Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Busje inrichten/verbouwen als camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Walda

Re: Busje inrichten/verbouwen als camper

Bericht door Walda » do nov 30, 2017 21:21

Jan,

Je hebt gelijk, een trekontlasting zit er dus ook niet in. Geloof me, zonder vijlen is het echt onmogelijk om de stekkers aan te sluiten, en dicht te krijgen. Ik twijfel even waar ik ze gekocht heb, bij de Wit Schijndel of Conrad, wellicht ga ik de leverancier ook nog aanschrijven want dit is echt raar. De stopcontacten komen sowieso uit Schijndel.

Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » vr dec 01, 2017 19:14

Beste Allemaal,

Zoals belooft hierbij een fotootje van het zonnepaneel.
zonnepaneel.jpg
Het dekseltje van het zwarte aansluitblokje is er af gebroken, ik frees hier een kunststof of aluminium u-tje voor en plak dat er over dan is het paneel weer perfect.
Ook vanmorgen nog een aluminium profiel gemaakt zodat de bakken/kratjes die ik gekocht heb niet onder de bank vandaan schuiven tijdens het rijden.
kratjes.jpg
kratjes 2.jpg
Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » za dec 02, 2017 16:25

Beste Allemaal,

Voor onder de bank 2 stukken loper gekocht zodat de vloer niet beschadigt als de kratjes/bakjes er in en er uit geschoven worden. Enige tijd geleden heb ik gezegd dat de bank/het bed nu 190 cm lang is en dat dit verlengt kan worden als er moet worden geslapen tot 205 cm. Ik heb 2 rvs beugeltjes in elkaar getiglast en daarna even door de glasparel straalkast gehaald. De handdoek die je nu ziet is even ter illustratie, hier wordt een stuk doek voor gemaakt wat om de aluminium pijp zit en met tourniquets of zo iets op het bed vast komt als het uitgeschoven is. De rolkussentjes gebruik je normaal al op de bank en nu vullen ze de opening van de kussens op zodat je slaap kussen op hoogte licht en niet naar beneden kan vallen. Ook de eventuele koude van de achterklep "valt" zo naar beneden achter je hooft kussen en dus niet in je bed.
matrassen.jpg
beugeltjes.jpg
pijp .jpg
pijp 1.jpg
pijp 2.jpg
pijp 3.jpg
Als je de pijp met flap niet gebruikt tijden normaal bank gebruik bijvoorbeeld dan komt hij achter de rugleuning te hangen.

Morgen weer verder.
Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » zo dec 03, 2017 15:06

Beste Allemaal,

Aansluit blokje op het zonnepaneel gewoon maar dicht gemaakt met zwarte kit, sneller en erg dicht zal ik maak zeggen.
zonnepaneel 1.jpg
Omdat er aan de bus geen cassette luifel zit moest er even een plek komen voor de tentstokken, het bakje waar ze in staan zit vast met klittenband zodat het er makkelijk uit kan om schoon te maken. Misschien koop ik nog één of twee van die uitschuif stokken in plaats van die lange dingen. Eerst maar eens een paar keer proberen wat handig is en wat niet. Deze stokken hadden we nog van het voor ons normale tent kamperen. De twee uitschuif stokken gebruiken we dan ook voor het luifeltje aan onze korte T5 en de andere voor een waslijntje indien nodig. Met dit zelfde luifeltje gaan we het voor als nog proberen, nu kunnen we er ook onder zitten met z'n vieren dus met twee zal ook wel lukken.
tentstokken.jpg
Ook gelijk aan de kopse kant van de bank een plek voor schoenen of slippers of iets dergelijks gemaakt doormiddel van elastiek met haakjes.
schoenen plek.jpg
Ook nog een topmatras gekocht en 2 wat kleinere hoofdkussens, een tweepersoons dekbed hebben we nog en ook slaapzakken zodat we het volgens mij prima kunnen uithouden binnenkort, misschien nog zonder de Planar kachel, maar dan maar aan de paal en een 230v kacheltje mee.
Groeten,

Walter

Boebels

Bericht door Boebels » ma dec 04, 2017 18:49

Pfffffff.....Had ik maar zo'n handige man in de buurt :nuts
Supermooi project! Mijn complimenten!

