Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tweekleur T4 camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 589
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Jos M »

Had ze bij mij t4 ook verwijderd omdat ze bolde, geen enkel probleem om ze weg te laten, geen lekage.
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

Vandaag de rubbers van de achterdeuren verwijderd. Tijdens het verwijderen, scheurde het rubber steeds, waarna ik ze eruit gesneden heb. Er blijft nog een stukje rubber onder de ruit achter. Nieuwe monteren is dus geen optie meer. Misschien dat ik zwarte kit op die plaats spuit.
De achterdeur moesten geheel gespoten worden vanwege de vele beschadigingen.
achtermetpokken.jpg
Laatst gewijzigd door Ozone op 06 apr 2021, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

Achterdeuren gespoten. Heb de bovenkant ook gespoten vanwege de vele schuurplekken.
achterdeuren na spuiten.jpg
Linker kant voor en na 't spuiten.
linksvoor t spuiten.jpg
links gespoten.jpg
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

Achterbumper en grill kunnen lekker uitharden in de woonkamer.
Nu moet alleen de voorbumper nog. Het is een bobbeltjesbumper en steek er nu nog geen tijd in. Morgen nogmaals proberen een gespoten voorbumper te kopen. Scheelt veel schuur- en plamuurwerk, maar 't zal moeilijk worden.
voorbumper en gril.jpg
Vandaag is de temperatuur enorm gedaald. Gelukkig zit het meeste spuitwerk er nu op.
links achter gespoten.jpg
:zwaai
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

@hobie17. Het is een 2K-acryllak. Ik weet niet of ik hier 't merk mag plaatsen. Kan ik ook sturen via privé-bericht. Zonder blankelak-laag. Hoe? Bedoel je merk spuit?
hobie17
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2021, 14:15

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door hobie17 »

Ozone schreef: 05 apr 2021, 21:48 @hobie17. Het is een 2K-acryllak. Ik weet niet of ik hier 't merk mag plaatsen. Kan ik ook sturen via privé-bericht. Zonder blankelak-laag. Hoe? Bedoel je merk spuit?
Heb mijn reactie verwijderd :bonk, omdat ik je antwoord eigenlijk al las in een eerdere post over de lak.

Inderdaad, soort en merk spuit.
T4 1.9 TD 2001
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door MGA1600 »

Mooi project en mooi resultaat. Erg leuk en blij kleurtje ook..

.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door odorf »

Merken vermelden kan gewoon
tenzij bewuste reclame. Dacht ik.

Mooi resultaat! en ik vind de gekozen kleur ook mooi combineren met wit en T4.
:sjaal
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

De achterbumper gemonteerd op de trekhaakbalk. Met het schuim op de balk, krijg je de bumper niet onder de trekhaakknobbel door. Dus schuim losgemaakt en in de bumper gedrukt. Zo krijg je het geheel wel onder de knobbel door. Schuim wat heen en weer schuiven, zodat die weer in de balk past. Geheel zit weer vast met de oude bouten. Nieuwe bouten besteld, maar zijn nog niet binnen. Misschien laat ik deze wel zitten.
achterbumper met trekhaak.jpg
De bevestiging van de gril was aan de bovenkant op 2 plaatsen afgebroken. Plastic strips er onder gelijmd en heb weer 2 schroefgaten terug.
gril.jpg
Waarschijnlijk kan ik dinsdag een andere motorkap ophalen/kopen bij een T4-onderdelenhandelaar. Naar zijn zeggen een hele mooie. Ik ga t zien :vraagteken
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

Afgelopen week 2 x een vraag geplaatst op de onderdelenlijn voor een gladde, gespoten voorbumper, type 2. Diverse reacties gehad, maar lezen blijft moeilijk en er zat dus geen bruikbare reactie bij. Voor zover ik nu begrepen heb, is type 2 nooit origineel glad geleverd.
Dus mijn bobbeltjes bumper dan maar proberen glad te krijgen. Met vlakschuurmachine aan de haal gegaan met korrel 60 en 80. Mooi glad krijg je 't niet echt. Er gaan allemaal plastic vezels overeind staan. Zoveel mogelijk glad proberen te schuren en in een primer erop gezet. Daarna een grondverf erop gespoten. Met droog schuren ging het schuurpapier snel vol zitten, dus verder gegaan met nat schuren. De vezels zijn nu beter weg te schuren. Daarna een dikke laag 2k-filler erop gespoten. Deze laag is zeer goed te schuren. Er zitten toch wat beschadigingen op de bumper en zelfs een deuk bij het sleepooggat. Eerst nog plamuren voordat ik de volgende laag filler erop spuit.
voorbumper 2e laag grondverf.jpg
voorbumper met 1e laag filler.jpg
voorbumper deuk.jpg
:zwaai
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door krekwakwol »

Mooi om te zien, al die grondige T4 projecten.
Het zijn ook fijne campertjes en vaak verdienen ze ook een 2e ronde.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Multivan Generation »

Mocht je nog mistlampen willen monteren, dan is het nu het moment om ze er in te maken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

Goed idee MG, maar dan moet ik nog uitzoeken hoe en wat. Ik ga ff zoeken :yes
Ozone
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 aug 2014, 15:31

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door Ozone »

Voorbumper is mooi glad geworden. Geen bobbel meer te zien. In kleur gespoten.
voorbumper gespoten.jpg
En gemonteerd begint het alweer op een T4 te lijken. Motorkap is nog aan vervanging toe.
Met bumper en gril.jpg
Heb een andere motorkap gekocht die er perfect uit zou zien. Helaas klinkt het vaak mooier dan de werkelijkheid. Het is dezelfde kleur en nagenoeg geen roest. Wel een lelijke beschadiging in het midden, voorop en een deukje. Beide storend zichtbaar. Heb overwogen om de plekken alleen te spuiten, maar dan moet je daarna weer polijsten, kortom ook veel werk. Besloten de plekken aan te pakken en de gehele motorkap opnieuw te spuiten. De originele lak zat er niet meer op.
motorkap 2 beschadigingen.jpg
:zwaai
hobie17
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 mar 2021, 14:15

Re: Tweekleur T4 camper

Bericht door hobie17 »

Schiet al aardig op, netjes hoor
T4 1.9 TD 2001
Plaats reactie