheden voor ogen.
Ik vraag me alleen af waarom je het laatje laat blokkeren door de tafelsteun als het nog maar half open staat. Wat is hier het idee achter?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door J vd Pal »

Jenson schreef: 03 mei 2020, 21:34
Het was de uitdaging om aan alle wensen zo goed mogelijk te voldoen:
-Materiaal gebruiken dat we nog hebben staan
-Niet te zwaar
-Stevig genoeg
-Groot genoeg oppervalk om op laptop te werken en vanaf de bijrijders stoel makkelijk te bereiken
-Kastje en lade nog goed te bereiken
Bekend lijstje, alleen die van een laptop stond niet op de mijne :nuts Ziet er goed uit!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door Jenson »

Hanz schreef: 04 mei 2020, 15:02 Een mooi stukje huisvlijt. Een heel andere benadering dan wat ik zelf heb gemaakt, maar ieder heeft natuurlijk zo zijn eigen wensen en gebruiksmogelijkheden voor ogen.
Ik vraag me alleen af waarom je het laatje laat blokkeren door de tafelsteun als het nog maar half open staat. Wat is hier het idee achter?
Aha Hanz, heel scherp en een goede vraag. Dit heeft te maken met dat het laatje op deze manier nog extra ondersteuning bied bij het stabiliseren van de tafel en we kunnen nu eigenlijk door het gat overal goed genoeg bij. Dus bij de keuze voor stabiliteit/bereikbaarheid gingen we voor het eerste. We zullen moeten kijken of het in praktijk ook goed werkt. We kunnen het nog wat verder uitfrezen als het nodig is. Nu vond ik het wel leuk dat de lijn doorloopt in de cirkel.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door Hanz »

Jenson schreef: 04 mei 2020, 19:36 Nu vond ik het wel leuk dat de lijn doorloopt in de cirkel.
Aan de vormgeving had ik inderdaad al afgelezen dat dit bewust gedaan is maar ik snapte even niet waarom.
Merk je ook echt verschil in stabiliteit als je de lade uitschuift? Bij mij heeft de lade, ook half uitgeschoven, zowel op en neer als zijdelings, toch wel een halve centimeter speling. Dat draagt niet echt bij aan stabiliteit lijkt mij. En je hebt er al een forse en stevige steun onder zitten.

P.S. Is dat zo'n vochtvreterzak op de eerste foto? Heb ik er ook standaard in liggen en je staat verbaasd hoeveel vocht dat ding elke keer weer opneemt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jenson
Berichten: 110
Lid geworden op: 11 feb 2020, 10:59
Locatie: Den Haag

Re: Extra plankje aan de keuken.

Bericht door Jenson »

Is inderdaad een vochtvreter, al meerdere malen weer verwarmd om het overtollige vocht weer kwijt te raken.

Misschien heb je wel gelijk dat het nu zo stevig is geworden dat de extra ondersteuning van het laatje niet nodig is. Ik was bang dat het klapmechanisme misschien van de stijl af zou glippen en dan houd het laatje het wel echt tegen. We gaan het een tijdje in gebruik nemen en het mooie van hout is dat je dit altijd weer kan aanpassen.
N'onzbuzzie: VW T4 California, 2.5 Benzine AAF
Plaats reactie