Walda

Bericht door Walda » ma dec 04, 2017 19:17

Dank voor het compliment. Als ik het elders zo lees dan zijn de hulptroepen volgens mij al onderweg :lach

Groeten,

Walter

Boebels

Bericht door Boebels » di dec 05, 2017 9:55

Walda schreef:
ma dec 04, 2017 19:17
Dank voor het compliment. Als ik het elders zo lees dan zijn de hulptroepen volgens mij al onderweg :lach

Groeten,

Walter
Hahaha...Ja maar dan moet ik het tóch zelf doen hè?.... :nuts (O ja, dat was ook de bedoeling;-) )

heemskerk

Bericht door heemskerk » wo dec 06, 2017 19:39

Walda schreef:
ma dec 04, 2017 19:17

Groeten,

Walter
Digitale feromonen.. :knipoog

black bulli

Bericht door black bulli » wo dec 06, 2017 23:53

:bifun
Zet af en toe de stilte eens wat harder

Walda

Bericht door Walda » zo dec 10, 2017 10:48

Beste Allemaal,

Voor de achterruit in de klep heb ik een Solarplexus getinte voorzetruit gekocht en zojuist geplaatst. De bus staat gelukkig nog binnen dus ik kan het vooralsnog alleen bekijken met kunstlicht, maar het lijkt prima. Je kan uitstekend naar buiten kijken en als ik binnen alle lampen vol aan doe dan kan je ook het licht zien branden als je buiten staat. Als binnen geen licht brand dan zie je niets.
raam binnen.jpg
raam buiten met licht.jpg
raam buiten zonder licht.jpg
Groeten,

Walter

Walda

Bericht door Walda » zo dec 10, 2017 10:48

Beste Allemaal,

Voor de achterruit in de klep heb ik een Solarplexus getinte voorzetruit gekocht en zojuist geplaatst. De bus staat gelukkig nog binnen dus ik kan het vooralsnog alleen bekijken met kunstlicht, maar het lijkt prima. Je kan uitstekend naar buiten kijken en als ik binnen alle lampen vol aan doe dan kan je ook het licht zien branden als je buiten staat. Als binnen geen licht brand dan zie je niets.
raam binnen.jpg
raam buiten met licht.jpg
raam buiten zonder licht.jpg
Groeten,

Walter

heemskerk

Bericht door heemskerk » ma dec 11, 2017 14:31

Even een rafel: Is het met reden dat je de (sympathieke maar onooglijke) weetjewelplakker niet op het midden van de ruit hebt geplakt? Of lijkt dat misschien zo door de kijkhoek op de foto's?

Enne.. Henk-1: Nu niet meteen bannen hè.. :knipoog

Walda

Bericht door Walda » ma dec 11, 2017 18:59

Scherp gezien, nee de stikker zit niet in het midden. De klep is niet origineel doordat de vorige eigenaar een aanvaring heeft gehad met iets hards of stevigs. De ruit is gegrafeerd met het kenteken van de donor auto en ik zocht al een tijdje iets om dit af te plakken. Dus kom ik toevallig op dit forum terecht en blijken er ook nog stikkers te zijn, zodoende.

Groeten,

Walter

heemskerk

Bericht door heemskerk » ma dec 11, 2017 22:25

Walda schreef:
ma dec 11, 2017 18:59
Scherp gezien, nee de stikker zit niet in het midden. De klep is niet origineel doordat de vorige eigenaar een aanvaring heeft gehad met iets hards of stevigs. De ruit is gegrafeerd met het kenteken van de donor auto en ik zocht al een tijdje iets om dit af te plakken. Dus kom ik toevallig op dit forum terecht en blijken er ook nog stikkers te zijn, zodoende.

Groeten,

Walter
:yes

MdeJonge

Bericht door MdeJonge » di dec 12, 2017 11:10

Wat leuk om je project te volgen Walter, wij waren niet zo lang geleden bij Theo en kregen de foto's van jouw bus te zien als voorbeeld. Ik herkende de foto's direct toen ik dit topic las over de ombouw van je T5.

Waar ik benieuwd naar ben, het doek van het dak, valt dit achterin vanzelf naar binnen? Aangezien je daar niet bij kunt omdat maar een deel van het dak uitgezaagd wordt?

Plaats reactie