Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door J vd Pal »

Ja, Als je de bank in slaapstand zet dan vallen de isofix beugels in de uitsparingen in de achterbank.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Multivan Generation »

Kun je die bank dan qua leuning in slaapstand zetten zonder een isofix stoel te verwijderen?

Graag even met video :knipoog :lach

Misschien interessante dingen hierbij?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-bes ... d=53013340
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
T4 multivancamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2019, 16:09

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door T4 multivancamper »

Mooie bull terriër
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Gisteren de elektronica van het camper deel aangesloten. Alles werkt naar behoren, met dank aan Peter :zwaai

Dat ga ik eerdaags beschrijven, dat is makkelijk voor als iemand hetzelfde idee heeft.

Maar wat mij dwars zit is dat de dubbele dikke rode + kabel van motoraccu naar hh accu niet gezekerd is.
Volgens het schema niet en in mijn oude camper niet. Wat nou als de + kabels van de motoraccu naar de hh accu bij het schutbord beschadigt? Einde busje :ie

Misschien een domme vraag maar kan ik die kabels niet aansluiten via de hoofdzekeringkast bij de accu en welke smeltzekering heb ik daar voor nodig?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door Multivan Generation »

RoelandZ schreef: 31 jan 2019, 07:57 Gisteren de elektronica van het camper deel aangesloten. Alles werkt naar behoren, met dank aan Peter :zwaai

Dat ga ik eerdaags beschrijven, dat is makkelijk voor als iemand hetzelfde idee heeft.

Maar wat mij dwars zit is dat de dubbele dikke rode + kabel van motoraccu naar hh accu niet gezekerd is.
Volgens het schema niet en in mijn oude camper niet. Wat nou als de + kabels van de motoraccu naar de hh accu bij het schutbord beschadigt? Einde busje :ie

Misschien een domme vraag maar kan ik die kabels niet aansluiten via de hoofdzekeringkast bij de accu en welke smeltzekering heb ik daar voor nodig?

Graag gedaan hoor Roeland.
Het was even wat schema's naast elkaar leggen en de logische verbanden zien te doorgronden,
om de verschillen tussen een 1992-er en een 2001 te zien,
maar mooi dat het werkt :gekte

Je kunt de rode kabel die naar het scheidingsrelais gaat eventueel voorzien van een zekering in de motorruimte.
Ik had er eentje van megafuse in gemaakt destijds. Die hebben ook mooie houders.
De zwaarte van de zekering is afhankelijk van de draad diameter en de hoeveelheid stroom die er kan gaan lopen.
Als je 150A aan huishoud accu hebt, dan zou ik hem met 120A af zekeren. Meer kan je dynamo toch niet leveren. :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie. Ik heb hem maar aan de hoofdzekering kast geschroefd met een smeltzekering van 100A, ziet er net origineel uit. :lach

Ik hou het wel even in de gaten, merk het vanzelf als de smeltzekering te licht is.

Vandaag de auto nog even laten wegen, 2020 kg met de tank 1/3 vol dus daar valt niks te halen. 70 kg eraf lukt toch niet.

Morgen om 15 uur naar de keuring :yes
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Klopt, bij de hh accu is hij al gezekerd. :toppie
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Nah, afgekeurd :bifun

Ik denk ik regel dat wel ff met die mannen, ik ken er een paar al een tijdje.
De draaiconsole van de bestuurder en bijrijderstoel moet zijn voorzien van een certificaat en de gordels van de achterbank ook.

Lekker bijdehand heb ik aangeven 0 personen op kenteken te zetten... Dat mag dus niet na eerste toelating 31-12-2000

Maar ze denken daar wel goed mee, console onder de bestuurders stoel vervangen door de originele, bijrijdersbank plaatsen en een kussen met klittenband boven op/achter de watertan plaatsen. :toppie

Volgende week maar even terug gaan..

Iemand in de buurt van Veldhoven een bijrijdersbank te leen?
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Morgen 2e ronde Rdw :jump

Nu maar hopen dat de slaapbank en sidebars meer dan 70kg wegen.
Bijlagen
Step by step second skin monteren
Step by step second skin monteren
Bijrijders bankje en lekker veilig zitje rechts achter..
Bijrijders bankje en lekker veilig zitje rechts achter..
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Het is gelukt, 4 zitplaatsen op kenteken.

En de bus was 80 kilo lichter zonder slaapbank en draaiconsole dus kenteken gewicht rijklaar 1940kg :toppie
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Terug van de spuiter, ziet er weer top uit :jump
Bijlagen
D588B266-3C93-4219-8E59-D396FC4A4FDF.jpeg
AAC09F93-98C3-4294-9090-63861CC8ECCB.jpeg
EE170702-E499-4962-B7CF-48C8B43851A4.jpeg
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

.
Bijlagen
230C97D2-DB69-464A-A6F0-BC473ED68E8D.jpeg
8477FC9E-F82F-40C0-913B-3B086857E07C.jpeg
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

.
Bijlagen
73B4EDC8-0D06-481E-B269-BB299255C292.jpeg
C9790F8D-1166-4408-8679-0BAEDDE09628.jpeg
70C16A74-6461-4F76-A674-66C6861A024B.jpeg
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door RoelandZ »

Nog geen bericht van de belastingdienst en Rdw ontvangen maar het kenteken 17-vv-kt bestaat niet meer. :ie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: California 1992 ombouwen naar T4 TDI 2001

Bericht door moosev »

RoelandZ schreef: 14 feb 2019, 17:24 Nog geen bericht van de belastingdienst en Rdw ontvangen maar het kenteken 17-vv-kt bestaat niet meer. :ie
Even bij "mijn overheid" kijken wat je nieuwe kenteken is...
Plaats reactie