Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen..
Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.
De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is..
Gisteren contact gehad met HenkK, ik heb de lader, display en koelkastregel apparaat naar hem verzonden om te controleren/reviseren.
Dat was een goed idee omdat te doen. (Thanks Peter) De laadspanning van de lader was te laag, NTC connectie onderbroken.
Display was goed op een paar lampjes na. En met behulp van HenkK erachtergekomen waarom het stekker symbool niet op het display verscheen als er een cee stekker aangesloten is. De aardlekschakelaar is gecorrodeerd, geen weerstand op de bruine draad voor en na de aaardlekschakelaar. Dus die moet vervangen worden.
Verder wat kappen gemonteerd en gordels voor vervangen ( die zijn net iets anders) Bij de rechter b-stijl kwam ik er achter dat het chassis daar net even anders is. Het chassis loopt bij het nieuwe type onderaan schuin i.p.v. recht bij het oude type.
Na wat Google’en erachter gekomen dat die kap vervangen moet worden door de 7d5 867 038 i.p.v. 705 867 038
Ik zou ook meteen een nieuwe tent er op zetten,
maar die heb je niet in 2 weken binnen..
Hangt dus van model af - onze was er na goed 2 weken (model '96-'99), wel super kwaliteit bij Stof am Stuck.
Nieuw dak ziet er super uit - op foto lijkt hij wel ver vooruit te liggen, kan die spoiler daar nog tussen?
Dat idee had ik in de eerste instantie ook. Maar aan de achterkant kan het dak niet veel verder naar achter ivm de hoeken, die steken anders over de achterand van het dak. Ik heb het net ff gemeten, aan de achterkant in het midden zit het rubber 5,3cm van de rand af. Voor heb ik 2,7 cm tussen het rubber en eind van het dak. De scharnieren kan ik nog +/- 6mm naar voor of achter plaatsen.
De spoiler en veren voor het hefdak zijn verzonden, ben benieuwd hoe breed de spoiler is..
De spoiler is aan de onderkant 15 mm breed en zit (bij mij althans) direct tegen de rand van de voorruit aan (als je op de foto klikt draait hij vanzelf weer rechtop).
brugseb schreef: ↑do jan 03, 2019 20:30
De spoiler is aan de onderkant 15 mm breed en zit (bij mij althans) direct tegen de rand van de voorruit aan (als je op de foto klikt draait hij vanzelf weer rechtop).
20190107_114720.jpg
Bedankt voor de foto Hanz,
Zo te zien is bij jou de ruimte voor het hefdak ook ongeveer 3 cm, dan ben ik weer gerustgesteld.
Dat is overigens geen aanrader. Draad knapt om de 5 cm hoe voorzichtig je het ook doet en de verwijdering panel tool met handvat trek je meteen uit model.. Maar met goed snijdraad van de automaterialenzaak is het dan toch gelukt.
Gelijk het raam gemonteerd in de blauwe bus, begint al ergens op te lijken.
Vandaag wat spulletjes binnen gekregen van vwbusshop.de
Met Mn stomme kop 2 bestekbakjes besteld... Iemand nog een bestekbak nodig?
Mijn linker schuifraam heeft de lektest niet doorstaan...
Het schuifraam is wel oké maar het monteren met 3M ruitenkit is niet goed gedaan.
En nu kan ik jullie mededelen dat 3M ruitenkit heel goed en stevig is.... Ruim 3 uur bezig geweest met het opnieuw demonteren met een multitool, stanleymessen etc...