Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 van d naar td

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
dennisnotebaart
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:00

t4 van d naar td

Bericht door dennisnotebaart »

zo.... na een poosje t4loos te zijn geweest, (rijd t5 inmiddels) eindelijk na lang wachten de bus van een vriendin gekregen :T44EVER ,een lange rode 1.9 d

maar..... origineel laag en op CAMPER kenteken :jump :jump :jump :jump ,en altijd gebruikt als rolstoel bus. dus zonder hefdak :toppie :toppie :toppie

nu zit er wel wat werk aan de bus uiteraard, wel net nieuwe apk,technisch wel op orde, ong 3 ton kilometers.

de bedoeling is mat zwart rollen ,verlaagd is ie al d.m.v. eibach veren om de oprijd lift laag genoeg te laten komen ,dus verlagen kunnen we afvinken :jump

alleen 1.9 d is dodelijk traag, is een 19.td plug en play ????? (deze zijn eenvoudig op een 90/95 pk te schroeven)
ombouw tdi is geen haalbare kaart voor mij i.v.m. tijd ,en vind ik ook niet interessant voor hobby project,de bus komt vol audio te liggen en wordt alleen in weekend gebruikt.

iemand ervaring met deze D naar TD ombouw ?
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: t4 van d naar td

Bericht door odorf »

1.9D is inderdaad traaaaag.

1.9TD is volgens mij plug&play op originele motorsteunen en bestaande versnellingbak. TD is iets sneller en op te schroeven naar meer PK’s maaarrrr....
Schoef er DAN wel een OLIEKOELER tussen. Er zijn thermostaat geregelde setjes die je op de plek van de originele oliekoeler (vierkante blok boven oliefilter) geplaatst kunnen worden. En dan een oliekoeler met slangen op de Grill/radiator. Anders krijgt je blokje het té heet.

Als je zoekt hier op het forum op 1.9TD en oliekoeler kom je vast wel op stukjes van bijv. Pascal 141 die daar al meerdere keren over heeft geschreven.

Andere optie is een Golf TDI blokje er in en dan de carterpan en nog wat delen van het originele blok er onder. Dat wordt in Engeland veel gedaan en staat op Engelse T4 fora beschreven.

Maar een 5cylinder TDI inbouwen is wel de beste oplossing. 88pk en ik geloof ook de 102pk passen in een ‘korte neus’

Oja als je vermogen van 1.9TD blok opschroeft kun je ook een ‘langere’ vijfde versnelling monteren. Dan rij je in de 5 met minder toeren. Dit kan als het goed is bij jouw O2b versnellingbak zonder dat de bak er van af hoeft.

Succes!
En houd ons op de hoogte! :toppie
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie